MV Agusta Rivale 800: Hypermotard k svačině

vydáno 26. 10. 2013, text Tomáš Procházka, foto MV Agusta

Novinka od MV Agusty už ve vybraných evropských showroomech láká nedočkavé zájemce o první svezení. U nás se zatím musíme smířit s informacemi o výkonu a ceně.

Byla to dlouhá cesta a spousta lidí ani nevěřila, že to nakonec přijde. Model Rivale 800 už od loňské výstavy EICMA nedočkavě šponoval milovníky tříválcových motorů, ale také obdivovatele italské módy. Jinak to nelze říci, jelikož to, co v oblasti designu před lety rozjela Ducati s modelem Hypermotard, je nyní dotáhnuto k dokonalosti. MV Agusta Rivale 800, to jsou emoce, a je jedno, z jaké strany se na motocykl zrovna díváte. Futuristický design, který má snahu být cool ještě za deset let. Rivale 800 působí jako sochařské umění a na každičký detail byl brán zřetel. MV Agustu si rozhodně s ničím jiným nespletete.


Srdcem toho stroje je 52 kilogramů vážící tříválcový řadový motor o objemu 798 cm3, který dokáže rozpohybovat stroj do rychlosti 245 km/h. Točivý motor vyprodukuje 125 koní při 12 000 otáčkách a dodá slušný točivý moment 84 Nm v 8600 otáčkách. Tento motor byl použit i na novém modelu Brutale 800, kde však přenos výkonu na silnici pomocí známého systému ride-by-wire nebyl z nejlepších. Reakce na otočení plynovou rukojetí byla ucukaná, a proto byla na modelu Rivale 800 použita nová palivová mapa, kde je tento problém odstraněn. Společně s novou kazetovou šestirychlostní převodovkou, mokrou spojkou a rychlořazením (EAS) slibuje výrobce o dost lepší požitek z jízdy.


I zde je celý systém řízen elektronickým systémem MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), který jezdci umožňuje si vybrat ze tří přednastavených palivových map (Normal, Sport, Rain). Lze navolit ale i čtvrtou palivovou mapu, kterou si jezdec může dále upravovat dle libosti. Nastavovat můžete reakci motoru na polohu plynové rukojetě, omezovač otáček, hodnotu krouťáku anebo sílu brzdného momentu motoru. Nastavení osmistupňové kontroly trakce pak uzavírá veškeré hrátky s palubním počítačem.


Konstrukce rámu, zde natočena o půl stupně výše oproti Brutale 800, je již ověřená soustava ocelových trubek, doplněná o dvojici středových dílů z hliníkové slitiny. Nemůže samozřejmě chybět ani jednostranné kyvné rameno. Podvozek pracuje na základu plně stavitelného odpružení, které tvoří přední USD vidlice Marzocchi se zvýšeným zdvihem 150 mm a vzadu maká jednotka Sachs s délkou zdvihu 130 mm. Brzdový systém se skládá z dvojice předních 320mm kotoučů se čtyřmi 32mm pístky v radiálním třmenu značky Brembo a jedním zadním 220mm kotoučem s brzdičem od stejného výrobce. Délka rozvoru činí 1410 mm.


Nový kompaktní, plně digitální přístrojový panel byl navržen pouze pro tento model. Kladen byl důraz na maximum informací při zachování přehlednosti. Jezdec tak stále vidí zvolený rychlostní stupeň, okamžitou rychlost, teplotu chladicí kapaliny a nastavení kontroly trakce. Čitelnost je prvotřídní za jakýchkoliv světelných podmínek a nastavení veškerých voleb se provádí za pomocí tlačítek umístěných na řídítkách. Barevné varianty modelu Rivale 800 jsou Red/ silver, Metallic black a Matt metallic grey. Cena je stanovena na 12 690 Eur, v ČR se bude pohybovat dle dostupných informací okolo 310 000 Kč.


Technické parametry:


Typ motoru: řadový, kapalinou chlazený tříválec

Palivový systém: vstřikování

Rozvod: DOHC

Objem: 798 cm3

Maximální výkon: 125 koní při 12 000 otáčkách

Maximální točivý moment: 84 Nm při 8600 otáčkách

Vrtání x zdvih: 79 x 54,3 mm

Kompresní poměr: 13,3: 1

Převodovka: manuální šestistupňová

Sekundární převod: řetěz

Brzdy vpředu: dvojitý kotouč 320 mm, čtyřpístkové, radiálně uchycené brzdiče Brembo

Brzdy vzadu: jeden kotouč 220 mm, dvoupístkový brzdič Brembo

Zdvih vpředu: 150 mm

Zdvih vzadu: 130 mm

Pneumatiky: Pirelli Diablo Rosso II

Pneumatika vpředu: 120/70ZR17

Pneumatika vzadu: 180/55ZR17

Hmotnost suchá: 178 kg

Výška sedla: 881 mm

Délka: 2070 mm

Šířka: 885 mm

Rozvor: 1410 mm

Světlá výška: 142 mm

Nádrž: 12,9 l



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife