Kawasaki se loučí s W800

vydáno 10. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Je to přesně 50 let, kdy Kawasaki představila svůj první velkoobjemový čtyřtakt, který dostal jméno W1.Vzduchem chlazený dvouválec o objemu 650 kubíků a výkonu 50 koní se stal základem řady W, na jejímž konci stojí současná osmistovka. A ten konec právě přichází.

Bohužel, na tohle si v nadcházejících letech musíme zvyknout. S příchodem každé další přísnější euro-normy, omezující hluk a emise škodlivin, přicházíme o stroje, které "tady byly vždycky". A ta zatracená Euro 4 je tak krutopřísná, že ze vzduchem chlazených motorů jsou schopny ji splnit jen ty skutečně nejmodernější. Jenže u těchto agregátů přeci vždycky šlo hlavně o vzhled a jednoduchost, a ne o moderní řešení.

Výrobci teď stojí před dilematem, jestli stará jádra nahradit novými vodníky a riskovat, že jim na to ortodoxní zákazníci hodí bobek, nebo investovat šílené peníze do nejistého výsledku, anebo tu kterou řadu prostě oficiálně pohřbít se všemi poctami. A přesně touhle cestou se vydala Kawasaki se svou nádhernou W800. Vodník by tady byl důvodem k násilné trestné činnosti a předělat stávající dvouválec bez toho, že by přišel o vzhled, charakter a výkon, jehož už tak nemá nazbyt (v téhle kategorii se sice na koně nehraje, ale pod určitou úroveň dynamiky prostě jít nemůžete), je zřejmě nereálné.

Vůbec první zástupce řady W, model W1 z roku 1966

Takže úplně posledním modelem, který ponese legendární dvojité véčko, je W800 Final Edition. V omezeném počtu a se speciální grafikou, kombinující hnědou Candy Brown a oranžovou Candy Sunset Orange. Víc retro už snad jiná barva být nemůže. A vypadá to, že cenovka by měla zůstat stejná nebo minimálně podobná jako u klasické W800. K dostání coby model 2017 by Final Edition měla být snad již teď v létě a prodávat se snad bude ještě v roce 2018, což by krásně zakulatilo další výročí: 20 let od uvedení W650, z níž osmistovka přímo vychází.

V roce 1998 debutovala W650, z níž současná osmistovka přímo vychází


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...