Ve stylu hippies

vydáno 7. 8. 2014, text Víťa Křížek, foto Milan Buzek, Maxim Krušina

Již počtvrté za sebou patřil poslední červencový víkend v pražském kempu Džbán Vespám. Od pátku do neděle se jich tam prohánělo na 170 a to bylo v historii srazu pořádaného Vespa Clubem Czech Republic rekordní množství.

Kromě účastníků z různých koutů Čech a Moravy přijeli i vespaři z Rakouska, Německa, Itálie, Slovenska a poprvé i z Polska. A tak zejména díky zahraničním účastníkům bylo možné na jednom místě vidět vespy nejrůznějších typů, ročníků, barev, kubatůr a provedení. Kdo si udělal čas a vydal se na Džbán, rozhodně si přišel si na své.

První aktivitu připravili pořadatelé hned na páteční odpoledne. Jelo se na Vyšehrad. Zatímco se část vespařů kochala výhledem na Prahu z historického opevnění na skále nad pravým břehem řeky Vltavy, o rozruch se mezi tím na Džbánu postaral Vespa Club Brno, jehož členové dorazili ve stylu hippies. Květinami vyzdobené Vespy a jedinečné kostýmy zajistily Brňákům pozdější vitězství v soutěži o nejoriginálnější příjezd. 

Navečer pak, po slavnostním zahájení srazu, byl připraven vědomostní kvíz na téma historie Vespy a klubu, a hned po něm následoval další výlet - projížďka noční Prahou. Na tu se vydalo na sedmdesát strojů, které jízdu centrem zakončily na vrchu Vitkov. Pohled na noční město z netradičního vyhlídkového místa ocenili nejen cizinci, ale i domácí, kteří pátrali v paměti kdy, či zda vůbec, tady byli naposled. 

Sobotní dopoledne bylo již tradičně věnované soutěžím. K oblíbené jízdě zručnosti přibyly nové disciplíny, jako například hod pneumatikou, samozřejmě od Vespy, jizda v pláštěnce nebo netypický závod v pomalosti. 

Na odpoledne byl naplánovaný výlet do Červeného Újezdu. Tam stojí novodobý hrad stejného jména, a podivat se na něj jelo 110 majitelů italských krasavic. Po malém občerstvení a prohlídce přilehlých zahrad se kolona vydala zpátky s krátkou zastávkou za letištěm, odkud je dobře vidět na startující letadla. 

Hlavní událostí srazu byl, jako každoročně, sobotní večer. Úvodní taneční vystoupení přípravného výboru v kostýmech hudební skupiny Village People na hudbu jejich nesmrtelného hitu Y.M.C.A., dostalo publikum do spontánní veselé nálady, která pak přetrvala dlouho do noci. Před vyhlášením výsledků dopoledních soutěží ještě proběhl vždy napjatě sledovaný závod v pojídání špaget bez pomoci rukou, a po rozdání diplomů a pohárů začala všemi očekávaná tombola složená ze sponzorských darů. Těch bylo tolik, že se dostalo snad na každého. Před půlnocí přišel na řadu dort. Pořádající Vespa Club Czech Republic totiž letos slaví 10 let od svého založení a taková událost nemohla být opomenuta. Kdo neochutnal v průběhu večera, zbylo na něj ještě ráno u snídaně. 

Po ní zbývala už jen poslední akce srazu, takzvaná spanilá jizda městem, která se vždy koná za asistence policie. Kolona 150 Vesp vyjela ze Džbánu přesně v 11 hodin směrem do centra a první zastávka byla uprostřed Václavského náměstí. Příjemně vzrušující pocit sounáležitosti s lidmi stejného zájmu doprovázený dobrou náladou a úsměvy přeskočil i na přihlížející turisty, a tak troubení a mávání nebralo konce. Projíždějící kropící vozy pomohly ochladit rozpálené stroje i helmy vespařů a pak se kolona vydala přes Karlovo náměstí po nábřeží směrem k Národnímu divadlu a k Rudolfinu, přes řeku na Klárov, nahoru Chotkovými sady kolem Belvederu až na Pohořelec před Loretu. Tam byla druhá zastávka na osvěžení u studánky ve zdi pod Černínským palácem, poslední hromadná fotka a pak už jen cesta zpět do kempu nebo rovnou domů. Kdo se letos na Pragovespa nedostal, nemusí zoufat. Už teď začíná přípravný výbor klubu pracovat na dalším, v pořadí již pátém ročníku Pragovespa 2015. 



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife