Nový BMW R1200R jako Concept Roadster

vydáno 31. 5. 2014, text Prochy, web, foto BMW

Kapalinou chlazený boxer našel své místo v moderním naháči

BMW Concept Roadster využívá poslední generaci boxeru, tedy částečně vodou chlazený dvouválec shodný s modely R 1200 GS nebo RT. Z objemu 1170 cm3 se v tomto případě podařilo dostat krásné hodnoty 125 koní (v 7750 ot./min.) a 125 Nm (v 6500 ot./min.), což je na dvouválec víc než dost, to rozhodně nebude nudná motorka. Napovídá tomu také koncepce podvozku, BMW opět opustilo tradiční přední zavěšení Telelever a použilo klasickou USD vidlici, navíc s očividně strmým úhlem hlavy řízení. Vzadu pak najdeme jednoramennou kyvku s integrovaným kardanem a monoshock. Oba tlumiče se tváří jako "racing" produkty.


Prim bude hrát u Roadsteru nízká hmotnost. Výsledná hodnota zatím sice zůstává utajena, ale už na první pohled to bude lehoučká motorka. Drobný rám z ocelových trubek doplňuje hliník v přední části (hlava řízení), na zadku (kompletní podsedlovka) a v detailech (kryty chladičů, klín pod motorem). Navíc, moc přebytečného masa tady opravdu nenajdete. Totéž platí o lehkých kovaných kolech. Rozhodně zaujme přední světlomet. Pryč je klasika, tady už jsou pouze LED diody, navíc poskládané do prapodivného tvaru. Tohle rozhodně nikdo nepřehlédne. Zadní světlo samozřejmě ta samá technologie.


Hodně zajímavé je, že tento koncept používá řadu konstrukčních prvků společných s modelem NineT. Podobná je konstrukce rámu a hlavně klasická přední vidlice USD místo přepákovaného odpružení Telelever, které až dosud jezdilo v modelech R1200R. Na konceptu je osazený krásný závodní výfuk, ten by asi v sérii nahradilo trochu konvenčnější řešení, naopak špičkové komponenty jako nejlepší radiální brzdy od Bremba či odpružení Ohlins zde klidně můžou zůstat ;-)


Víc slov je asi zbytečných, prohlédněte si galerii, tohle je především o designu. Je jasné, že pokud by se měl Roadster dostat do sériové výroby, což očekáváme, bude vypadat trochu jinak, ale jestli BMW zachová základní technické a designové rysy, rozhodně to bude hodně atraktivní stroj.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 9 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...