Největší a nejluxusnější
vydáno 27. 11. 2013, text Jan Rameš, foto Jan Rameš, Michal Řádek
Jsou tohle ještě vůbec skútry? Technicky vzato ano, mají skútrové rámy, variátory…
Kratší či delší výlety, to je doména obou maxiskútrů. Bávo se tváří víc jako motorka, takový cesťák s variátorem. Na otevřené silnici jeho vyšší stavba působí přirozenějším dojmem než nízká Suzuki, v jejímž sedle můžete mít trochu zaprcatělý pocit. Ovšem co do nabídky prostoru si nemají oba stroje co vyčítat, tohle jsou nekonečné ruské obilné lány a co se samotného komfortu sezení týče, je to špica. Sedla jsou tak pohodlná, že byste si je nejradši brali i domů k televizi, a na obou si dokáže řidič posunovat bederní opěrku, čímž si seřizuje optimální pozici za řídítky, jako když si v autě šoupete sedačku, abyste dosáhli na pedály. U Burgmana to jde jednoduše bez použití vercajku, na BMW musíte šroubovat, na což jsem byl línej, a tak jsem skoro nedosáhl nohama na přední odkládací plochy. Tady vážně klaustrofobií trpět nebudete. A jestli máte náročnou spolujezdkyni, jak na Burgmanu s opěrkou, tak na GT s velkými madly budete mít od jejích věčných stížností pokoj. Spíš ji hlídejte, aby vám za jízdy neusnula.
Který ze strojů nazvali naši redaktoři "bohem komfortu" a jak se jezdí s GT v koloně vedle kloubového autobusu? To se dočtete v ČMN 24/2013, zde se podívejte na fotogalerii.