Nový cruiser Kawasaki Vulcan S
vydáno 21. 10. 2014, text Web, foto Kawasaki
K motocyklům ER6 a Versys 650 přibude ještě jeden model o stejném objemu. Přijíždí Vulcan S, crusier pro nenáročné, ale sportovně založené.
Ještě než se v listopadu otevřou brány milánské výstavy, vypustila Kawasaki další nový model. Tentokrát něco pro pohodáře, nový maloobjemový cruiser. Ten pohání známý řadový dvouválec o objemu 649 cm3, který Kawasaki používá v motocyklech Versys 650 a ER6n/f. Motor je zde vyladěn na silnější zátah v nízkých a středních otáčkách. V kombinaci s provozní hmotností 225 kg tak půjde o zajímavou nabídku pro začínající až středně vyježděné mladé jezdce. Výrobce slibuje nejnižší hmotnost v této třídě a nastavitelnou ergonomii díky nastavitelným stupačkám do tří poloh a nízkému sedlu. V nabídce budou také rovnou z výroby různé možnosti volby jiného sedla a řídítek pod názvem Ergo-Fit™.
Za zmínku stojí i nastavitelné páčky spojky i brzdy. Přístrojovka sestává z analogového tachometru a digitálního palubního počítače s ukazatelem spotřeby. Design trubkového rámu zajímavým způsobem navazuje na rysy ER6, podobně jako zadní odpružení vyvedené pěkně viditelně pod sedlo. Obratné ovládání slibuje kombinace kol 120/70 vepředu na osmnáctipalcovém ráfku a 160/60 vzadu na sedmnáctce. Výkon na zadní kolo putuje pomocí řetězu. Také konstrukce ležatého zadního tlumiče umístěného mimo osu motorky je převzatá ze stejných modelů jako motor. O bezpečné zastavení se postará přední 300mm kotouč s dvoupístkovým třmenem, kterému vzadu pomáhá disk o průměru čtvrt metru osazený jednopístkem. V nabídce bude také verze s ABS. Velmi zajímavá by měla být cena tohoto netradičně tvarovaného cruiseru, který bychom my nazvali spíše roadsterem a postavili proti letošní novince od H-D, městskému modelu Street 750.