Nový BMW R1200R jako Concept Roadster

vydáno 31. 5. 2014, text Prochy, web, foto BMW

Kapalinou chlazený boxer našel své místo v moderním naháči

BMW Concept Roadster využívá poslední generaci boxeru, tedy částečně vodou chlazený dvouválec shodný s modely R 1200 GS nebo RT. Z objemu 1170 cm3 se v tomto případě podařilo dostat krásné hodnoty 125 koní (v 7750 ot./min.) a 125 Nm (v 6500 ot./min.), což je na dvouválec víc než dost, to rozhodně nebude nudná motorka. Napovídá tomu také koncepce podvozku, BMW opět opustilo tradiční přední zavěšení Telelever a použilo klasickou USD vidlici, navíc s očividně strmým úhlem hlavy řízení. Vzadu pak najdeme jednoramennou kyvku s integrovaným kardanem a monoshock. Oba tlumiče se tváří jako "racing" produkty.


Prim bude hrát u Roadsteru nízká hmotnost. Výsledná hodnota zatím sice zůstává utajena, ale už na první pohled to bude lehoučká motorka. Drobný rám z ocelových trubek doplňuje hliník v přední části (hlava řízení), na zadku (kompletní podsedlovka) a v detailech (kryty chladičů, klín pod motorem). Navíc, moc přebytečného masa tady opravdu nenajdete. Totéž platí o lehkých kovaných kolech. Rozhodně zaujme přední světlomet. Pryč je klasika, tady už jsou pouze LED diody, navíc poskládané do prapodivného tvaru. Tohle rozhodně nikdo nepřehlédne. Zadní světlo samozřejmě ta samá technologie.


Hodně zajímavé je, že tento koncept používá řadu konstrukčních prvků společných s modelem NineT. Podobná je konstrukce rámu a hlavně klasická přední vidlice USD místo přepákovaného odpružení Telelever, které až dosud jezdilo v modelech R1200R. Na konceptu je osazený krásný závodní výfuk, ten by asi v sérii nahradilo trochu konvenčnější řešení, naopak špičkové komponenty jako nejlepší radiální brzdy od Bremba či odpružení Ohlins zde klidně můžou zůstat ;-)


Víc slov je asi zbytečných, prohlédněte si galerii, tohle je především o designu. Je jasné, že pokud by se měl Roadster dostat do sériové výroby, což očekáváme, bude vypadat trochu jinak, ale jestli BMW zachová základní technické a designové rysy, rozhodně to bude hodně atraktivní stroj.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...