Techno porno z Rimini

vydáno 13. 11. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Napětí se pár dnů před veletrhem stupňuje a dalším, kdo dal světu vědět, že chystá něco opravdu zajímavého, je italská Bimota.

Výrobce exkluzivních strojů, využívající motorizace jiných značek (HB – Honda, SB – Suzuki, YB – Yamaha, DB – Ducati, BB – BMW) tento týden oznámil, že chystá nové modely i technologie.

Bimota HB1 1973
Tesi 3D Sport
Tesi 3D RaceCafe 2016

První vlaštovkou by měla být nová interpretace projektu Tesi 3D - verze RaceCafe, vycházející ze třetího evolučního stupně futuristického naháče z Rimini. A protože je pro někoho současná Tesi 3D paskvil, ale pro většinu z nás především technický skvost, využívající přední vidlici s rejdovým čepem, jsme opravdu nedočkaví, v jakém provedení tuhle novinku Italové předvedou. Jediné, co víme, že nová RC bude mít možnost změny výšky pomocí excentrů a namísto dvouválce 1078 cm3 by měl uvnitř lehkého trubkového rámu tepat nově agregát o objemu 803 cm3, tedy stejná pohonná jednotka, jakou používá Ducati Scrambler. A tento motor má podle našich ročních zkušeností v rámci dlouhodobého redakčního testu sportovního charakteru na rozdávání.

Tesi 3D Naked

Druhou peckou bude Bimota Impeto – hyper naked s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vyzbrojený technologií ride-by-wire, kontrolou trakce a ABS. Impeto dostane rám a kyvku z kompozitových materiálů, namísto přístrojovky 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě, a to nejlepší na závěr – pro použití právě na závodních tratích bude nabízet Bimota do Impeta svůj vlastní SuperCharger kit, využívající twin booster kompresor! Ten má fabrika v Rimini po vývoji a důkladném testování nachystaný spolu s řídicí elektronikou jako katalogový doplněk pro všechny vodou chlazené motory Ducati, které používá do svých motorek. Po instalaci tohoto kitu by měl být zaručený nárůst výkonu a zejména krouťáku o cca 15–20 % spolu s vyhlazenou křivkou.

DB11VLX 2013 s kompresorem Sprintex
Kompresorová jednotka Sprintex
DB11VLX 2013 s kompresorem Sprintex

Poslední horkou novinkou z Rimini je pak chystaný BB3 Kit, který je takovým návratem ke kořenům, tedy k prvnímu modelu HB1. Tehdy (od roku 1973) Bimota nabízela svým zákazníkům stavebnici, se kterou si každý nadšenec mohl hrát sám doma v garáži. BB3 Kit je určen pro motocykly BMW a kromě motoru a elektroinstalace bude obsahovat vše potřebné pro stavbu závoďáka či klasického silničního stroje.

BB3 2014

Více detailů nám bude známo již příští týden, už teď ale musíme říci, že na Bimotu jsme obzvlášť zvědaví.



Diskuze k článku

lada 13. 11. 2015
jojo bimota, to je bomba!

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife