Ondřej Hrůza
vydáno 10. 3. 2010
---------------------
foto: David M. Bodlák
Světová premiéra nového českého vozidla - Motoscoot Velor-X-Trike 60th Jubilee
Má to sportovní podvozek skoro jako závodní auto, volant, střechu, autosedačky a autorádio. Na druhou stranu to má jen tři kola, motor, brzdy, budíky a ovladače z motorky. Co je to? Velor-X-Trike. Velorex pro 21. století!

Návrat české trojky

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2010_10.jpg
A je to venku! Dlouho očekávaná událost českého motoristického světa se stala skutečností. V hlavních zprávách v televizi dokonce zazněla věta, že: „představení nového Velorexu je pro Českou republiku podstatně významnější událostí než třeba představení nového modelu Škodovky.“ Ovšem nová Škodovka je vždycky poprvé představena na nějakém zahraničním autosalonu a nám Čechům ji in natura ukážou až několik měsíců poté. S novým Velorexem je to úplně opačně. Více už říká Pavel Brída ze společnosti Motoscoot: „Nový Velor je od začátku do konce ryze českou záležitostí. Jsem patriot, a proto jsem chtěl, aby k jeho slavnostní premiéře došlo právě v České republice. A odpověď na nejčastější otázku, kterou dostávám, je jasná. Nový Velor nemá motor české výroby proto, že žádný takový motor, který by se alespoň trošku blížil požadovaným parametrům, zatím neexistuje. Jestliže např. společnost Jawa představí pohonnou jednotku s výkonem nad 100 koní, moc rád ji do Veloru použiji.“

Přeskočit dobu
Velor-X-Trike je moderní třístopý sporťák, kterému však konstruktéři dokázali zachovat základní prvky společné s jeho předchůdcem z roku 1950. Vypletená motocyklová kola, svažující se záď, průduchy a mřížky v karoserii, oblouk... Jen plátno nahradila špičková laminátová karoserie z dílny C&A Hořovice (práci, která by jinak trvala 2,5 měsíce, tu dokázali stihnout za tři týdny), místo béžovo-hnědé barvy zdobí karoserii luxusní a pořádně drahý měňavý lak s efektem chameleona (špičková práce Luďka Třešňáka z Vracova u Kyjova), staré lampy a blinkry AutoPal nahradily xenony, v karoserii zapuštěné mlhovky a výkonné LED diody. Víčko nádrže má své tradiční místo na horní straně přední karoserie, ale je zapuštěné a je také z produkce Hondy. Odnímatelný vrch plátěné karoserie nahradila odnímatelná střecha z kouřového skla, kterou lze jednoduše „schovat“ do připraveného prostoru vedle motoru. Jen ta značka motocyklového rozměru zůstala na zadním blatníku beze změny. Vlastně taky ne, dřív to přeci byla SPZ a dnes je to RZ.
Někdo může tvrdit, že tohle má k tradici Velorexu hodně daleko, jiný zase propadne nadšení, jak se konstruktérům podařilo ztvárnit i ve sporťáku pro 21. století ducha tradičních českých veteránů padesátých let. Škoda, že název Velorex stihl v průběhu let, kdy byl k mání a nikdo o něj neměl zájem, koupit jeden polský podnikatel, takže se pro tříkolku musel najít nový název. Velor-X-Trike se ve světě určitě bude líbit, ale věřím tomu, že u nás se mu bude pořád říkat pěkně postaru!

Slavnostní představení nového Velor-X-Triku proběhlo ve středu 10. 3. na veletrhu Motosalon 2010 v Brně. My jsme však byli v předstihu, a tak v ČMN10/10 najdete úplně vše o této české novince a dokonce i to, jak se s "Velorem" jezdí!

Modelka:
Šárka Pernegrová


Diskuze k článku

Josef Stehno 11. 3. 2010
Vaše noviny kupji od začatku , velke diky za ne .Tento krasný česky vyrobek , se opravdu povedl. Akorat ta cena neni pro čechy bohužel .Ale spjet k ČMS jsou nadherne počteničko a moc se nane vždy tešim .Hodne zdaru ve vašem počinani

skunk works 11. 6. 2011
Zaslouží uznání za úsílí něco dělat ale.... to je asi vše. Je to paskvil. Ale někomu se může líbit.

Jirka 23. 1. 2012
Dobrá kára, ale modelka taky dobra...

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 hodinami, upraveno před 10 minutami
     0   0
Adam Peschel překonal svůj rekord
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:33
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
před 3 dny v 17:57
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
před 4 dny ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Všechny příspěvky ...