První hybridní motocykl s V-Twin

vydáno 22. 3. 2011, text mc

První hybridní motocykl s V-Twin motorem na světě bude 28. a 29. března také vystaven v Praze.

Tento hybridní motocykl bude k vidění v pondělí 28. celý den a 29. března dopoledne ve vstupní hale sídla firmy Schneider Electric v Thámově 13, v Praze 8 – Karlíně, kde si ho mohou prohlédnout i zájemci z řad veřejnosti. Do jeho koncepce byla zařazena řada avantgardních prvků - od interaktivní dotykové přístrojové desky přes biometrické startovací tlačítko až po miniaturní kamery na místě zpětných zrcátek.


Společnosti Schneider Electric a Orange Country Choppers společně vyvinuly a vyrobily první hybridní motocykl na světě s dvouválcovým motorem do V, známým pod označením V-Twin. Zařadily se tak mezi špičku výrobců motorek či skútrů s alternativními pohonnými jednotkami, které kombinují elektromotor se spalovacím motorem.


V době, kdy svět sleduje prudce rostoucí ceny ropy, se jedná o další příslib pro rozvoj co nejúspornějších motorů nejen u automobilů, ale i ekologicky poháněných motocyklů používajících k jízdě hybridní pohon benzínu a elektřiny.


Zástupci obou společností potvrdili, že cílem projektu bylo vyvinout hybridní energeticky úsporný motocykl, který by vynikal jak v energetické účinnosti, tak ve výkonu. Vyvrátil tak námitky některých závodních jezdců, že „hybridy jsou úsporné, ale mají malý výkon".


„Tento hybridní motocykl o hmotnosti zhruba 453 kilogramů potřebuje jen 15 koňských sil na to, aby dosáhl rychlostí 80 kilometrů v hodině. V sériovém režimu (Series Hybrid) dosahuje rychlosti 160 až 177 kilometrů. Nejvyšší rychlost je záměrně omezena na 185 kilometrů, ale mohl by dosáhnout rychlostí až 240 kilometrů za hodinu,” uvedl v této souvislosti viceprezident pro marketing a podporu prodeje severoamerické pobočky Schneider Electric Marc Sherman.


Motocykl díky spolupráci obou firem je schopen na jedno nabití či natankování ujet více než kterýkoliv jiný motocykl vyrobený předtím známým americkým výrobcem exkluzivních motorek na zakázku Orange Country Choppers (OCC). Ujede celkem 800 kilometrů na jednu nádrž. Pro toto zadání spojily své síly týmy projektového manažera společnosti Schneider Electric Riche Weinera a týmu návrhářů OCC, vedeného hlavním inženýrem firmy Jimem Quinnem. "Má výkon třikrát větší, než má běžná motorka poháněná benzinem,” konstatuje Riche Weiner.


Podle dalších zveřejněných údajů činí výkon elektrického motoru bez zapnutí spalovacího motoru 275 koňských sil (výkon o velikosti jedné koňské síly odpovídá 745,7 wattu, jedná se tedy v převodu podle jednotek SI o výkon 205 kilowattů). Spalovací motor mu může přidat dalších 100 a pak motocykl disponuje celkovým výkonem více než 375 koňských sil (297,6 kilowattu).


Provoz v těchto různých režimech umožňuje získat maximum z energie. Benzínový motor pohání generátor, který nabíjí baterii pohánějící motorku. Přesněji řečeno, čistě benzinový motor může pohánět motorku a zároveň dobíjet baterie pro druhý, čistě elektrický pohon (Twin elektrický motor).


K výbavě hybridní motorky patří řada progresivních prvků, které dodaly jednotlivé dceřiné divize společnosti Schneider Electric. Interaktivní dotyková přístrojová deska řidiči v reálném čase operativně poskytuje různé informace, stroj obsahuje biometrické startovací tlačítko, přední světla společnosti Juno Lightning Group, zpětné a přední kamery Pelco na místě zpětných zrcátek, speciální nabíjecí baterie, světelné přepínače Square D, nouzový bezpečnostní vypínač, mřížku NetShelter od APC by Schneider Electric či programovatelný logický automat (PLC). Ten je "mozkem" chytré napájecí stanice. Plynule řídí poptávku i nabídku energie a přiděluje požadavkům na energii různou prioritu. Optimalizací využití energie pomocí automatizace a regulace dosahuje největší energetické účinnosti.


Chytrá napájecí stanice měří energii vstupující do motocyklu i spotřebu, tedy energii opouštějící motocykl. Rovněž další efektivní součástky a počítačem navržený design snižují spotřebu energií.


Konstrukce motocyklu vychází z přísných ekologických požadavků a emisních předpisů pro dopravu blízké budoucnosti. Pro výrobce vozidel i dodavatele infrastruktury je to dostatečný důvod, aby se věnovali vývoji elektrických pohonů a k nim náležející infrastruktury jako příspěvku k ochraně klimatu a snižování závislosti na dodávkách fosilních paliv.


Proto i společnost Schneider Electric soustředí všechny své zkušenosti na nabídku řešení pro oblast nabíjecích stanic, které jsou bezpečné, jednoduše použitelné, ekonomické a účinné. Jedná se o významný krok, který vychází ze stále se zvyšující zodpovědnosti k životnímu prostředí a k energetickým úsporám.„Nástupem elektrických pohonů získává využití obnovitelných energií v oblasti silniční dopravy na významu. Elektrická vozidla včetně motocyklů mají potenciál ke snížení jak emisí škodlivin, tak hluku, což je velkou výhodou především v městských oblastech. Díky využití obnovitelných zdrojů bude individuální mobilita nezávislá na zdrojích fosilních paliv a šetrná ke klimatu,“ uvádí v této souvislosti generální ředitel společnosti Schneider Electric ČR Olaf Körner.





Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife