Tokio Motor Show: Turbo kam se podíváš

vydáno 9. 12. 2013, text Prochy, foto Suzuki/ Kawasaki/Yamaha

Koncept Recursion od Suzuki, Kawasaki s přeplňovaným čtyřválcem a Yamaha PES1 a Bolt...

Suzuki Recursion

Koncept Recursion se veřejnosti představil 23. listopadu na Tokio Motor Show. Pamatuje si z vás ještě někdo legendární Katanu :)? Jedná se sice o koncept, ale dle fotografií je vidět, že jde o kompletní bike se vším všudy. Takže kdo ví, třeba se brzo dočkáme. Každopádně nový motor, vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 588 cm3 a turbo s mezichladičem. Suzuki už má dokonce patentovaný systém SITS (Suzuki Intercooled Turbocharging System). Hodnoty výkonu jsou pak následující: 100 koní v 8 000 ot/min a 100 Nm už na hodnotě 4 500 ot/min. Samozřejmě nechybí prďácký futuristický design. Jednoramenná zadní kyvka, USD přední vidlice, radiální brzdy. Přední LED světlomet, kožené sedlo a již zmiňované vysoce kvalitní komponenty. Suchá hmotnost 174 kg.


Suzuki prohlásila: „Kompaktní roadster Recursion má styl, který hlásá lásku k motocyklům. Pohybuje se na hraně mezi výkonem o větším objemu a snadnou ovladatelností motocyklů střední objemové třídy.“ 


Co myslíte? Dostaneme se do pasti stejně jako automobilový průmysl, kde je to samé TSI, EcoBoost, a pod.? Ono to sice málo žere, ale jakmile na to šlápnete, vír v bandě budete mít stejně a možná ještě víc. Na druhou stranu, takovej turbo kopanec by mohl být dobrej charakter, nemyslíte?


Kawasaki koncept J

Kawasaki nahlíží do budoucnosti a na cestě do této neznámé přihazuje nový přeplňovaný motor. Takže co to tady vlastně máme? Kawasaki odhalila kromě konceptu J i přeplňovaný čtyřválec, který sama vyvinula. Podrobnosti o technických parametrech a vlastně jakýchkoliv informacech zatím továrna přísně střeží.


Veškeré informace lze nalézt pouze v tomto prohlášení: "Kawasaki Heavy Industries, Ltd. má dlouholeté zkušenosti s výrobou a vývojem technologií pro turbínové motory. Know-how z dob navrhování turbín nám umožnilo postavit náš první přeplňovaný motor pro motocykly. Samozřejmě, že na jeho vývoj bude upřena maximální pozornost."


Další novinku od japonské značky, kterou mohli shlédnout návštěvníci motocyklové výstavy v Tokiu, je stroj s označením Kawasaki J. Ten má být podle představ svých tvůrců motocyklem budoucnosti. Vyznačuje se velmi specifickou jezdeckou pozicí a zároveň ovládáním. Samotné zatáčení a manévrování nezabezpečují klasická řídítka, ale dvě tyče s madly, které ústí na přední kola. V běžném provozu jsou přední kola daleko od sebe, zatímco mezi zadními není skoro žádný rozestup. Aby Concept J zabral co nejméně místa, dají se při parkování přední kola složit k sobě.


Yamaha PES1

 "Passion Electric Street Sport,” neboli sportovní silniční elektrobike, tak nazývá Yamaha motocykl poháněný elektřinou, který jezdci přinese stejný požitek z jízdy jako na motorce se spalovacím motorem. Tento koncept je tak vybaven převodovkou s možností manuálního nebo automatického řazení. Motocykl PES1 zaujme i celkovou hmotností, která se má vejít pod 100 kg.


Yamaha Bolt Cafe

Bolt Cafe je dalším modelem, hrdě se hlásícím do nově vzniklé třídy, kterou značka nazývá Sport Heritage. Základem pro tento tuning se stal model XV950, respektive XV950R a vzniklý Bolt Cafe pak ukazuje, jak si Yamaha představuje opravdový café racer. Tento koncept od Yamahy je však jen ladičským kouskem umění a do sériové výroby se nikdy nedostane.


Yamaha PED1

Už i do bahna se pomalu tlačí elektřina, proto tedy PED1. Zkratka PED1 neboli Passion Electric Dirt Sport mluví za vše. Díky vyměnitelným bateriím si bahňáci mohou prodloužit trénink na prakticky libovolně dlouhou dobu. Převodovka je stejná jako u modelu PES1.


Yamaha EVINO

Pro milovníky městských přibližovadel je tu EVINO. Základ vychází ze skútru VINO, ale o pohon se samozřejmě stará elektromotor. Lithium-Ion baterie je snadno vyměnitelná. Podobných městských přibližovadel budou pravděpodobně už za pár let plné ulice...



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife