Motus už jezdí

vydáno 21. 3. 2011, text mc, foto Motus

Nejprve to byl motor, pak dlouho projekt na papíře, ale nyní poprvé viděly floridské silnice nový americký touring Motus MST.

Na začátku všeho bylo nadšení a výroba čtyřválcového, čtyřdobého motoru do V o objemu 1645 cm3. Tahle věcička disponovala 161 koníky a opravdu zajímavým krouťákem 165Nm při 4500 otáčkách (maximum 8000 ot/m). Její tvůrci ji nazvali KMV4, naleštili, nastříkali konzervačním olejem a odvezli do muzea motosportu na okruhu Barber Motorsports park v Birminghamu, tedy americkém státě Alabama.


Samozřejmě se přemýšlelo o postavení něčeho, do čeho by se motor zabudoval, a tak vznikly plány na stavbu motocyklu Motus MST. To se psal rok 2007 a chlapci z Motusu přemýšleli, jakou cestu zvolit. Nakonec bylo rozhodnuto. Motorka musí splňovat dostatečný komfort, být účelová pro dlouhé cestování a mít řádný výkon.


Motus MST byl nyní dostavěn a na Floridě poprvé vyjel k prvním kilometrům. „Koncepci MST je pravděpodobně možné postavit do několika kategorií. Máme tu motocykl kategorie sportbike, který bude sloužit jezdcům, co chtějí vzrušující zážitek z jízdy, ale také chtějí cestovat pohodlně na delší vzdálenosti. Zástupcům cruiserů nabízíme možnost výkonnějšího svezení. No a pak je tu skupina nadšenců pro touring, která může náš motocykl využít jako velmi dobrou alternativu namísto evropských nebo japonských strojů,“ říká Brian Case, šéf marketingu Motus Motorcycles.


Samotný motocykl čeká ještě mnoho testování a dlouhá cesta vývojem. Nicméně na konci tohoto roku by měla být zahájena sériová výroba s cílem zajistit dodávku do dealerských sítí počátkem roku 2012.


Motus MST

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřválec do V (90o) s rozvodem 2x OHV

Zdvihový objem: 1645 cm3

Vrtání x zdvih: 86,5 x 70 mm

Kompresní poměr: 11,5:1

Výkon: 161 hp při 7800 ot/min

Točivý moment: 165 Nm při 4500 ot/min

Převodovka: šestistupňová a mokrou lamelovou spojkou

Sekundární převod: řetěz

Rám: chrom-molybdenové trubky

Přední tlumiče: teleskopická vidlice průměr 43 mm, zdvih 120 mm

Zadní tlumiče: chrom-molybdenová kyvná vidlice, stavitelný monoshock, zdvih 120 mm

Brzdy vpředu: 2 kotouče 320 mm, čtyřpístkový třmen, monoblok

Brzdy vzadu: jeden kotouč, radiální dvojpístkový třmen

Přední kolo: hliníkové 17 palců, pneu Michelin Road Pilot 2CT

Zadní kolo: hliníkové 17 palců, pneu Michelin Road Pilot 2CT

Celková délka: 2130 mm

Rozvor kol: 1473 mm

Výška sedla: 787 mm

Objem palivové nádrže: 22,7 l

Provozní hmotnost: 227 kg




Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife