Přečtěte si v ČMN 27/2010

vydáno 9. 7. 2010, text Petr Pour

Myslíte, že motorkáři mohou také činit dobro? Mohou! Nedávno proběhla druhá česká MDA Ride, na které se organizátorům podařilo vybrat téměř půl milionu pro pacienty trpící svalovou dystrofií. Více se dočtete hned na druhé straně.

Italského naháče Ducati Monster 796 si vzal na mušku Honzis v testu. Tak mě napadá, že ty Monstery už jsou skoro takový kult jako Depešáci. Každopádně, podle Honzise se jedná o střední cestu. Prý protože je menší než velký a větší než malý Monster. A prý se nebojí dodat, že jde o zlatou střední cestu, takže zřejmě dobrý oddíl.

A je to tady. Jede to pekelně rychle, má to sto koní a 156 Nm, ale nejde tomu nic z vejfuku, vlastně ani žádný nemá a nepapá to benzín. Co je to? Tleskačovo lítací kolo. Ne! Mission One e-Superbike, neboli elektromotorka v testu. Budoucnost je přítomností.

Ve světě malorážek se Kuba "Hawk" zaměřil na kapalinou chlazené čtyřventilové stopětadvacítky - svižnější motorky pro rychlejší študáky. Kromě toho představil kit od Atheny, který víc našlápne motor Minarelli.

Víte, jak poskytnout první pomoc hned po nehodě? Kdo to neví, měl by doufat, že nikdy nenarazí na člověka, který by mu chtěl zachránit život a nevěděl jak. Základní znalosti si můžete osvěžit na straně 9.

V Částkovicích u Pelhřimova se jelo neoficiální MČR ve stuntridingu. V porotě byl také náš Kuba Nič, takže není divu, že hodně zasvěceně ví, jak to tam probíhalo a sepsal o tom report.

Honzis se pro změnu vydal do Ga-Pa (Garmisch-Partenkirchen, ti Němci nepotřebují jazykolamy, oni je mají už v názvech), kde se konal jubilejní desátý sraz majitelů motocyklů BMW. Vypadá to, že Němci jsou mírumilovný národ, protože Honzis tam přijel na zbrusu nové KTM a ani nedostal přes držku, takže velkou reportáž naleznete na stranách 10 a 11.

"To by mě zajímalo, kam ta moje za mnou pořád čučí?" řekl si nejspíš jednou někdo z firmy Reevu a namontoval si přímo do helmy zpětné zrcátko. Kolegům se to líbilo a usoudili, že by to mohlo být užitečné i z hlediska bezpečnosti motorkáře v provozu. Tak se dostala do sériové výroby helma se zpětným zrcátkem. Jak to funguje, jaké to má nevýhody a výhody, otestoval Kuba Nič.

Napadlo by vás něco sbírat jen podle názvu? Pavla Doležala ano. Před lety se pustil do vytváření sbírky motocyklů s názvem Raleigh. Dnes je jejich druhým největším světovým sběratelem a v současnosti uspořádal jejich výstavu. Rozhovor čtěte na straně 24.

V historii zavzpomínal Jiří Franek na to, jaké byly závody v Banské Bystrici roku 1980. Celkem slušně se tam tehdy padalo.

Moto dovolená u moře za 5500 Kč na osm dní. To se podařilo kolegovi Martinu Houškovi. Jak taková cesta probíhala, se dočtete v cestopisu na straně 26.

Přestavba Suzuki Inazuma v barvách JPS. Ondra Hrůza představil medailistu z letošní Bohemian Custom Show.

A hned vedle mrknul Kuba v sekáči na zoubek devítistovky Horneta. Podle jeho slov stroj, který býval brán za "chuligána", je z dnešního pohledu spíše pohodový bezproblémový stroj.

A na závěr dávka sportu: Abaja překročil svůj vlastní stín; republika se jela na Slovači; v MS MX3 si František Smola dojel pro stříbro; plochodrážníci si odjeli další kola kvalifikace na MS...

POZOR! V tomto čísle je příloha Quad&ATV s testem užitkáče Kymco MXU 300 R, radami, jak se čtyřkolkou brodit, přehledem tratí a dalšími zajímavostmi.

Tak příjemné čtení.


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife