Techno porno z Rimini

vydáno 13. 11. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Napětí se pár dnů před veletrhem stupňuje a dalším, kdo dal světu vědět, že chystá něco opravdu zajímavého, je italská Bimota.

Výrobce exkluzivních strojů, využívající motorizace jiných značek (HB – Honda, SB – Suzuki, YB – Yamaha, DB – Ducati, BB – BMW) tento týden oznámil, že chystá nové modely i technologie.

Bimota HB1 1973
Tesi 3D Sport
Tesi 3D RaceCafe 2016

První vlaštovkou by měla být nová interpretace projektu Tesi 3D - verze RaceCafe, vycházející ze třetího evolučního stupně futuristického naháče z Rimini. A protože je pro někoho současná Tesi 3D paskvil, ale pro většinu z nás především technický skvost, využívající přední vidlici s rejdovým čepem, jsme opravdu nedočkaví, v jakém provedení tuhle novinku Italové předvedou. Jediné, co víme, že nová RC bude mít možnost změny výšky pomocí excentrů a namísto dvouválce 1078 cm3 by měl uvnitř lehkého trubkového rámu tepat nově agregát o objemu 803 cm3, tedy stejná pohonná jednotka, jakou používá Ducati Scrambler. A tento motor má podle našich ročních zkušeností v rámci dlouhodobého redakčního testu sportovního charakteru na rozdávání.

Tesi 3D Naked

Druhou peckou bude Bimota Impeto – hyper naked s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vyzbrojený technologií ride-by-wire, kontrolou trakce a ABS. Impeto dostane rám a kyvku z kompozitových materiálů, namísto přístrojovky 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě, a to nejlepší na závěr – pro použití právě na závodních tratích bude nabízet Bimota do Impeta svůj vlastní SuperCharger kit, využívající twin booster kompresor! Ten má fabrika v Rimini po vývoji a důkladném testování nachystaný spolu s řídicí elektronikou jako katalogový doplněk pro všechny vodou chlazené motory Ducati, které používá do svých motorek. Po instalaci tohoto kitu by měl být zaručený nárůst výkonu a zejména krouťáku o cca 15–20 % spolu s vyhlazenou křivkou.

DB11VLX 2013 s kompresorem Sprintex
Kompresorová jednotka Sprintex
DB11VLX 2013 s kompresorem Sprintex

Poslední horkou novinkou z Rimini je pak chystaný BB3 Kit, který je takovým návratem ke kořenům, tedy k prvnímu modelu HB1. Tehdy (od roku 1973) Bimota nabízela svým zákazníkům stavebnici, se kterou si každý nadšenec mohl hrát sám doma v garáži. BB3 Kit je určen pro motocykly BMW a kromě motoru a elektroinstalace bude obsahovat vše potřebné pro stavbu závoďáka či klasického silničního stroje.

BB3 2014

Více detailů nám bude známo již příští týden, už teď ale musíme říci, že na Bimotu jsme obzvlášť zvědaví.



Diskuze k článku

lada 13. 11. 2015
jojo bimota, to je bomba!

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Drnovy testy z pravěku - Aprilia RSV 1000R |  Ducati 999 | Suzuki GSX-R 750
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Motorbike 9/2021
  • Drnovy testy z pravěku - 2005 Suzuki GSX-R 600

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 11:22
Memoriálu Luboše Tomíčka za dveřmi!

52. ročník Memoriálu Luboše Tomíčka se uskuteční 4. října, den po Zlaté přilbě, s ročním zpožděním. Původně plánovaný 52. ročník na loňský rok se nemohl kvůli zpřísnění vládních opatření konat. Z tohoto důvodu museli pořadatelé z Auto klubu Markéta závod odložit. Věříme, že se v letošním roce situace opakovat nebude a všichni si budou moci společně opět uctít památku skvělého československého jezdce na stadionu Markéta.

Harmonogram závodu:
13:00        Otevření pokladen
16:00        Otevření stadionu
18:00        Slavnostní nástup
18:10        Start závodu
cca 20:30    Konec závodu
20:40        Závěrečný ohňostroj

Zdroje: Auto klub Markéta při PSK Olymp Praha

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 2 dny v 10:28
Společnost Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli!

Piaggio Group vyhrává soud první instance o porušení evropského patentu proti společnosti Peugeot Motocycles v Paříži a Miláně. Po názvu Vespa je uznána také jedinečnost skútru Piaggio MP3.

Rozhodnutí pařížského soudu rovněž zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Francie vyrábět, inzerovat, prodávat, dovážet, vyvážet, používat a/nebo vlastnit jakýkoli tříkolový skútr, který využívá ovládacího systému patentovaného společností Piaggio Group (včetně modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplacení pokuty za každé padělané vozidlo.

Soud v Miláně zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Itálie dovážet, vyvážet, prodávat a inzerovat (offline i online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty ve výši € 6 000 stanovené za každé vozidlo, prodané po 30denní lhůtě od vyhlášení rozsudku. Společnost Peugeot Motocycles musí dále stáhnout všechna padělaná vozidla z prodeje v Itálii během 90 dnů pod hrozbou další pokuty ve výši € 10 000 za každý den prodlení ve vykonání příkazu.

Zdroje: Piaggio Group

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 4 dny v 15:59
OK, tohle skutečně stojí za přečtení, Šeri pokračuje moc pěkným článkem z prostředí MotoGP o speciálních barvách!

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 11:12
Piaty test z archívu - Drnovy testy z pravěku, tentokrát porovnávací test!

"Račte se zúčastnit vyprávění, kterak se snadno dostanete na hranu. Nechci říkat přímo snadno a bezpečně, ale rozhodně snadno a zábavně...."

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...