Kawasaki se loučí s W800

vydáno 10. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Je to přesně 50 let, kdy Kawasaki představila svůj první velkoobjemový čtyřtakt, který dostal jméno W1.Vzduchem chlazený dvouválec o objemu 650 kubíků a výkonu 50 koní se stal základem řady W, na jejímž konci stojí současná osmistovka. A ten konec právě přichází.

Bohužel, na tohle si v nadcházejících letech musíme zvyknout. S příchodem každé další přísnější euro-normy, omezující hluk a emise škodlivin, přicházíme o stroje, které "tady byly vždycky". A ta zatracená Euro 4 je tak krutopřísná, že ze vzduchem chlazených motorů jsou schopny ji splnit jen ty skutečně nejmodernější. Jenže u těchto agregátů přeci vždycky šlo hlavně o vzhled a jednoduchost, a ne o moderní řešení.

Výrobci teď stojí před dilematem, jestli stará jádra nahradit novými vodníky a riskovat, že jim na to ortodoxní zákazníci hodí bobek, nebo investovat šílené peníze do nejistého výsledku, anebo tu kterou řadu prostě oficiálně pohřbít se všemi poctami. A přesně touhle cestou se vydala Kawasaki se svou nádhernou W800. Vodník by tady byl důvodem k násilné trestné činnosti a předělat stávající dvouválec bez toho, že by přišel o vzhled, charakter a výkon, jehož už tak nemá nazbyt (v téhle kategorii se sice na koně nehraje, ale pod určitou úroveň dynamiky prostě jít nemůžete), je zřejmě nereálné.

Vůbec první zástupce řady W, model W1 z roku 1966

Takže úplně posledním modelem, který ponese legendární dvojité véčko, je W800 Final Edition. V omezeném počtu a se speciální grafikou, kombinující hnědou Candy Brown a oranžovou Candy Sunset Orange. Víc retro už snad jiná barva být nemůže. A vypadá to, že cenovka by měla zůstat stejná nebo minimálně podobná jako u klasické W800. K dostání coby model 2017 by Final Edition měla být snad již teď v létě a prodávat se snad bude ještě v roce 2018, což by krásně zakulatilo další výročí: 20 let od uvedení W650, z níž osmistovka přímo vychází.

V roce 1998 debutovala W650, z níž současná osmistovka přímo vychází


Články na MotoLife

  • Šeri testuje - Triumph Speed Twin 1200
  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny ve 22:02
Nová knížka Pavla Suchého o motorkách, které se tak úplně nepovedly...
Magazín Motoroute
před 4 dny v 0:55
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
před 4 dny v 0:17
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Všechny příspěvky ...