McGuinnessovy vítězné stroje na Manu

vydáno 31. 5. 2016, text Jan Rameš, TZ, foto Dunlop

Tourist Trophy na Manu je jedna z největších motocyklových událostí každé sezóny a ta letošní, právě probíhající, není výjimkou. Desítky tisíc lidí se navalí na malý ostrov, aby si tam užili motocyklového života do sytosti. A prohlídka historických strojů k programu jednoznačně patří, zejména když na nich seděla legenda, která by ráda získala další triumfy!

John McGuinness je aktuálně 23násobný vítěz TT v mnoha kategoriích a dozajista jeden z nejrespektovanějších a nejobdivovanějších závodníků TT v současnosti, ne-li ten NEJ. Na malý ostrov mezi Velkou Británií a Irskem se poprvé vypravil závodit v roce 1996, tedy před rovnými 20 lety. Tehdy na Hondě RS250 v týmu Paul Bird Motorsport a hned napoprvé dojel patnáctý. John prostě má k Manu co říci a žádný fanoušek by si neměl ujít expozici, kterou na Manu přichystal John ve spolupráci se značkami Dunlop, Bennetts a Motul. Jmenuje se prostě, John McGuinness Collection, a jde o 11 nejoblíbenějších strojů, na nichž John na Manu za těch dvacet let závodil.

Chybět nemůže samozřejmě ta první zmiňovaná Honda RS, stejně jako dvěpade v rámu TSR, s níž vyhrál vůbec první TT, při níž porazil svůj velký vzor, jímž byl Joey Dunlop. Johnův rekordt tehdy vydržel téměř deset let! "Pamatuji si, jak jsem letěl z Bray Hill a říkal si, jestli na téhle motorce dneska nevyhraju, tak nikdy. Byla fakt úžasná! " vzpomíná dnes John.

McGuinness je dnes spjatý hlavně s Hondou, ale v kolekci uvidíte, že tomu tak nebylo vždy. A to nemluvíme jen o elektrickém Mugenu, kde jsou vazby na Hondu veřejným tajemstvím. Své místo tady má jednoválcový Chrysalis AMDM720, s nímž vyhrál v roce 2000 o 48 vteřin před svým týmovým kolegou Jasonem Griffithsem. To byl velmi emotivní zážitek, protože jeli na motocyklu, jehož konstruktér David Morris náhle zemřel v září rok předtím a jeho žena šest dní poté. Tým na poslední start připravili jejich synové a John sám říká, že na tohle vítězství je velmi pyšný. Prohlédnout si fanoušci můžou také tovární IFS Yamahu R1, s níž v roce 2004 John McGuinness vyhrál vůbec poprvé v superbikové kategorii.



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...