Jak přežít na motorce v zimě

vydáno 20. 1. 2016, text David M. Bodlák

Každý motorkář není medvěd a někteří z nás prostě milují extrém. Nic ale není jen tak, na zimní jízdu i kempování musí být člověk připraven.

Známé rčení „Kdo je připraven, nejní zaskočen“ se na zimní motorkaření hodí víc než cokoliv jiného. Nemůžete si vyjet jen tak, alespoň ne, pokud jsou venku haldy sněhu a teplota daleko pod nulou. Pokud se navíc budete chtít ubytovat venku pod stanem, příprava bude o to náročnější. Každopádně nejextrémnější sraz roku, kde se tohle všechno odehrává, bavorský Elefantentreffen, je za dveřmi a i jedna návštěva bohatě postačí na to, abyste okoukli ty správné nápady.

Jednostopá jízda v zimě? Na tu se vám bude rozhodně hodit starý bike. Jen blázen by si ničil v soli zcela nové BMW K 1600 GTL, které má sice vyhřívané hefty i sedačky a k tomu fůru elektronických pomocníčků, se kterým se ale vyválíte hned poté, co vyjedete z garáže, nemluvě o tom, že bez asistence několika odhodlaných jedinců ho zpátky na kola ani nedostanete.

Takže stará oprejskaná mašina, úplně nejlépe endurko na špuntech, do kterých můžete vyřezat ještě navíc lamely pro lepší záběr, zdravý akumulátor, na ruce sloní uši nebo jejich samodomo náhrady (vyřezané kanystry, secvaknuté koberce či gumové rohožky, apod.) a na vhodných místech revmaplechy z čehokoliv, co neprofoukne (plast, plech, dřevo, karton...).

U větších strojů se hodí nějaký ten inženýring v podobě funkčního stabilizačního systému, pracujícího nejlépe v několika polohách (přídavná kolečka či lyže) nebo mít minimálně po ruce provizorní sněhové řetězy – docela obstojně funguje i obyčejné lano vhodně namotané přes kolo. Na gumy s hroty zapomeňte, ty nejsou v celé Evopě pro použití na silnici povoleny, nejblíže snad ve Skandinávii.

Na sebe něco teplého a zároveň prodyšného, ovšem pokud se chystáte třeba na ty Elefanty, tak něco, čeho vám nebude až tak líto. I po několika málo hodinách strávených v kempu totiž budete jak uzenáč a ten smrad z hader už nikdy nedostanete. Na svoji novou integrálku za patnáct litrů raději zapomeňte, nějaká starší, vymačkanější helma, do které narvete pořádnou kuklu s Windstopperem, bude mnohem užitečnější a její pozvolná likvidace vás nebude až tolik mrzet.

Taky je důležitá výbava na kempování. Bez slámy a dřeva se neobejdete, ale to jediné s sebou tahat nemusíte, stačí jen pár éček na útratu, ovšem stolička, pořádná karimáma, kvalitní spacák a přístřešek nad hlavou (někdo si potrpí i na poličky nebo kamínka), to všechno se bude hodit stejně jako národní vlajka, aby bylo jasno, odkud jste dojeli.

Důležitá je sekyra i výbava do polní kuchyně plus něco k snědku a samozřejmě chlast. Bez toho si mrazivý den i noc jen tak neužijete. Ale jak se říká – všeho s mírou! Hlavně nezapomeňte na dobré pojištění a najděte si někoho podobně zapáleného, protože čím víc lidí, tím větší sranda!



Diskuze k článku

Pítrs 20. 1. 2016
fotky mluví za vše

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife