BMW E-Scooter

vydáno 18. 7. 2011, text mc, foto BMW

Německá továrna BMW ukázala veřejnosti připravovaný elektroskútr.

Motocykl BMW E-Scooter je vyvíjený za podpory německého federálního ministerstva dopravy, stavebnictví a rozvoje měst. Jeho vytvoření má splnit dva cíle – nabídnout zákazníkovi výkon srovnatelný se spalovacím motorem 600 cm3 a nabídnout dostatečný dojezd pro městský provoz.


Samotná továrna BMW požadované cíle zahrnula velmi vážně do svých vývojových plánů, kde si stanovila navíc, aby stroj měl dostatečný výkon i pro jízdu na dálnici a pro jízdu se dvěma osobami na nezpevněných vozovkách. Minimum pro dojezd pak byla stanovena hranice sta kilometrů.


Nový elektromotor hub-konstrukce byl zasazen kvůli splnění kritérii velmi blízko zadní kyvné vidlice. Samotný elektromotor je chlazený kapalinou s elektrickým čerpadlem zajišťujícím cirkulaci chladicí kapaliny přes samotné těleso chladiče.


Obal baterie je součástí vlastního rámu motocyklu. Podle továrny BMW může být baterie plně nabitá z normálního zdroje elektřiny za méně než tři hodiny. Na rozdíl od elektromotoru je baterie chlazená vzduchem.


V této fázi vývoje BMW E-Scooter samotná továrna stále označuje jako „koncept“, nicméně zbarvení na zveřejněných fotografiích může napovídat tomu, že se motocykl již může velmi podobat finálnímu produktu.




Diskuze k článku

Doctor 1. 8. 2011
Pěkná cihla! Pro pohon normálního skútru 50/125ccm stačí 3-5kW e motor. Na rozdíl od spalováku má výkon hnet na hřídeli. K pohonu se dá použít běžná modelářská oběžka (střídavý elektromotor s oběžným pláštěm) za 3-5 tisíc a 200A regulátor za 2 tisíce. Zajímavou variantou je český skůtr Akumoto model 600 až na tu cenu. Ta by mohla být poloviční a utrhnou jim ruce. Dobrou Dr.

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife