Video: Bitva zastínila výsledek
aktualizováno 25. 10. 2015, text hell, foto MotoGP, video: Dorna na Youtube.com
GP Malajsie třídy MotoGP poznamenala havárie Marca Márqueze v souboji s Valentinem Rossim. Názory na Rossiho vinu i výši trestu se různí, pokud ale jeho trest ovlivní konečné hodnocení seriálu, bude to smutná kaňka na jeho dosavadním průběhu.
V kvalifikaci si vyjel pole position s náskokem čtyř desetin sekundy před svým týmovým kolegou Marcem Márquezem Dani Pedrosa (oba Repsol Honda). O třetím jezdci na startovním roštu se rozhodovalo až po vymezeném času druhé části kvalifikace. Do úplného závěru byl na třetí pozici Jorge Lorenzo, svým posledním kolem však svůj čas už nevylepšil. Chvíli za ním jel své závěrečné kolo do té doby čtvrtý Valentino Rossi, a ani u něj to v průběhu prvních dvou třetin okruhu nevypadalo na zlepšení. V poslední třetině však svůj čas stačil ještě o kousek stlačit a vyšvihl se na třetí startovní příčku o 0,011 sekundy před Lorenza.
Pedrosa od startu do cíle
Ihned po startu závodu šel na první místo Dani Pedrosa, následován Marcem Márquezem a po výjezdu z druhé zatáčky už i Valentinem Rossim. V tu chvíli byl Jorge Lorenzo šestý, ale velice rychle se prokousal přes obě tovární Ducati na čtvrtou pozici. Potom dostihl a předjel Rossiho a po chvíli i Márqueze. Rossi viděl, že ho nemůže nechat ujet a vydal se za ním. Také překonal Márqueze a strhla se mezi nimi obrovská bitva o bronzovou příčku.
Už ve čtvrtek před závodem se Rossi svěřil italským novinářům se svými poznatky z předchozí GP Austrálie. Tam podle jeho slov došlo k něčemu podobnému, co následovalo v Malajsii. V Austrálii Márquez Rossiho brzdil a Lorenzo na čele oběma ujížděl. V Malajsii se podobná situace zopakovala. Zatímco Rossi a Márquez se navzájem několikrát tvrdě předjeli, Lorenzo se jim vzdaloval. Rossi a Márquez si nedarovali ani centimetr, skoro v každé zatáčce se znovu předjížděli a několikrát to vypadalo na kolizi. Rossi se párkrát na svého soupeře dokonce otočil a zdálo se, že si na jeho chování gestikulací postěžoval. Jakoby chtěl říci, že se jeho slova znovu naplňují. Lorenzo už měl před nimi skoro šestisekundový náskok. V šestém kole v zatáčce číslo 14 pak došlo k vyvrcholení tohoto incidentu. Márquez vyrazil k předjetí, ale Rossi se nechtěl nechat. Do zatáčky najel trochu širší stopou a zároveň se rozhodl Márqueze trochu zpomalit. Vystrčil nohu dozadu a dotkl se Márquezových řidítek. Podle jeho mínění Márqueze vědomě nakopnout nechtěl, podle Márqueze naopak chtěl. Márquez upadl, závod pro něj skončil a Rossi se na třetím místě osamostatnil. V cíli si připsal 16 bodů.
Vepředu Lorenzo dojel Pedrosu, ale k přímému útoku už nedošlo. Pedrosa si zpátky vybudoval dvousekundový náskok a podruhé za poslední tři závody zvítězil. Lorenzo bral za druhou pozici 20 bodů a rozdíl v průběžném hodnocení mezi ním a vedoucím Rossim (Oba Movistar Yamaha MotoGP) se jeden závod před koncem seriálu ztenčil na sedm bodů.
Hned po Márquezově pádu oznámilo ředitelství závodu vyšetřování incidentu. Nedošlo sice k závěru, že by Rossi poslal Márqueze k zemi schválně, ale že úmyslně způsobil kontakt a jel nezodpovědně. Zároveň uznali, proč k tomuto incidentu ze strany Rossiho došlo. Rossimu nechali body za třetí místo, připsali mu ale tři trestné body. Protože má Rossi na svém kontě už čtyři trestné body, znamená to, že v závěrečné Valencii bude startovat z poslední pozice na roštu. Yamaha se proti tomuto verdiktu odvolala, ale odvolání bylo zamítnuto.
Kornfeil šestý
Jakub Kornfeil na sebe znovu upozornil. V kvalifikaci se dlouho držel mezi nejlepšími, nakonec z toho byla pátá startovní pozice, tedy uprostřed druhé řady. Největší favorit seriálu Danny Kent skončil až za ním šestý. Pole position si zajistil Ital Niccolo Antonelli. Karel Hanika zajel čtrnáctý čas.
V závodě se Kornfeil držel hodně vepředu. Znovu se na chvíli dokonce probojoval na první pozici, v cíli byl nakonec šestý, Danny Kent opět za ním, sedmý. Karel Hanika se sice probojoval do TOP 10 na deváté místo, pak ale jeho postup zastavil pád. Mistr světa korunován nebyl, v závodě zvítězil Portugalec Miguel Oliveira a mezi ním a vedoucím jezdcem seriálu Kentem je nyní rozdíl 24 bodů. Pokud Kent ve Valencii neupadne, má titul skoro jistý. Oliveira už nemůže v konečném pořadí skončit hůř než druhý, průběžně třetí Bastianini na něj nyní ztrácí 33 bodů.
Ve třídě Moto2 si pole position zajistil Švýcar Thomas Lüthi, odvodil celý závod, až v samotném závěru ho překonal mistr světa Francouz Johann Zarco, který si tak připsal své letošní osmé vítězství.
Moto GP
Sepang (MAL)
Moto3: 1. Oliveira (P), 2. B. Binder (oba KTM), 3. Navarro (E), 4. Antonelli (I, oba Honda), 5. Fenati (I), 6. Kornfeil (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 253, 2. Oliveira 229, 3. Bastianini (I, Honda) 196, 4. Fenati 176, 5. Antonelli 174, 1161, 5. (I, KTM) 155, 6. Vazquez (E, Honda) 155… 13. Kornfeil 73, 17. Hanika (KTM) 43
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Lüthi (CH), 3. Folger (D), 4. Nakagami (J), 5. Baldassarri (I), 6. Salom (E, všichni Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 343, 2. Rins (E) 214, 3. Rabat (E, oba Kalex) 206, 4. Lowes (GB, Speed Up) 175, 5. Lüthi 163, 6. Folger 161
MotoGP: 1. Pedrosa (E, Honda), 2. Lorenzo (E), 3. Rossi (I), 4. Smith (GB, všichni Yamaha), 5. Crutchlow (GB, LCR Honda), 6. Petrucci (I, Ducati)
Průběžně: 1. Rossi 312, 2. Lorenzo 305, 3. M. Márquez (E, Honda) 222, 4. Pedrosa 190, 5. Iannone (I, Ducati) 188, 6. Smith (GB, Yamaha) 171
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...
-
Motorbike 12/2024
Vydání posledního čísla roku je pro nás vždycky hektické,
zároveň už totiž usilovně pracujeme na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které u nás budou dostupné v příští sezóně. No a do toho italská EICMA a další akce...kdepak,
podzim v žádném případě není obdobím klidu. Ale máme to vlastně rádi a pořád je
to lepší, než kdybychom se nudili – a doufáme, že se s námi nenudíte ani vy!
Testy
Honda ...
-
Motorbike 11/2024
Téměř všechny světové závodní
série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili
jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do
Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v
příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém zač...
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...