Od letoška nový Slovakiaring

vydáno 3. 2. 2014, text David M. Bodlák, foto rz

Na nejmladší evropský okruh nedaleko Bratislavy, který je mezi závodníky i diváky známý kromě jiného hlavně svými umělými horizonty, se v prosinci minulého roku vydala těžká technika, která pracuje na zásadní úpravě tratě.

Tím je právě zrušení druhého, pro mnohé nejnebezpečnějšího horizontu, po kterém motorky v rychlostech hodně přes 200 km/h létaly vzduchem nebo po předním kole, a kde závodní vozy ztrácely kontakt s vozovkou úplně, a pak měly problém dobrzdit do ostré pravé vracečky. Zhruba 300 m dráhy je nyní pod útokem bagrů, ruší se tunel, kterým vedla pod tratí obslužná komunikace a původní výška pěti metrů bude snížena na polovinu. To znamená zásadní zásah do profilu dráhy, což pravděpodobně přinese i nové rekordní časy na kolo.

Práce by měly být dokončeny v dubnu, tedy těsně před začátkem sezony. Ovšem reakce na fcb typu „Slováci se dobrovolně vzdali svého Cadwell parku“ nebo „Škoda, nejlepší místo na okruhu“, což je komentář Kuby Smrže, jasně vystihují pocity těch, kteří dnes již legendární druhý horizont měli tu čest zažít a já se k nim mohu jen přidat. Na druhou stranu jde o bezpečnost, a ta je na moderní trati důležitější než železné koule, přestože i o tom je právě to závodění.


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife