7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

vydáno 16. 5. 2018, text Petr Záruba, foto David M. Bodlák

Aprilia inovovala své dvouválcové supermoto. Dorsoduro dostalo nový motor o objemu 900 cm3 oproti původním 750 cm3 a nyní je nabité elektronikou. Je to ale dobře?


Líbivý design

Ač se Dorso od roku 2008 příliš nezměnilo (tedy skoro vůbec), je design pořád minimalistický a neokoukaný. Pokaždé, když jsem s motorkou zastavil, vždy se někdo ozval, že se mu motorka líbí.


Propracovaný displej

První, čím jezdce nové Dorsoduro osloví, je nádherný 4,3“ displej. Kromě hezké animace při zapnutí a vypnutí klíčku je displej i přehledný a jednoduše se v něm listuje údaji.


Perfektní posez

Supermota jsou jedny z nejpohodlnějších motorek, jelikož sedíte vzpřímeně a máte parádní přehled o dění kolem sebe. To platí i u Dorsa. Široká řídítka, dlouhé a rovné sedlo, příjemně štíhlá nádrž, o kterou se krásně opřou kolena. Tady není co vytýkat.


Malá nádrž

Tohle není cesťák. Při kravinkách po městě si Dorso chroupne sedm litrů na sto, nádrž je na 12. U benzínky jste častěji než doma.


Na tohle má motor síly ažaž
Dravý motor

Nová devítistovka (95 koní/90 Nm) je rozumnou kombinací ovladatelnost/výkon. Průběh je velmi plynulý a v Aprilii to trefili přesně tak, že motor vyspělého jezdce pobaví a nezkušeného nepotrestá. Obdivuhodná je plynulost chodu v nízkých otáčkách, u vidlicového dvouválce nevídaná. Motor je nejspokojenější ve středních otáčkách kolem 4-5 tisíc.


Blbinky naštěstí dělat půjdou, ale jen s vypnutými asistenty
Elektronické nesmyly

Supermoto je o adrenalinu, o pocitu zkrocení a o nekonečně líbezné ovladatelnosti. Tak proč tři úrovně kontroly trakce, zejména když mezi nimi není velký rozdíl a všechny motorku drží až moc zkrátka? Jedna by bohatě stačila. Taky zamrzí, že ABS postrádá supermoto mód, ale aspoň že jde vypnout.


Hypermotard taky není špatný, Dorsoduro je ale podstatně levnější
Rozumná cena

Za svých 258 900 Kč dostanete hezkou motorku se silným motorem, s kterou se kromě každodenního blbnutí pěkně svezete i na menším technickém okruhu, potrénujete gymkhanu nebo zvládnete i lehčí polňačku. Nejbližším konkurentem je Ducati Hypermotard 939, který je přesně o 50 tisíc dražší.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 2 dny ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 dny ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 5 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před týdnem v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...