Kawasaki se loučí s W800

vydáno 10. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Kawasaki

Je to přesně 50 let, kdy Kawasaki představila svůj první velkoobjemový čtyřtakt, který dostal jméno W1.Vzduchem chlazený dvouválec o objemu 650 kubíků a výkonu 50 koní se stal základem řady W, na jejímž konci stojí současná osmistovka. A ten konec právě přichází.

Bohužel, na tohle si v nadcházejících letech musíme zvyknout. S příchodem každé další přísnější euro-normy, omezující hluk a emise škodlivin, přicházíme o stroje, které "tady byly vždycky". A ta zatracená Euro 4 je tak krutopřísná, že ze vzduchem chlazených motorů jsou schopny ji splnit jen ty skutečně nejmodernější. Jenže u těchto agregátů přeci vždycky šlo hlavně o vzhled a jednoduchost, a ne o moderní řešení.

Výrobci teď stojí před dilematem, jestli stará jádra nahradit novými vodníky a riskovat, že jim na to ortodoxní zákazníci hodí bobek, nebo investovat šílené peníze do nejistého výsledku, anebo tu kterou řadu prostě oficiálně pohřbít se všemi poctami. A přesně touhle cestou se vydala Kawasaki se svou nádhernou W800. Vodník by tady byl důvodem k násilné trestné činnosti a předělat stávající dvouválec bez toho, že by přišel o vzhled, charakter a výkon, jehož už tak nemá nazbyt (v téhle kategorii se sice na koně nehraje, ale pod určitou úroveň dynamiky prostě jít nemůžete), je zřejmě nereálné.

Vůbec první zástupce řady W, model W1 z roku 1966

Takže úplně posledním modelem, který ponese legendární dvojité véčko, je W800 Final Edition. V omezeném počtu a se speciální grafikou, kombinující hnědou Candy Brown a oranžovou Candy Sunset Orange. Víc retro už snad jiná barva být nemůže. A vypadá to, že cenovka by měla zůstat stejná nebo minimálně podobná jako u klasické W800. K dostání coby model 2017 by Final Edition měla být snad již teď v létě a prodávat se snad bude ještě v roce 2018, což by krásně zakulatilo další výročí: 20 let od uvedení W650, z níž osmistovka přímo vychází.

V roce 1998 debutovala W650, z níž současná osmistovka přímo vychází


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...