Nový BMW R1200R jako Concept Roadster

vydáno 31. 5. 2014, text Prochy, web, foto BMW

Kapalinou chlazený boxer našel své místo v moderním naháči

BMW Concept Roadster využívá poslední generaci boxeru, tedy částečně vodou chlazený dvouválec shodný s modely R 1200 GS nebo RT. Z objemu 1170 cm3 se v tomto případě podařilo dostat krásné hodnoty 125 koní (v 7750 ot./min.) a 125 Nm (v 6500 ot./min.), což je na dvouválec víc než dost, to rozhodně nebude nudná motorka. Napovídá tomu také koncepce podvozku, BMW opět opustilo tradiční přední zavěšení Telelever a použilo klasickou USD vidlici, navíc s očividně strmým úhlem hlavy řízení. Vzadu pak najdeme jednoramennou kyvku s integrovaným kardanem a monoshock. Oba tlumiče se tváří jako "racing" produkty.


Prim bude hrát u Roadsteru nízká hmotnost. Výsledná hodnota zatím sice zůstává utajena, ale už na první pohled to bude lehoučká motorka. Drobný rám z ocelových trubek doplňuje hliník v přední části (hlava řízení), na zadku (kompletní podsedlovka) a v detailech (kryty chladičů, klín pod motorem). Navíc, moc přebytečného masa tady opravdu nenajdete. Totéž platí o lehkých kovaných kolech. Rozhodně zaujme přední světlomet. Pryč je klasika, tady už jsou pouze LED diody, navíc poskládané do prapodivného tvaru. Tohle rozhodně nikdo nepřehlédne. Zadní světlo samozřejmě ta samá technologie.


Hodně zajímavé je, že tento koncept používá řadu konstrukčních prvků společných s modelem NineT. Podobná je konstrukce rámu a hlavně klasická přední vidlice USD místo přepákovaného odpružení Telelever, které až dosud jezdilo v modelech R1200R. Na konceptu je osazený krásný závodní výfuk, ten by asi v sérii nahradilo trochu konvenčnější řešení, naopak špičkové komponenty jako nejlepší radiální brzdy od Bremba či odpružení Ohlins zde klidně můžou zůstat ;-)


Víc slov je asi zbytečných, prohlédněte si galerii, tohle je především o designu. Je jasné, že pokud by se měl Roadster dostat do sériové výroby, což očekáváme, bude vypadat trochu jinak, ale jestli BMW zachová základní technické a designové rysy, rozhodně to bude hodně atraktivní stroj.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 5 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 6 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...