Evropským prodejům vládnou skútry a GS
vydáno 4. 3. 2014, text Jan Rameš, foto BMW
ACEM, sdružení firem evropského motocyklového průmyslu, zveřejnilo žebříček deseti nejprodávanějších jednostopých strojů v celé Evropské unii a na největších evropských trzích.
Co se Evropy jako celku týče, s přehledem nejprodávanějším motocyklem se stalo BMW R 1200 GS, které udělalo radost 21 151 novopečeným majitelům. Ovšem zbylých devět strojů v Top 10 už jsou skútry, druhý Peugeot Kisbee 50 má na kontě ale „jen“ necelých 11 tisíc prodaných kusů, třetí Vespa LX 50 o pár stovek méně, stejně jako čtvrtá a pátá Yamaha Xmax 125 a Tmax. Nad desetitisícovou hranici se dostala ještě Honda SH150, těsně pod ní je polský (i když spíše čínský) Romet GY 50, Honda SH300i, Kymco Agility 50 a Piaggio Zip 50.
Z pěti největších evropských trhů se do Top 10 motocykly vůbec nedostaly ve Francii (tam vede Yamaha Xmax 125 před Peugeotem Kisbee 50 a tříkolovým Piaggiem MP3 500 LT) a Španělsku (Suzuki Burgman 125, Honda SH125i a Honda PCX125), v Itálii ruší skútrovou hegemonii (první tři jsou Honda SH150i, SH300i a SH125i! ) akorát opět R 1200 GS na pátém místě. Ve Velké Británii už jsou v desítce nejlepších skútry akorát čtyři (všechno Hondy 50-125), jinak kralují stopětadvacítky (Honda CBF a CBR, Yamahy YZF-R a YBR), jediné velkoobjemové motocykly jsou opět R 1200 GS na druhém místě a domácí Triumph Street Triple na sedmém. Pouze Německo je zemí zaslíbenou motocyklům, BMW má v desítce hned tři zástupce (R 1200, F 700 a F 800 GS), Honda obě svá encéčka, Yamaha malé YZF-R a WR, Kawa nahatou Z800, zajímavé je čtvrté místo KTM 125 Duke. Skútr je jediný, o to však překvapivější – na druhém (! ) místě Vespa GTS 300 Super Sport!
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
Aspar Team (poznáme ho aj pod menom Ángel Nieto Team) je španielsky motocyklový tím Grand Prix. V súčasnosti súťaží na majstrovstvách sveta Moto2, Moto3 a MotoE. Nezabudnuteľným písmom sa však objavil aj v MotoGP.Tím zakladá bývalý majster sveta Jorge Martínez, známi tiež pod prezývkou „Aspar“. Založenie závodného programu sa datuje na rok 1992, keď ešte Jorge Martínez sám aktívne pretekal na Hond...
-
Motorbike 4/2021
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo pře...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
Tím Konica Minolta Honda MotoGP bolo zoskupením, ktoré vzniklo pod záštitou v paddocku trochu známejšieho, JiR Racing Teamu. Skratka JiR znamená Japan Italy Racing (v niektorých zdrojoch sa stretneme i so skratkou JIR). V oboch prípadoch ide o jeden a ten istý motocyklový závodný tím z Monte Carla, ktorý súťažil v sérií MotoGP od roku 2005 do roku 2008, a od roku 2010 do roku 2015 v triede Moto2.0...
-
Vychází časopis Drž stopu
Mezi čtenáře míří nové vydání časopisu pro bezpečnou jízdu a umění ovládání stroje Drž stopu. Co najdete ve vydání březen/duben?S Liborem Podmolem jsme bezprostředně po návratu z Dakaru mluvili o jeho pocitech a zkušenostech. Určitě si to přečtěte, teď už to možná vnímá všechno jinak. Na několika stranách řešíme velké téma: airbagové systémy. Zkušenosti z terénu i ze silnice, výhody a nevýhody, ti...
-
Šeri testuje - Yamaha MT-09
Trojválce majú v mojom srdci špeciálne miesto. Možno je to poznačené rokmi v ktorých som vyrastal. Ťažko povedať. Tieto motory sa dali na konci „deväťdesiatok“ vídať veľmi zriedka. U nás vôbec. Dodnes vidím novinára ktorý si vravel „Dirty Harry“ na stanici VOX, ako sa preháňa po obrazovke televízora na zelenom Speed Triple. Tá bola skvelá. Človek tam chcel byť a prežiť to celé s ním.Na MT Days v O...