Samuraj je zpět

vydáno 2. 2. 2013

Před několika lety představený koncept Magpul Ronin, která postavila na bázi Buellu 1125R společnost Magpul Industries známá více ve světě zbraní nežli ve světě jedné stopy, dává o sobě zase slyšet. A popravdě, moc se toho na konceptu za ty roky nezměnilo. To je ale dobře, protože tento experimentální motocykl, při jehož pojmenování se tvůrci nechali inspirovat v japonské kultuře podle samuraje, který ztratil svého mistra – když Buell ukončil svou výrobu v roce 2009 – je totiž hodně povedený už od svého zrodu.

Charakteristickým prvkem Ronina je mohutná přední vidlice podobající se tak trochu té z Confederatu, která přispívá k lepší tuhosti a jedinečnému designu, v němž je navíc stylově zakomponován i dvojitý čočkovitý světlomet a chladič. Ronin je oproti dárcovskému Buellu lehčí o celých 22 kg a je to na něm patrno už od pohledu. Žádné zbytečné plastíky ani cingrlátka, jen minimalistický podsedlák, mohutný pevný rám a kyvka, dvouválcový motor, kola, centralizovaný výfuk chrlící spaliny na obě strany a již zmíněná vidlice držící přední kolo brzděné osmipístkovým perimetrem.
Momentálně za touto stavbou stojí již oficiálně tým inženýrů a designérů dceřiné společnosti Magpul Industries – Ronin Motorworks, která se chystá prvních deset kousků v černostříbrném provedení dodat na trh v polovině letošního roku. Motorky budou stavěny na originálních nových šasi Buellu 1125R ze skladových zásob a celkem bude vyrobeno 47 kusů. Zajímavostí je, že klasické limitované číselné značení bude pojato stylem, kdy každý stroj dostane jméno po jednom ze 47 samurajů z původního příběhu z dob feudálního Japonska, a také se počítá s tím, že se v průběhu výroby bude každý Magpul Ronin 1125R dále vyvíjet až do posledního 47. kousku. Tedy, co motorka, to opravdový originál, jehož cena startuje na 38 000 dolarech (cca 731 000 Kč).


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife