Od letoška nový Slovakiaring

vydáno 3. 2. 2014, text David M. Bodlák, foto rz

Na nejmladší evropský okruh nedaleko Bratislavy, který je mezi závodníky i diváky známý kromě jiného hlavně svými umělými horizonty, se v prosinci minulého roku vydala těžká technika, která pracuje na zásadní úpravě tratě.

Tím je právě zrušení druhého, pro mnohé nejnebezpečnějšího horizontu, po kterém motorky v rychlostech hodně přes 200 km/h létaly vzduchem nebo po předním kole, a kde závodní vozy ztrácely kontakt s vozovkou úplně, a pak měly problém dobrzdit do ostré pravé vracečky. Zhruba 300 m dráhy je nyní pod útokem bagrů, ruší se tunel, kterým vedla pod tratí obslužná komunikace a původní výška pěti metrů bude snížena na polovinu. To znamená zásadní zásah do profilu dráhy, což pravděpodobně přinese i nové rekordní časy na kolo.

Práce by měly být dokončeny v dubnu, tedy těsně před začátkem sezony. Ovšem reakce na fcb typu „Slováci se dobrovolně vzdali svého Cadwell parku“ nebo „Škoda, nejlepší místo na okruhu“, což je komentář Kuby Smrže, jasně vystihují pocity těch, kteří dnes již legendární druhý horizont měli tu čest zažít a já se k nim mohu jen přidat. Na druhou stranu jde o bezpečnost, a ta je na moderní trati důležitější než železné koule, přestože i o tom je právě to závodění.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 5 dny v 17:54
MotoRoute 5/2024 - vychází 9.října 👈
MotoRoute
2. září
57. výročí legendárního rychlostního rekordu Burta Munroa
Všechny příspěvky ...