Nejistá budoucnost MZ

vydáno 18. 12. 2008, text pt, foto MZ

Německý výrobce motocyklů MZ již nedoufá v nalezení nového investora. Těsně před vánoci je budoucnost stále ve hvězdách.

Problémy MZ, respektive jejího investora Hong Leong Industries (původem z Thajska, s kapitálem v MZ od roku 1996) jsou známy již od letošního léta. Tehdy investor společně s firemní radou vyhlásil, že je připraven jednat o prodeji bývalé východoněmecké značky novému zájemci. Lhůta k podání přihlášky, kterou stávající majitel stanovil, by měla vypršet k 31. prosinci. Doposud (18. 12.) byl v jednání pouze jeden zájemce, ale ke konečné dohodě nedošlo a kvůli každodenním ztrátám již není ze strany majitele nejmenší vůle k prodloužení lhůty.....
Proti uzavření továrny se ihned ohradily odbory, zaměstnanci i skalní fanoušci značky. Na 13. června byla původně svolána protestní akce s heslem: "MZ by měla žít". Zaměstnaci pomocí dopisů a plakátů oslovovali prodejce, fankluby i jednotlivé fanoušky, nakonec však z protestace sešlo, nejspíše na základě společné schůzky Hong Leong Industries se saskou vládou, která pořadatelům doporučila akci zrušit, prý by takové jednání mohlo odradit případného zájemce. Oficiální zapojení zemské vlády vedlo nejdříve k úspěchu v podobě nalezení nového investora, což bylo doprovázeno všeobecným nadšením fanklubů, které vyvrcholilo spanilou jízdou dvou set emzet přes Chemnitz s cílem na zámku Landeck 4. října. Žádné nadšení netrvá věčně, a tak i příznivci této značky vzápětí okusili kruté vystřízlivění - jediný vážný zájemce - Mario Häberer se svou firmou Wankel AG (specializující se na malosériovou výrobu motorů) neakceptoval cenu ve výši 5 milionů eur a vyjednávání tak nyní vázne na mrtvém bodě. Čas vyměřený roku 2008 je zároveň zbývajícím časem života eMZty, alespoň ve stávající podobě. Před vnočními svátky se uzavřou brány továrny ve Zschopau definitivně.
Tradiční předvánoční besídka se letos konala v předstihu již 12. prosince a nesla se v duchu loučení. Posledním 30 zaměstnancům přišli poděkovat věrní fanoušci a všem pracovníkům rozdali drobné dárky a koláže zobrazující osmdesátiletou historii, na oplátku si odnesli zlaté pamětní plakety, které symbolicky zpečetily osud značky. V novém roce bude již situace jiná, továrnu bez zaměstnanců bude možno prodat samostatně, bez tradiční značky MZ a tedy i za nižší cenu. V budoucnu tak možná ožije i samostatné jméno MZ, bez vázanosti na místo výroby a tým lidí, který se na vývoji a výrobě motocyklů doposud podílel, pouze s odkazem na dlouhou tradici.


Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
před 2 dny v 10:43
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 6 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...