Video: Bitva zastínila výsledek
aktualizováno 25. 10. 2015, text hell, foto MotoGP, video: Dorna na Youtube.com
GP Malajsie třídy MotoGP poznamenala havárie Marca Márqueze v souboji s Valentinem Rossim. Názory na Rossiho vinu i výši trestu se různí, pokud ale jeho trest ovlivní konečné hodnocení seriálu, bude to smutná kaňka na jeho dosavadním průběhu.
V kvalifikaci si vyjel pole position s náskokem čtyř desetin sekundy před svým týmovým kolegou Marcem Márquezem Dani Pedrosa (oba Repsol Honda). O třetím jezdci na startovním roštu se rozhodovalo až po vymezeném času druhé části kvalifikace. Do úplného závěru byl na třetí pozici Jorge Lorenzo, svým posledním kolem však svůj čas už nevylepšil. Chvíli za ním jel své závěrečné kolo do té doby čtvrtý Valentino Rossi, a ani u něj to v průběhu prvních dvou třetin okruhu nevypadalo na zlepšení. V poslední třetině však svůj čas stačil ještě o kousek stlačit a vyšvihl se na třetí startovní příčku o 0,011 sekundy před Lorenza.
Pedrosa od startu do cíle
Ihned po startu závodu šel na první místo Dani Pedrosa, následován Marcem Márquezem a po výjezdu z druhé zatáčky už i Valentinem Rossim. V tu chvíli byl Jorge Lorenzo šestý, ale velice rychle se prokousal přes obě tovární Ducati na čtvrtou pozici. Potom dostihl a předjel Rossiho a po chvíli i Márqueze. Rossi viděl, že ho nemůže nechat ujet a vydal se za ním. Také překonal Márqueze a strhla se mezi nimi obrovská bitva o bronzovou příčku.
Už ve čtvrtek před závodem se Rossi svěřil italským novinářům se svými poznatky z předchozí GP Austrálie. Tam podle jeho slov došlo k něčemu podobnému, co následovalo v Malajsii. V Austrálii Márquez Rossiho brzdil a Lorenzo na čele oběma ujížděl. V Malajsii se podobná situace zopakovala. Zatímco Rossi a Márquez se navzájem několikrát tvrdě předjeli, Lorenzo se jim vzdaloval. Rossi a Márquez si nedarovali ani centimetr, skoro v každé zatáčce se znovu předjížděli a několikrát to vypadalo na kolizi. Rossi se párkrát na svého soupeře dokonce otočil a zdálo se, že si na jeho chování gestikulací postěžoval. Jakoby chtěl říci, že se jeho slova znovu naplňují. Lorenzo už měl před nimi skoro šestisekundový náskok. V šestém kole v zatáčce číslo 14 pak došlo k vyvrcholení tohoto incidentu. Márquez vyrazil k předjetí, ale Rossi se nechtěl nechat. Do zatáčky najel trochu širší stopou a zároveň se rozhodl Márqueze trochu zpomalit. Vystrčil nohu dozadu a dotkl se Márquezových řidítek. Podle jeho mínění Márqueze vědomě nakopnout nechtěl, podle Márqueze naopak chtěl. Márquez upadl, závod pro něj skončil a Rossi se na třetím místě osamostatnil. V cíli si připsal 16 bodů.
Vepředu Lorenzo dojel Pedrosu, ale k přímému útoku už nedošlo. Pedrosa si zpátky vybudoval dvousekundový náskok a podruhé za poslední tři závody zvítězil. Lorenzo bral za druhou pozici 20 bodů a rozdíl v průběžném hodnocení mezi ním a vedoucím Rossim (Oba Movistar Yamaha MotoGP) se jeden závod před koncem seriálu ztenčil na sedm bodů.
Hned po Márquezově pádu oznámilo ředitelství závodu vyšetřování incidentu. Nedošlo sice k závěru, že by Rossi poslal Márqueze k zemi schválně, ale že úmyslně způsobil kontakt a jel nezodpovědně. Zároveň uznali, proč k tomuto incidentu ze strany Rossiho došlo. Rossimu nechali body za třetí místo, připsali mu ale tři trestné body. Protože má Rossi na svém kontě už čtyři trestné body, znamená to, že v závěrečné Valencii bude startovat z poslední pozice na roštu. Yamaha se proti tomuto verdiktu odvolala, ale odvolání bylo zamítnuto.
Kornfeil šestý
Jakub Kornfeil na sebe znovu upozornil. V kvalifikaci se dlouho držel mezi nejlepšími, nakonec z toho byla pátá startovní pozice, tedy uprostřed druhé řady. Největší favorit seriálu Danny Kent skončil až za ním šestý. Pole position si zajistil Ital Niccolo Antonelli. Karel Hanika zajel čtrnáctý čas.
V závodě se Kornfeil držel hodně vepředu. Znovu se na chvíli dokonce probojoval na první pozici, v cíli byl nakonec šestý, Danny Kent opět za ním, sedmý. Karel Hanika se sice probojoval do TOP 10 na deváté místo, pak ale jeho postup zastavil pád. Mistr světa korunován nebyl, v závodě zvítězil Portugalec Miguel Oliveira a mezi ním a vedoucím jezdcem seriálu Kentem je nyní rozdíl 24 bodů. Pokud Kent ve Valencii neupadne, má titul skoro jistý. Oliveira už nemůže v konečném pořadí skončit hůř než druhý, průběžně třetí Bastianini na něj nyní ztrácí 33 bodů.
Ve třídě Moto2 si pole position zajistil Švýcar Thomas Lüthi, odvodil celý závod, až v samotném závěru ho překonal mistr světa Francouz Johann Zarco, který si tak připsal své letošní osmé vítězství.
Moto GP
Sepang (MAL)
Moto3: 1. Oliveira (P), 2. B. Binder (oba KTM), 3. Navarro (E), 4. Antonelli (I, oba Honda), 5. Fenati (I), 6. Kornfeil (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 253, 2. Oliveira 229, 3. Bastianini (I, Honda) 196, 4. Fenati 176, 5. Antonelli 174, 1161, 5. (I, KTM) 155, 6. Vazquez (E, Honda) 155… 13. Kornfeil 73, 17. Hanika (KTM) 43
Moto2: 1. Zarco (F), 2. Lüthi (CH), 3. Folger (D), 4. Nakagami (J), 5. Baldassarri (I), 6. Salom (E, všichni Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 343, 2. Rins (E) 214, 3. Rabat (E, oba Kalex) 206, 4. Lowes (GB, Speed Up) 175, 5. Lüthi 163, 6. Folger 161
MotoGP: 1. Pedrosa (E, Honda), 2. Lorenzo (E), 3. Rossi (I), 4. Smith (GB, všichni Yamaha), 5. Crutchlow (GB, LCR Honda), 6. Petrucci (I, Ducati)
Průběžně: 1. Rossi 312, 2. Lorenzo 305, 3. M. Márquez (E, Honda) 222, 4. Pedrosa 190, 5. Iannone (I, Ducati) 188, 6. Smith (GB, Yamaha) 171
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Team Pons
Pons Racing je tím zastrešujúci motocyklové a automobilové závody. Obe závodné sekcie sú vo vlastníctve britskej spoločnosti Pons Racing UK Limited. Riaditeľom tímu je bývalý majster sveta do 250 ccm Sito Pons. V majstrovstvách sveta cestných motocyklov sa tíme Pons predstavili jazdci ako Alex Barros, Max Biaggi, Loris Capirossi či Sete Gibernau. V automobilových pretekoch jeho tím zvíťazil v šamp...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Forward Racing
História Forward Racing Teamu sa začala písať v roku 2009, keď sa Kawasaki rozhodla odstúpiť z majstrovstiev sveta MotoGP. MEDIA ACTION, komunikačná a marketingová agentúra, ktorá už vtedy pôsobila v paddocku MotoGP, videla príležitosť začať nové dobrodružstvo. Na základe infraštruktúry a skúseností, ktoré boli kedysi u Kawasaki, sa pustili do tohto nového projektu. Prijali novú štvortaktnú techno...
-
Motorbike 1-2/ 2021
Únor bílý, pole sílí, říká lidová pranostika a stejně
jako ona platí i to, že v únoru vychází první vydání časopisu Motorbike každého
roku. Hlavním tématem je tentokrát Rallye Dakar - ale rozhodně není tématem
jediným. Nepřijdete tedy ani o testy, ani o technické články, ani o informace
ze sportu atd. Jednoduše řečeno o nic, co dělá Motorbike Motorbikem.
Ducati Scrambler Icon vs. Ducati Scrambler ...
-
(Ne)poznané zaujímavosti Ducati - SS, ST & SPORT
Ducati ako jedna
z mála tovární udržovala popri svojich najvyhlásenejších superšportoch i ďalšiu
športovú radu, SS. Nebála sa ani moderného retra a v podobe modelov "Sport
Classic" sa vracala ku klasickým rysom motoriek 70-tych rokov. Tieto ale i
ďalšie "(Ne)poznané zaujímavosti Ducati" mapuje druhý diel seriálu.
DUCATI 1000 SS/Sport
00*00* 00* 00*CharakteristikaLitrový superšport stál tak trochu ...
-
Šeri testuje - Suzuki GSF 650S Bandit
Spomínam si moc dobre na jednu situáciu z detstva... Občas sa u nás doma otvoril starý cestovný kufor s rodinnými historickými fotkami a človeka to nútilo zaspomínať na staré časy. A tento článok vznikal úplne rovnako, pri prezeraní starých fotiek s mojou Suzuki Bandit 650S. O motorke, ktorú som si kupoval, vlastne, na jednu sezónu.00*Celé to začalo v roku 2013 nápadom kamaráta Jirku predať vtedaj...