7 věcí, které potřebujete vědět o nové Aprilii Dorsoduro 900

vydáno 16. 5. 2018, text Petr Záruba, foto David M. Bodlák

Aprilia inovovala své dvouválcové supermoto. Dorsoduro dostalo nový motor o objemu 900 cm3 oproti původním 750 cm3 a nyní je nabité elektronikou. Je to ale dobře?


Líbivý design

Ač se Dorso od roku 2008 příliš nezměnilo (tedy skoro vůbec), je design pořád minimalistický a neokoukaný. Pokaždé, když jsem s motorkou zastavil, vždy se někdo ozval, že se mu motorka líbí.


Propracovaný displej

První, čím jezdce nové Dorsoduro osloví, je nádherný 4,3“ displej. Kromě hezké animace při zapnutí a vypnutí klíčku je displej i přehledný a jednoduše se v něm listuje údaji.


Perfektní posez

Supermota jsou jedny z nejpohodlnějších motorek, jelikož sedíte vzpřímeně a máte parádní přehled o dění kolem sebe. To platí i u Dorsa. Široká řídítka, dlouhé a rovné sedlo, příjemně štíhlá nádrž, o kterou se krásně opřou kolena. Tady není co vytýkat.


Malá nádrž

Tohle není cesťák. Při kravinkách po městě si Dorso chroupne sedm litrů na sto, nádrž je na 12. U benzínky jste častěji než doma.


Na tohle má motor síly ažaž
Dravý motor

Nová devítistovka (95 koní/90 Nm) je rozumnou kombinací ovladatelnost/výkon. Průběh je velmi plynulý a v Aprilii to trefili přesně tak, že motor vyspělého jezdce pobaví a nezkušeného nepotrestá. Obdivuhodná je plynulost chodu v nízkých otáčkách, u vidlicového dvouválce nevídaná. Motor je nejspokojenější ve středních otáčkách kolem 4-5 tisíc.


Blbinky naštěstí dělat půjdou, ale jen s vypnutými asistenty
Elektronické nesmyly

Supermoto je o adrenalinu, o pocitu zkrocení a o nekonečně líbezné ovladatelnosti. Tak proč tři úrovně kontroly trakce, zejména když mezi nimi není velký rozdíl a všechny motorku drží až moc zkrátka? Jedna by bohatě stačila. Taky zamrzí, že ABS postrádá supermoto mód, ale aspoň že jde vypnout.


Hypermotard taky není špatný, Dorsoduro je ale podstatně levnější
Rozumná cena

Za svých 258 900 Kč dostanete hezkou motorku se silným motorem, s kterou se kromě každodenního blbnutí pěkně svezete i na menším technickém okruhu, potrénujete gymkhanu nebo zvládnete i lehčí polňačku. Nejbližším konkurentem je Ducati Hypermotard 939, který je přesně o 50 tisíc dražší.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife