McGuinnessovy vítězné stroje na Manu

vydáno 31. 5. 2016, text Jan Rameš, TZ, foto Dunlop

Tourist Trophy na Manu je jedna z největších motocyklových událostí každé sezóny a ta letošní, právě probíhající, není výjimkou. Desítky tisíc lidí se navalí na malý ostrov, aby si tam užili motocyklového života do sytosti. A prohlídka historických strojů k programu jednoznačně patří, zejména když na nich seděla legenda, která by ráda získala další triumfy!

John McGuinness je aktuálně 23násobný vítěz TT v mnoha kategoriích a dozajista jeden z nejrespektovanějších a nejobdivovanějších závodníků TT v současnosti, ne-li ten NEJ. Na malý ostrov mezi Velkou Británií a Irskem se poprvé vypravil závodit v roce 1996, tedy před rovnými 20 lety. Tehdy na Hondě RS250 v týmu Paul Bird Motorsport a hned napoprvé dojel patnáctý. John prostě má k Manu co říci a žádný fanoušek by si neměl ujít expozici, kterou na Manu přichystal John ve spolupráci se značkami Dunlop, Bennetts a Motul. Jmenuje se prostě, John McGuinness Collection, a jde o 11 nejoblíbenějších strojů, na nichž John na Manu za těch dvacet let závodil.

Chybět nemůže samozřejmě ta první zmiňovaná Honda RS, stejně jako dvěpade v rámu TSR, s níž vyhrál vůbec první TT, při níž porazil svůj velký vzor, jímž byl Joey Dunlop. Johnův rekordt tehdy vydržel téměř deset let! "Pamatuji si, jak jsem letěl z Bray Hill a říkal si, jestli na téhle motorce dneska nevyhraju, tak nikdy. Byla fakt úžasná! " vzpomíná dnes John.

McGuinness je dnes spjatý hlavně s Hondou, ale v kolekci uvidíte, že tomu tak nebylo vždy. A to nemluvíme jen o elektrickém Mugenu, kde jsou vazby na Hondu veřejným tajemstvím. Své místo tady má jednoválcový Chrysalis AMDM720, s nímž vyhrál v roce 2000 o 48 vteřin před svým týmovým kolegou Jasonem Griffithsem. To byl velmi emotivní zážitek, protože jeli na motocyklu, jehož konstruktér David Morris náhle zemřel v září rok předtím a jeho žena šest dní poté. Tým na poslední start připravili jejich synové a John sám říká, že na tohle vítězství je velmi pyšný. Prohlédnout si fanoušci můžou také tovární IFS Yamahu R1, s níž v roce 2004 John McGuinness vyhrál vůbec poprvé v superbikové kategorii.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...