Video: Bitva zastínila výsledek
aktualizováno 25. 10. 2015, text hell, foto MotoGP, video: Dorna na Youtube.com
GP Malajsie třídy MotoGP poznamenala havárie Marca Márqueze v souboji s Valentinem Rossim. Názory na Rossiho vinu i výši trestu se různí, pokud ale jeho trest ovlivní konečné hodnocení seriálu, bude to smutná kaňka na jeho dosavadním průběhu.
V kvalifikaci si vyjel pole position s náskokem čtyř desetin sekundy před svým týmovým kolegou Marcem Márquezem Dani Pedrosa (oba Repsol Honda). O třetím jezdci na startovním roštu se rozhodovalo až po vymezeném času druhé části kvalifikace. Do úplného závěru byl na třetí pozici Jorge Lorenzo, svým posledním kolem však svůj čas už nevylepšil. Chvíli za ním jel své závěrečné kolo do té doby čtvrtý Valentino Rossi, a ani u něj to v průběhu prvních dvou třetin okruhu nevypadalo na zlepšení. V poslední třetině však svůj čas stačil ještě o kousek stlačit a vyšvihl se na třetí startovní příčku o 0,011 sekundy před Lorenza.
Pedrosa od startu do cíle
Ihned po startu závodu šel na první místo Dani Pedrosa, následován Marcem Márquezem a po výjezdu z druhé zatáčky už i Valentinem Rossim. V tu chvíli byl Jorge Lorenzo šestý, ale velice rychle se prokousal přes obě tovární Ducati na čtvrtou pozici. Potom dostihl a předjel Rossiho a po chvíli i Márqueze. Rossi viděl, že ho nemůže nechat ujet a vydal se za ním. Také překonal Márqueze a strhla se mezi nimi obrovská bitva o bronzovou příčku.
Už ve čtvrtek před závodem se Rossi svěřil italským novinářům se svými poznatky z předchozí GP Austrálie. Tam podle jeho slov došlo k něčemu podobnému, co následovalo v Malajsii. V Austrálii Márquez Rossiho brzdil a Lorenzo na čele oběma ujížděl. V Malajsii se podobná situace zopakovala. Zatímco Rossi a Márquez se navzájem několikrát tvrdě předjeli, Lorenzo se jim vzdaloval. Rossi a Márquez si nedarovali ani centimetr, skoro v každé zatáčce se znovu předjížděli a několikrát to vypadalo na kolizi. Rossi se párkrát na svého soupeře dokonce otočil a zdálo se, že si na jeho chování gestikulací postěžoval. Jakoby chtěl říci, že se jeho slova znovu naplňují. Lorenzo už měl před nimi skoro šestisekundový náskok. V šestém kole v zatáčce číslo 14 pak došlo k vyvrcholení tohoto incidentu. Márquez vyrazil k předjetí, ale Rossi se nechtěl nechat. Do zatáčky najel trochu širší stopou a zároveň se rozhodl Márqueze trochu zpomalit. Vystrčil nohu dozadu a dotkl se Márquezových řidítek. Podle jeho mínění Márqueze vědomě nakopnout nechtěl, podle Márqueze naopak chtěl. Márquez upadl, závod pro něj skončil a Rossi se na třetím místě osamostatnil. V cíli si připsal 16 bodů.
Vepředu Lorenzo dojel Pedrosu, ale k přímému útoku už nedošlo. Pedrosa si zpátky vybudoval dvousekundový náskok a podruhé za poslední tři závody zvítězil. Lorenzo bral za druhou pozici 20 bodů a rozdíl v průběžném hodnocení mezi ním a vedoucím Rossim (Oba Movistar Yamaha MotoGP) se jeden závod před koncem seriálu ztenčil na sedm bodů.
Hned po Márquezově pádu oznámilo ředitelství závodu vyšetřování incidentu. Nedošlo sice k závěru, že by Rossi poslal Márqueze k zemi schválně, ale že úmyslně způsobil kontakt a jel nezodpovědně. Zároveň uznali, proč k tomuto incidentu ze strany Rossiho došlo. Rossimu nechali body za třetí místo, připsali mu ale tři trestné body. Protože má Rossi na svém kontě už čtyři trestné body, znamená to, že v závěrečné Valencii bude startovat z poslední pozice na roštu. Yamaha se proti tomuto verdiktu odvolala, ale odvolání bylo zamítnuto.
Kornfeil šestý
Jakub Kornfeil na sebe znovu upozornil. V kvalifikaci se dlouho držel mezi nejlepšími, nakonec z toho byla pátá startovní pozice, tedy uprostřed druhé řady. Největší favorit seriálu Danny Kent skončil až za ním šestý. Pole position si zajistil Ital Niccolo Antonelli. Karel Hanika zajel čtrnáctý čas.
V závodě se Kornfeil držel hodně vepředu. Znovu se na chvíli dokonce probojoval na první pozici, v cíli byl nakonec šestý, Danny Kent opět za ním, sedmý. Karel Hanika se sice probojoval do TOP 10 na deváté místo, pak ale jeho postup zastavil pád. Mistr světa korunován nebyl, v závodě zvítězil Portugalec Miguel Oliveira a mezi ním a vedoucím jezdcem seriálu Kentem je nyní rozdíl 24 bodů. Pokud Kent ve Valencii neupadne, má titul skoro jistý. Oliveira už nemůže v konečném pořadí skončit hůř než druhý, průběžně třetí Bastianini na něj nyní ztrácí 33 bodů.
Ve třídě Moto2 si pole position zajistil Švýcar Thomas Lüthi, odvodil celý závod, až v samotném závěru ho překonal mistr světa Francouz Johann Zarco, který si tak připsal své letošní osmé vítězství.
Moto GP
Sepang (MAL)
Moto3: 1. Oliveira (P), 2. B. Binder (oba KTM), 3. Navarro (E), 4. Antonelli (I, oba Honda), 5. Fenati (I), 6. Kornfeil (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 253, 2. Oliveira 229, 3. Bastianini (I, Honda) 196, 4. Fenati 176, 5. Antonelli 174, 1161, 5. (I, KTM) 155, 6. Vazquez (E, Honda) 155… 13. Kornfeil 73, 17. Hanika (KTM) 43
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Lüthi (CH), 3. Folger (D), 4. Nakagami (J), 5. Baldassarri (I), 6. Salom (E, všichni Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 343, 2. Rins (E) 214, 3. Rabat (E, oba Kalex) 206, 4. Lowes (GB, Speed Up) 175, 5. Lüthi 163, 6. Folger 161
MotoGP: 1. Pedrosa (E, Honda), 2. Lorenzo (E), 3. Rossi (I), 4. Smith (GB, všichni Yamaha), 5. Crutchlow (GB, LCR Honda), 6. Petrucci (I, Ducati)
Průběžně: 1. Rossi 312, 2. Lorenzo 305, 3. M. Márquez (E, Honda) 222, 4. Pedrosa 190, 5. Iannone (I, Ducati) 188, 6. Smith (GB, Yamaha) 171
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...
-
Hvězdné Dymokury!
Předposlední
roadracingový závod letošního roku – Dymokury, byl ve znamení úspěchu pro
všechny tři závodnice Wonder Women Racing Teamu. Všechny tři týmové závodnice
nastoupili do závodního víkendu s různými ambicemi a ty se jim nakonec
podařilo uskutečnit.
Kristýna Jakesh letos odjela většinu závodů a
v celkovém hodnocení si vede velice dobře. Do Dymokur nastoupila ve skvělé
formě...
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...