30/2010

vydáno 28. 7. 2010, text Petr Pour

Týden se s týdnem sešel. Během něj se odehrála řada událostí, které hýbou světem. Tak třeba Řepka plivnul na soupeře, Paroubek údajně válčí s Jandákem o svoji ženu Petru, Stanislav Gross si staví vilu za třicet milionů, na dálnici se poprali policajti a v jižních Čechách spolu dokonce válčí. Tak tohle všechno se v Českých motocyklových novinách nedočtete. Zato jsme pro vás připravili každotýdenní dávku aktualit, reportáží a testů ze světa v jedné stopě. Zde je jejich výcuc.


Aktuality jednoznačně ovládly informace z Apeninského poloostrova. Ducati představila první vlaštovku z modelové řady roku 2011. Je jí 848EVO, která rozhodně nikoho nenechá chladným. Smutnou zprávou je, že krachuje Moto Morini. To Piaggio se rozhodlo vyrábět Vespy v Indii. No a od sousedních Francouzů přišla zpráva, že Voxan sice krachnul, ale práva na používání značky koupil multimilionář Gildo Pallanca Pastor, který se rozhodl pod tímto označením vyrábět elektrobiky. A ještě jednou Ducati, tentokrát na straně 23. Náš spolupracovník Alan Cathcart přináší detaily ohledně jejich nového chystaného superbiku.

Kuba Nič s Davidem Bodlákem se vypravili do Polska otestovat novinky Husabergu pro rok 2011. Za podpory polskich kibicov (rozuměj polských fanoušků) Kuba zjistil, že u novinek przevladaji kľady przed zapori. A ač se jedná o motocykel dwoudoby, zvládá parádně také otaczki spodowe. Nakonec povedená akce, takže Kuba nepotřeboval ani papyr toaletowy.

Jak se od Honzise už týden linuly z kanclu tóny australských AC/DC, předznamenávalo to něco prapodivného. Nestává se často, aby J. R. měnil Evu a Vaška za něco měkčího. Rozuzlení přišlo, když před redakcí zaparkoval nový skútr Piaggio MP3 a s kabelem v ruce se začal rozhlížet po zásuvce. Tento motocykl je totiž hybrid, a to není žádná urážka. Uvnitř je jak klasický spalovací motor, tak i elektromotor. Jak se obě pohonné jednotky doplňují, se dočtete v testu.

Hawk Kuba druhý (jen orientační označení, nemá to nic společného s kvalitami) ve své sekci otestoval Kymco Quannon Naked 125. Na obědě se svěřil, že je to "láčový" a "zaplavuje ho to". Protože jsme mu nikdo nerozuměli, dostal "deku" a musel nám to říct česky. Se čtenáři se o dojmy podělil výhradně už česky, ale pořád stejně něco remcal, že nám to na "fejsi" natře. Asi mu natřeme jeho face.

David se jednoho dne rozhodl, že se stane mesíkem na motorce. Jak sám přiznal, naštěstí jen na jeden den. Společně s ostříleným messengerem, závodníkem a redakčním spřízněncem Lukášem Hrubým alias Hrubákem se vrhl do městské džungle. Hned na začátku zjistil, že ač rodák z Prahy, vůbec se zde neorientuje. Později se přidal stres z nedostatku času a nakonec i hrozný hlad. Celé dojmy včetně zajímavého rozhovoru s Hrubákem naleznete na stranách 10 a 11.

Dalším dílem pokračuje román Jak dovézt a přihlásit motorku. Tentokrát se OHC věnuje značkám méně známým, neznámým a malosériovým. Někdy mi přijde, že Ondra mezivěkově soupeří s Aloisem Jiráskem, kdo za život napíše víc slov. Na Ondrovu obhajobu ale musím dodat, že tuto problematiku rozebírá opravdu zevrubně, a to je dobře.

V době, kdy se u nás všichni zamilovali do Jawy 250 Pérák, Angličané přišli se stejně objemnou čtyřdobou BSA. Koncepčně hodně podobný motocykl jako Jawa se lišil v určitých detailech. Například měl víc koní.
Jiří Franek zase zavzpomínal na jednoho ze závodníků éry minulé a svého přítele Jiřího Kružíka. Ten čeřil nejdříve vody malorážkových silničních závodů a potom zčeřil státní hranici, když prchnul za kopečky.

Kafáče se vracejí do módy stejně jako minisukně. Vlastně mají i něco společného - na oboje se moc dobře kouká. Stejně jako vás potěší pohled na Angelinu Jolie v džínové minisukni, nespustíte oči z přestavby Hyde Harrier Bonneville. Ač se tváří retro, je to horká novinka s 84 koňmi na zadním kole a podvozkem od Öhlinse. A prý si ho můžete pořídit jako kit pro svého "boníka".

Kawasaki GPZ600R - tak to je motocykl, který jsme tentokrát rozebrali v sekáči. Je skoro neuvěřitelné, že už je to dvacet let, co tento motocykl naposledy opustil brány továrny. Možná se to zdá neuvěřitelné, protože vypadá stále dobře a celkem dost se jich pohybuje po našich silnicích. Proč? To se dozvíte na straně 27.

Česká invaze na Slovensko. Ne, nejde o to zabrat území, kde se blýská a hromy divo bijú. To jen na Slováči proběhl velký sraz Tanec Slnka, kam (a kde) se sjela řada Čechů. Report (stejně jako z Motorachotu Želetava) v sekci srazy.

Na závěr povinná dávka adrenalinu v podání českého i světového sportu. Tak například Tomáš Holubec se stal prvním mistrem ČR, Lorenzo zasadil další úder a podmaňuje si planetu zemi (proslýchá se, že pochází ze stejné galaxie jako Elvis Presley), no a Robbie Madison překvapil při X-Fighters, když se otočil tak, jak nikdo nečekal.

A nezapomeňte, že v tomto čísle je také příloha Quad&ATV. Tentokrát v ní najdete například exkluzivní test závodního quadu s motorem Jawa nebo cestopis z Maroka.


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife