Tokio Motor Show: Turbo kam se podíváš

vydáno 9. 12. 2013, text Prochy, foto Suzuki/ Kawasaki/Yamaha

Koncept Recursion od Suzuki, Kawasaki s přeplňovaným čtyřválcem a Yamaha PES1 a Bolt...

Suzuki Recursion

Koncept Recursion se veřejnosti představil 23. listopadu na Tokio Motor Show. Pamatuje si z vás ještě někdo legendární Katanu :)? Jedná se sice o koncept, ale dle fotografií je vidět, že jde o kompletní bike se vším všudy. Takže kdo ví, třeba se brzo dočkáme. Každopádně nový motor, vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 588 cm3 a turbo s mezichladičem. Suzuki už má dokonce patentovaný systém SITS (Suzuki Intercooled Turbocharging System). Hodnoty výkonu jsou pak následující: 100 koní v 8 000 ot/min a 100 Nm už na hodnotě 4 500 ot/min. Samozřejmě nechybí prďácký futuristický design. Jednoramenná zadní kyvka, USD přední vidlice, radiální brzdy. Přední LED světlomet, kožené sedlo a již zmiňované vysoce kvalitní komponenty. Suchá hmotnost 174 kg.


Suzuki prohlásila: „Kompaktní roadster Recursion má styl, který hlásá lásku k motocyklům. Pohybuje se na hraně mezi výkonem o větším objemu a snadnou ovladatelností motocyklů střední objemové třídy.“ 


Co myslíte? Dostaneme se do pasti stejně jako automobilový průmysl, kde je to samé TSI, EcoBoost, a pod.? Ono to sice málo žere, ale jakmile na to šlápnete, vír v bandě budete mít stejně a možná ještě víc. Na druhou stranu, takovej turbo kopanec by mohl být dobrej charakter, nemyslíte?


Kawasaki koncept J

Kawasaki nahlíží do budoucnosti a na cestě do této neznámé přihazuje nový přeplňovaný motor. Takže co to tady vlastně máme? Kawasaki odhalila kromě konceptu J i přeplňovaný čtyřválec, který sama vyvinula. Podrobnosti o technických parametrech a vlastně jakýchkoliv informacech zatím továrna přísně střeží.


Veškeré informace lze nalézt pouze v tomto prohlášení: "Kawasaki Heavy Industries, Ltd. má dlouholeté zkušenosti s výrobou a vývojem technologií pro turbínové motory. Know-how z dob navrhování turbín nám umožnilo postavit náš první přeplňovaný motor pro motocykly. Samozřejmě, že na jeho vývoj bude upřena maximální pozornost."


Další novinku od japonské značky, kterou mohli shlédnout návštěvníci motocyklové výstavy v Tokiu, je stroj s označením Kawasaki J. Ten má být podle představ svých tvůrců motocyklem budoucnosti. Vyznačuje se velmi specifickou jezdeckou pozicí a zároveň ovládáním. Samotné zatáčení a manévrování nezabezpečují klasická řídítka, ale dvě tyče s madly, které ústí na přední kola. V běžném provozu jsou přední kola daleko od sebe, zatímco mezi zadními není skoro žádný rozestup. Aby Concept J zabral co nejméně místa, dají se při parkování přední kola složit k sobě.


Yamaha PES1

 "Passion Electric Street Sport,” neboli sportovní silniční elektrobike, tak nazývá Yamaha motocykl poháněný elektřinou, který jezdci přinese stejný požitek z jízdy jako na motorce se spalovacím motorem. Tento koncept je tak vybaven převodovkou s možností manuálního nebo automatického řazení. Motocykl PES1 zaujme i celkovou hmotností, která se má vejít pod 100 kg.


Yamaha Bolt Cafe

Bolt Cafe je dalším modelem, hrdě se hlásícím do nově vzniklé třídy, kterou značka nazývá Sport Heritage. Základem pro tento tuning se stal model XV950, respektive XV950R a vzniklý Bolt Cafe pak ukazuje, jak si Yamaha představuje opravdový café racer. Tento koncept od Yamahy je však jen ladičským kouskem umění a do sériové výroby se nikdy nedostane.


Yamaha PED1

Už i do bahna se pomalu tlačí elektřina, proto tedy PED1. Zkratka PED1 neboli Passion Electric Dirt Sport mluví za vše. Díky vyměnitelným bateriím si bahňáci mohou prodloužit trénink na prakticky libovolně dlouhou dobu. Převodovka je stejná jako u modelu PES1.


Yamaha EVINO

Pro milovníky městských přibližovadel je tu EVINO. Základ vychází ze skútru VINO, ale o pohon se samozřejmě stará elektromotor. Lithium-Ion baterie je snadno vyměnitelná. Podobných městských přibližovadel budou pravděpodobně už za pár let plné ulice...



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...