Přečtěte si v ČMN 38/2010

vydáno 22. 9. 2010, text Petr Pour

Tento týden nezačínají České motocyklové noviny moc vesele. Policie ČR zveřejnila statistiky, jak jsme letos bourali. Sice na počet méně, ale o to víc tragicky.

Kromě toho se v aktualitách dočtete například o novinkách Kawasaki, Moto Guzzi, Aprilie a MV Agusty. Samozřejmě nechybí soutěž. Tentokrát se vítězové zúčastní Motoškoly ČMN s Mírou Lisým. Mimochodem, na 26. září se nám v motoškole uvolnila tři místa, takže zájemci mrkněte na www.cmn.cz/motoskola pro víc informací.

Když se před vámi na silnici objeví Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide, máte pocit, že vidíte hrozně rychlej klavír. Když ho navíc kočíruje redaktor ČMN a vyzkouší si třeba úhybný manévr, vypadá to, jako když klavíru upadne jedna noha. Přesto podle Honzise je „glajda“ příjemná, ovladatelná a dá se řídit ze sedla spolujezdce (teda jen k první zatáčce). Test této vlajkové lodi amerického motoprůmyslu čtěte na druhé dvoustraně.
P.S. Do mejlu redakce@cmn.cz nebo na facebook ČMN můžete posílat vtipná rozluštění typového označení tohoto motocyklu. Celým jménem totiž jde o Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide. Nic delšího neznám.

Brněnský okruh pod taktovkou KTM. Ne že by si Rakušané Masec odkoupili. Jen tam uspořádali poslední letošní TNT, neboli Track'n'Test. Prostě oranžovej okruhovej den. My jsme tam byli, motocykly vyzkoušeli, vše si poznamenali a přinášíme vám reportáž.

Víte, co dělal za mlada J-Law (to není raperská hvězda, ale špička amerického motokrosu a superkrosu), celým jménem Jason Lawrence? Vzhledem k tomu, že má přezdívku „Bad Boy“, asi se nevěnoval keramice a paličkování krajek. Na straně šest se to ale určitě dočtete.

Libor z Chomutova nám zaslal příběh do rubriky Jak jsem boural. I když to jistě nebylo nic moc příjemného, Libor pojal vyprávění s notnou dávkou nadsázky a humoru. Dovolím si citovat: „Ty vole, fakt jede! Snažím se vyhnout a řvu:,Kam jedeš ty píí...! ‘ Tma... Slyším pip pip pip, řev majáků a jak se mě ptá bílá rouška na pojišťovnu. Odpovídám:,Motorka je u Český.‘ To roušku prej nezajímá a ať neusínám.“

Britská značka Rudge by letos oslavila 100 let. Svého času se jednalo o jedny z nejúspěšnějších závodních motocyklů. V historii jsme se zaměřili na oblíbený model Ulster 500. A další díl o závodnických klanech se tentokrát věnuje rodu Bílých z Ostravy.

V Itálii proběhlo ME motokrosu národů pro veterány na historických strojích. Neztratili se ani naši jezdci ani stroje.

V sekáči jsme rozebrali skútr Yamaha XC125 Cygnus. A protože tento stroj máme již osm let také v redakci, slovo „rozebrali“ je myšleno doslovně. Dokonce jsme to provedli už několikrát. I když někdy jsme to ani nechtěli. To když se kolegovi do cesty třeba postavilo auto.

Na závěr tradiční dávka sportu. Nechybějí informace z MS supermota, kde se daří Petru Vorlíčkovi. Víťa Kuklík zase ovládl MČR v cross country, Moto GP se jelo v Aragonu a dařilo se Ducati, GP na dlouhé ploché dráze vyhrál létající Fin Kylmakörpi, Matěj Smrž si vyjel bednu v IDM a mnoho dalšího...

V tomto čísle je opět po měsíci příloha Quad&ATV. Testu se nevyhnul zábavný pracant Yamaha Grizzly 550 EPS a kromě například představení výfuků Two Brothers naleznete další pokračování přehledu MX tratí v České republice.

Tak příjemné čtení!


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife