Vincent rekord nepřekonal, i tak stál 19 milionů

vydáno 27. 1. 2018, text Petr Pour, foto Bonhams

V americkém Las Vegas proběhla 25. ledna další dražba motocyklových artefaktů a motocyklů pořádaná dražební síní Bonhams. Největším lákadlem byl Vincent Series C Black Lightning, jenž měl ambice stát se nejdražším vydraženým motocyklem všech dob.

Konečná částka 929 tisíc dolarů (18,9 milionu Kč), kterou za stroj nový majitel zaplatil, však na prvenství nestačila. Nejdražším vydraženým motocyklem v dějinách tak stále zůstává Harley-Davidson Captain America z roku 1969, jenž si zahrál hlavní roli v kultovním snímku Easy Rider, kde ho sedlal Peter Fonda. Klasický chopper s americkou vlajkou na nádrži se v roce 2014 vydražil za 1,35 milionu dolarů (28,3 milionu Kč).

Proč se zrovna za tohoto Vincenta očekávala nejvyšší částka v historii? Vincenty jsou obecně velmi drahé. Tento navíc pochází z třiatřicetikusové série produkčního biku postaveného na základě speciálu, s nímž v roce 1948 Rollie Free překonal na pláních Bonneville rychlostní hranici 150 mph. Motocykly byly stavěny pouze na zakázku a dodnes se jich dochovaly ani ne dvě desítky. Tenhle kousek má navíc doloženou bohatou závodní historii. Stav počítadla kilometrů ukazuje 8587 km a ani jeden z nich nebyl odjet v běžném provozu. Vše v závodech a trénincích. Přestože nebyl motocykl nikdy restaurován, jezdí bez problémů dodnes.

S motocyklem nejdéle závodil Australan Jack Ehret, jenž s ním v roce 1953 ustavil australský rychlostní rekord, když zajel průměr 141,509 mph, ale především ho využíval k silničním závodům jak sólo motocyklů, tak i sajdkárů. A v obou disciplínách byl úspěšný. Za vše nejlépe hovoří fakt, že během 40leté kariéry tohoto Vincenta byl v 80 procentech na stupních vítězů.

Více si o něm můžete přečíst v ČMN 2/2018 v prodeji od čtvrtka 25. ledna.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife