Kawasaki se loučí s W800

vydáno 10. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Je to přesně 50 let, kdy Kawasaki představila svůj první velkoobjemový čtyřtakt, který dostal jméno W1.Vzduchem chlazený dvouválec o objemu 650 kubíků a výkonu 50 koní se stal základem řady W, na jejímž konci stojí současná osmistovka. A ten konec právě přichází.

Bohužel, na tohle si v nadcházejících letech musíme zvyknout. S příchodem každé další přísnější euro-normy, omezující hluk a emise škodlivin, přicházíme o stroje, které "tady byly vždycky". A ta zatracená Euro 4 je tak krutopřísná, že ze vzduchem chlazených motorů jsou schopny ji splnit jen ty skutečně nejmodernější. Jenže u těchto agregátů přeci vždycky šlo hlavně o vzhled a jednoduchost, a ne o moderní řešení.

Výrobci teď stojí před dilematem, jestli stará jádra nahradit novými vodníky a riskovat, že jim na to ortodoxní zákazníci hodí bobek, nebo investovat šílené peníze do nejistého výsledku, anebo tu kterou řadu prostě oficiálně pohřbít se všemi poctami. A přesně touhle cestou se vydala Kawasaki se svou nádhernou W800. Vodník by tady byl důvodem k násilné trestné činnosti a předělat stávající dvouválec bez toho, že by přišel o vzhled, charakter a výkon, jehož už tak nemá nazbyt (v téhle kategorii se sice na koně nehraje, ale pod určitou úroveň dynamiky prostě jít nemůžete), je zřejmě nereálné.

Vůbec první zástupce řady W, model W1 z roku 1966

Takže úplně posledním modelem, který ponese legendární dvojité véčko, je W800 Final Edition. V omezeném počtu a se speciální grafikou, kombinující hnědou Candy Brown a oranžovou Candy Sunset Orange. Víc retro už snad jiná barva být nemůže. A vypadá to, že cenovka by měla zůstat stejná nebo minimálně podobná jako u klasické W800. K dostání coby model 2017 by Final Edition měla být snad již teď v létě a prodávat se snad bude ještě v roce 2018, což by krásně zakulatilo další výročí: 20 let od uvedení W650, z níž osmistovka přímo vychází.

V roce 1998 debutovala W650, z níž současná osmistovka přímo vychází


Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 52 minutami
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
před 5 hodinami, upraveno před 17 minutami
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
včera ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
včera ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...