Ale je to potvora...

vydáno 17. 1. 2011, text mc, foto Nembo Motociclette

Nembo Super 32 Rovescio je motocykl postavený na hlavu, tedy hlavou dolu.

Ne, tohle vás opravu zrak neklame, ani jste se ráno neprobudili „hlavou dolu“. To se jen italský konstruktér Daniele Sabatini snaží dokázat, že i obráceně to může fungovat. Kliková hřídel nahoře a hlavy válců dole, myslíte, že je to nemožné? Není? Tady je důkaz.

Nembo Super 32 Rovescio je tříválec, vzduchem chlazený a zde je důvod, proč jsou hlavy směrem dolů od klikové hřídele. Pokud totiž dáte hlavy nahoru, musíte to chladit vodou a Daniele Sabatini chtěl totálního naháče, tak použil princip, který již používala první letadla. Motorů existuje několik, základ je 1814 cm3 s vrtáním 100 mm a zdvihem 77 mm a výkonem 160 HP při 7000 ot./min. Druhým motorem je 1925 cm3 s vrtáním 103 mm a zdvihem 77 mm a výkonem 200 HP při 7500 ot./min a posledním motorem je pak 2097 cm3 s vrtáním 107,5 mm a zdvihem 77 mm a výkonem 250 HP při 8000 ot./min.

„Mám rád chlazení vzduchem a žebrované hlavy válců,“ říká konstruktér Daniele Sabatini. „Současné motorky mají všechno schované pod kapotou, i naháče mají kvůli chlazení vodu všechno schované. Je to takové duchaprázdné. Já když vidím motor zabořený do těch všemožných plastových dílů, bolí mne to u srdce. Když chcete udělat pořádný čtyřtakt chlazený vzduchem, tak ho jednoduše musíte převrátit.“

A co vy? Líbí se vám to?




Diskuze k článku

sam 17. 1. 2011
tězká klika motoru motoru metr nad zemí.. ten konstruktér je magor!!!

waltyr 18. 1. 2011
Vypadá božsky...

DRL 23. 1. 2011
Konstruktér Daniele Sabatini asi neví co je to těžiště motocyklu. Potom by nedal motor obráceně. Na té motorce se bude hezky jezdit.

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife