Monster S4 v mědi!
vydáno 11. 12. 2015, text Jan Rameš, foto archiv
Přestavěných Monsterů od Ducati jsme viděli už snad tisícovky. Žádný div, tahle motorka si o to vysloveně říká. Ale v naprosté většině případů jde o takové drobné došlechtění agresivního naháče. Napadlo by vás však přidat kapotáž jak ze 60. let a zásadní podvozkové komponenty pomědit?
Nás taky ne, ale jistého Marca z Itálie ano. Měl doma Monstera ve verzi S4, čili prvního vodníka z roku 2002, který používal motor z legendární 916. Jinak se zas tak zásadně od normálního litrového vzducháče nelišil, jako potom novější S4R. Možná i to byl ten hlavní impuls.
Marco každopádně nejdříve chtěl všechno pochromovat. Inu, nic proti, chrom je prostě chrom. Takové Monstery taky existují a rozhodně nevypadají zle. Ovšem originální už by to rozhodně nebylo.
Když však přinesl rám, kyvku (tu sehnal jednoramennou z již zmiňovaného S4R a taky motorce sluší mnohem víc než původní obyčejná), přední dělaný blatníček s držáčkem a spoustu dalších drobností do chromovny, zrovna se tam pracovalo s mědí. A Marco rázem změnil plány.
Výsledný efekt je prostě bombastický. Měď má sice zásadní nevýhodu, a sice že velice záhy zajde a zezelená, ale Marco sehnal vhodný lesklý lak, takže se jeho stroj blyští pořád. Zadní krátká prdelka z Ducati 750, předělaná nádrž ze Sport Classicu a nádherná přední kapota se dvěma plexi (jedno na světlo, druhé pro pilota) jen dotvářejí obraz dokonalosti. Bomba!