Pohodlnější Tuono má 170 koní
vydáno 2. 8. 2013, text Jan Rameš, foto Aprilia
Přestože nová Aprilia Tuono V4 R vypadá skoro stejně jako Tuono z roku 2011, pod kapotami se odehrála spousta změn.
Záměrem konstruktérů bylo udělat motorku pohodlnější pro jízdu na silnici při zachování sportovního charakteru. Jezdec sedí na novém komfortnějším sedle, mezi nohama svírá nádrž s objemem zvětšeným na 18,5 litru a na dírách tolik neproklíná plně štelovatelné odpružení, jež je nyní standardně nastaveno na měkčí úroveň. Přední 43mm vidlice Showa je přitom úplně nová a má oddělené ladění komprese a odskoku.
Aprilia je momentálně v elektronice sériových motocyklů na absolutní špičce a Tuono není výjimkou, když má balíček aPRC (Aprilia Performance Ride Control) už v základu. Elektronika je uzpůsobena použití v silničním naháči, má samokalibrovací funkci na různé druhy pneumatik, osmistupňová kontrola trakce se dá přepínat za jízdy bez nutnosti ubírat plyn, přemapované anti-wheelie se dá nastavit do tří stupňů, tři stupně má i launch control pro ostré starty a poslední tradiční součástí aPRC je ještě quickshifter. Nové Tuono navíc dostává na svou brzdovou soustavu, nyní vpředu vybavenou monoblokovými třmeny, inteligentní ABS od Bosche, jež se opět dá nastavit do tří různých úrovní pro různou míru povoleného prokluzu a zvednutí zadního kola.
Výkonové maniaky, kteří pasou po co nejvyšším výkonu, potěší zpráva, že výkon byl zvýšen na rovných 170 koní díky jinému časování, delší sací nátrubky a těžší setrváky zase přispívají hladšímu a vyváženějšímu chodu motoru.
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...