Pohodlnější Tuono má 170 koní

vydáno 2. 8. 2013, text Jan Rameš, foto Aprilia

Přestože nová Aprilia Tuono V4 R vypadá skoro stejně jako Tuono z roku 2011, pod kapotami se odehrála spousta změn.

Záměrem konstruktérů bylo udělat motorku pohodlnější pro jízdu na silnici při zachování sportovního charakteru. Jezdec sedí na novém komfortnějším sedle, mezi nohama svírá nádrž s objemem zvětšeným na 18,5 litru a na dírách tolik neproklíná plně štelovatelné odpružení, jež je nyní standardně nastaveno na měkčí úroveň. Přední 43mm vidlice Showa je přitom úplně nová a má oddělené ladění komprese a odskoku.
Aprilia je momentálně v elektronice sériových motocyklů na absolutní špičce a Tuono není výjimkou, když má balíček aPRC (Aprilia Performance Ride Control) už v základu. Elektronika je uzpůsobena použití v silničním naháči, má samokalibrovací funkci na různé druhy pneumatik, osmistupňová kontrola trakce se dá přepínat za jízdy bez nutnosti ubírat plyn, přemapované anti-wheelie se dá nastavit do tří stupňů, tři stupně má i launch control pro ostré starty a poslední tradiční součástí aPRC je ještě quickshifter. Nové Tuono navíc dostává na svou brzdovou soustavu, nyní vpředu vybavenou monoblokovými třmeny, inteligentní ABS od Bosche, jež se opět dá nastavit do tří různých úrovní pro různou míru povoleného prokluzu a zvednutí zadního kola.
Výkonové maniaky, kteří pasou po co nejvyšším výkonu, potěší zpráva, že výkon byl zvýšen na rovných 170 koní díky jinému časování, delší sací nátrubky a těžší setrváky zase přispívají hladšímu a vyváženějšímu chodu motoru.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 2 dny ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 dny ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 5 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před týdnem v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...