Nová R6 již bez tajností!

vydáno 23. 3. 2017, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Od podzimu netrpělivě čekáme na aktuální informace, týkající se nové er-šestky. Nyní už je vše jasné a zbývá tedy jen počkat na první kousky, které by se u dealerů měly objevit začátkem příštího měsíce.

Trvalo to roky, než se Yamaha pustila do další modernizace svého koně, přitom právě model YZF-R6 je nejrozšířenějším supersportem na okruzích u nás i v zahraničí. To ostatně dokazoval i náš seriál ČMN Prospeed Cup, kde měly právě R6 nejsilnější zastoupení a na kontě ty nejlepší výsledky. V Evropě se za celou historii prodalo přes 160 000 R6 a Yamaze se dařilo i na sportovních kolbištích, když za posledních sedm let získala v supersportech tři světové tituly.

Nová R6, představená na podzim minulého roku, by měla tuto ikonu posunout zase o kousek dál. Po vzoru novodobé superbikové R1 je vyladěná do posledního detailu. Dostala podobný kukuč s nízkým aerodynamickým odporem a technologií LED a k tomu fůru sofistikované elektroniky. Elektronický plyn, motorové módy, šestistupňová kontrola trakce, ABS, rychlořazení QSS, stejný typ 43mm vidlice USD jako na R1, ovšem s jiným set-upem, radiální brzdy, podsedlák z magnézia litý metodou CF, lehká 17litrová hliníková nádrž – celkově hodně zajímavý balíček a doposavaď známé detaily. Na co se ovšem čekalo, byly výkonové parametry řadového čtyřválce o objemu 599 kubíků, který musí na rozdíl od předchůdců plnit přísné normy euro-čtyřky. Fabrika u nového modelu nyní uvádí 118,4 k@14 50061,7 Nm@10 500, což jsou hodnoty pod úrovní předešlých ročníků, kdy se výkon šplhal až ke 135, respektive od roku 2010 ke 124 koním při podobných otáčkách. I váha je na tom hodně podobně, jelikož plně připravený stroj bude v sériovém stavu, tedy s kompletní homologační výbavou, vážit 190 kg. V závodní úpravě se však půjde s hmotností o chlup níž a celkově by mohla tahle evoluce znamenat posun vpřed. Přeci jen vývojáři vědí, co dělají, a snaží se z toho vždycky vyjít co možná nejlépe, takže poslední model R6 by měl být prostě dobrý.

Dnešní svět už je ale docela jiný, takže v rámci moderních technologií a bohaté nabídky originálních doplňků máte stejně jako u dalších modelů tří ladiček možnost sestavit si vysněný bike v androidové appce My Garage a ten pak sdílet s kamarády na sociálních sítích anebo ho můžete poslat rovnou dealerovi. Základní cena modelu YZF-R6 2017 bude startovat na 389 990 Kč!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června v 9:02
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...