Jakub "Hawk" Dražan
vydáno 21. 5. 2010
---------------------
foto: Rieju
Představení Rieju Marathon 250 a 450
Rieju měla nějakou dobu ve svém výrobním programu enduro o objemu 450 cm3. Pro letošní rok ovšem přišla s novým modelem Marathon a k němu přibyla ještě menší sestřička o objemu 250 cm3.

Rieju pod drobnohledem - Marathon 250 a 450

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2010_9.jpg
Obě motorky hledají pohon v motorech Yamaha. Konkrétně v endurových modelech WR250F a WR450F. Mimochodem stejný čtvrtlitrový agregát (modelový rok 2006) používá i nový GasGas EC250F. Rieju sestavila endura z kvalitních komponent, ostatně tak, jak postupuje u všech svých modelů. O odpružení přední části motorky se stará UsD vidlice Marzzochi, vzadu potom progresivní chod odpružení zajišťuje přepákování (Rieju jej nazývá opět po svém – PRS), které tlumí centrální jednotka Sachs. K brzdění motocykly využívají dvoupístkový třmen Brembo vpředu a jednopístek toho samého výrobce vzadu. Jinak se ovšem jedná o zcela řadová endura. K plnění motoru vypůjčeného z Yamahy se používá karburátor Keihin FCR-MX s průměrem difuzoru 37 mm u dvěstěpadesátky a 39 mm u čtyřistapadesátky. Tento karburátor používají sériové soutěžáky již přes šest let! Navíc je dvěstěpadesátka od Rieju o 30 000 Kč dražší než Yamaha WR250F nebo GasGas EC250F! Na druhou stranu model Marathon 450 je levnější o 15 000 Kč než Yamaha WR450F. I tak to ale budou mít Rieju na trhu hodně těžké a to i přesto, že již sbírají první úspěchy ve světě na menších enduro soutěžích.

Rieju Marathon 250
Objem 250 cm3
Hmotnost 98 kg (bez náplní)
Cena 194 990 K č
Motor: čtyřdobý, vodou chlazený
jednoválec, DOHC/5, vrtání × zdvih
77,0 x 53,6 mm, karburátor Keihin FCR-MX37,
elektrický i nožní startér, pětistupňová
převodovka, vícelamelová spojka v olejové lázni
Podvozek: dvojitý ocelový rám,
vpředu obrácená vidlice Marzzochi 45 mm, vzadu ocelová
kyvná vidlice s centrálním tlumičem Sachs, brzdy
vpředu kotouč 260 mm, dvoupístkový
třmen Brembo, vzadu kotouč 240 mm,
jednopístkový třmen Brembo, pneu vpředu 90/90-21,
vzadu 140/80-18
Rozměry: délka 2200 mm, šířka 820 mm,
výška 1240 mm, sedlo 945 mm, rozvor
1476 mm, nádrž 9,5 l

Rieju Marathon 450
Objem 449 cm3
Hmotnost 115 kg (bez náplní)
Cena 209 990 K č
Motor: čtyřdobý, vodou chlazený
jednoválec, DOHC/5, vrtání × zdvih
95,0 x 63,4 mm, karburátor Keihin FCR-MX39,
elektrický i nožní startér, pětistupňová
převodovka, vícelamelová spojka v olejové lázni
Podvozek: dvojitý ocelový rám,
vpředu obrácená vidlice Marzzochi 45 mm, vzadu ocelová
kyvná vidlice s centrálním tlumičem Sachs, brzdy
vpředu kotouč 260 mm, dvoupístkový
třmen Brembo, vzadu kotouč 240 mm,
jednopístkový třmen Brembo, pneu vpředu 90/90-21,
vzadu 140/80-18
Rozměry: délka 2190 mm, šířka 810 mm,
výška 1230 mm, sedlo 900 mm, rozvor
1485 mm, nádrž 8,5 l


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife