Californiany od Jawy ještě letos

vydáno 6. 10. 2011, text ptp, foto autor, Jawa

Strojem Jawa 250 OHC Californian, kterou si postavil fanda značky Vojtěch Blecha (víc v ČMN 39/2011), se inspirovali v Jawě a rozhodli se zahájit výrobu tohoto retromodelu.

Podle obchodního manažera Jawy Jiřího Krafta však nepůjde čistě o produkt týnecké Jawy. „Poptávka po těchto modelech nebude tak velká, abychom mohli rozjet plnohodnotnou sériovou výrobu. Proto jsme se rozhodli pro výrobu v kooperaci s jedním z našich dealerů.“


Základ stroje tvoří Jawa 250 Travel, která bude vzhledově upravena do podoby původního Californiana. Co se laku týče, budou zde černé blatníky s červeným pruhem uprostřed a stejně bude provedena i nádrž. Do červena budou lakovány také úchyty předního světlometu. Na přání zákazníka vyhotoví výrobce jakékoliv barevné provedení, a to včetně barvy rámu a motoru.

Také budík vychází z originálu, bude totiž částečně zapuštěn do světlometu. Ovšem uvnitř kulatého rámečku nově místo analogu najdete digitální panel Acewell.

Jelikož se při úpravě nesmí zasahovat do částí podléhajících homologaci, zůstanou na motorce původní výfuky z Travela. Stejně jako blinkry. Nádrž je původní Californian, boční kastlíky a blatníky z modelu 634 a sedlo z novodobého „Kalifa“ 350/640.


Velký Californian už jezdí

Již příští rok by se měla do prodeje dostat další novinka Jawy - 660 Californian, který vychází z modelu Sportard s jednoválcovým motorem 660 Minarelli. V současnosti prochází šestsetšedesátka jízdními zkouškami.



Diskuze k článku

jawa 6. 10. 2011
Propagacia z hrdzavou nádržou a blatníkom ? keby toto niekto viviedol doma tak bi ho vysmiala celá jawamania že dodrbal novú motorku.

Bert 6. 10. 2011
Tyto díly byly nasazeny jen pro ilustraci, díly, které budou použity na prvním exempláři jsou v tuto chvíli v lakovně.

Lucas 6. 10. 2011
No, žádnej extra zázrak to není, Jawa by konečně měla dávat do "velkoobjemovejch" motocyklů pořádný motory a ne tenhle nehezky vypadající jednoválec. Do takovejhle motorek se takovej motor skutečně nehodí, daleko líp by tam vypadal řadovej 4válec. Dokud nebude Jawa srovnatelná s Japonci nebo nebude konkurovat nižší cenou, nemá asi smysl vymýšlet x různejch "typů" na stejným základu. Jediný co chválim je použítí docela zajímavýho tachometru na poslední fotce. 660 není taky úplně ošklivá, nesedí tam ten motor, to je vážně hnus a celý to vypadá tak nějak "neurovnaně".

jawa 6. 10. 2011
ok beriem ale prečo to takto propagovať a ukázať celému svetu to je všetkým jasné že to takto nepredajú "snád" ale lepší obraz bi to ubrobili radšej počkať 2 dni a ukázať hotovú motorku ako polotovar predsa nie každí drží z jawou a toto zabije ak ten kúsok sympatii k tejto značke

Menphis z motorkářů.cz 7. 10. 2011
Tahle značka pro socky by měla skončit navždy v propadlišti dějin !

kawa 8. 10. 2011
Menphis z motorkářů.cz si hlupák

PADOLINY 9. 10. 2011
STRAŠNA SLATANINA ZKLAMALI MĚ DĚLAJI OSTUDU ZNAČCE, DESINGER SE ZBLÁZNIL. VYPADÁ TO JAK TY STŘEPY CO JSME SKLÁDALI PŘED 20 ROKAMA Z KDE ČEHO A TO TY STŘEPY BYLI PROTI TOMUTO ŠPICA.

Komentátor 9. 10. 2011
Pokud by ten rez byla cílená patina pod lakem - taky by to nevypadalo zle. Doprá podpora nějakého komiksového snímku nebo opěrka pro lascivní kočičky :-)). Na ježdění asi nic moc.

t.snek 10. 10. 2011
upřímně komu se kalif nelíbí tak at si ho nekupuje ale já musím uznat že možná nějaké to dopilování by to chtělo ale já bych jí bral. Ostatně každý vždycky jawu upravoval k obrazu svému. A nikdy to nikomu nevadilo.

Marosh 10. 10. 2011
Tohle látání JAWY je naprosto nechutné... Měli by se zamyslet a začít dělat skutečně nové věci. Vždyť JAWA byla světová špička... Tohle co předvádí je hnus a je mi z toho do breku. Měla by se snažit vzít si příklad ze světových značek a ne dát nový ( i když otřesný ) motor do starého rámu ... Je to bída

Vencomor 10. 10. 2011
JAWA by si měla najít směr kterým chce jít. To co předvádí v posledních asi 20 letech je žalostné. Jak se říká "z hovna bič neupleteš", tak proč se pokouší o něco takového. Navíc Češi ukázali že moto umí viz. "MIDALU", což je naprostá senzace. Radši bych si koupil starou 634 než tohle.

george74s 12. 10. 2011
JAWA nemůže konkurovat velkým značkám, protože na to nemá kapitál, to si uvědomte vy chytráci. Retro dnes frčí a mohlo by to značce pomoci. Myslím, že Cal. byla ve své době designově povedená motorka, a proto by to mohla být dobrá volba. Podle mě to chce jen větší věrnost originálu, dobrý je tachometr zapuštěný do světlometu, ale tvar předního rámečku u předlohy je lepší. Motor by podle mě měl být dvouválec, větší ob. by jí slušel, ale kde ho vzít a nekrást, na to jawa nemá prostředky. Lomená kolena výfuků vypadají jako z čínské motorky, chce to kolena jako u předlohy. Podle mě je to pro značku slušná příležitost, ale chce to profesionální přístup.

pdoliny 13. 10. 2011
JAWA nemuže konkurovat jasne ale cose tyče vzhledu to muže jen se musi zapoji lidi scitem pro technickou krasu ne diletanti bez citu k harmonickemu celku kteři skřiží tři ruzne moto tose neda sladit každy navrh musi bit vipracovan od zakladu celistve nebo věrně kopirovat co bylo s minymem odchylek. Stara kalifa bila a je nejhezči 350 protože je optycky sladěna jako celek,SPORTARD je pěkny originalní tak bich ho nehyzdil aukazuje že to jde j ve skromnych podminkach chce to jen pořadny napady nekopirovat a nebit česky připosrani

buddy 14. 10. 2011
Pánové, když tu tak čtu vaše názory tak nevím, jestli se mám s povzdechem zasmát, nebo si odplivnout... Jawu jsem nedávno navštívil a můžu říct, že v podmínkách, jaké mají k dispozici, dělají výborné motorky ve výborné kvalitě...a to že vyvíjejí je skoro zázrak...a co vyvíjejí, to je dvojitý zázrak... Že to typický Čecháček nejchytřejší po 15tém pivu v hospodě neumí ocenit a jen opovržlivě kritizuje, ač sám nikdy nic nedokázal, je bohužel v našich končinách klasika...

ROURA 30. 10. 2011
já nevim o co vám de. Vždyť je to přece super, že se o něco takového snaží. Kdybyste se jeli do Týnce podívat, tak by vám sklaplo! Sice to na té první a druhé fotce s tou nádrží ze 634 vypadá opravdu obludně, ale jestli opravdu budou vyrábět toho califo ze třetí fotogragfie, tak si opravdu myslím, že je to krok kupředu. Rozhodně držím palce. Zajímalo by mě, zda-li budou chodit zaměstnanci JAWY po burzách a ve velkém zkupovat staré califácké nádrže, nebo zda-li to ve fabrice ještě vůbec dokážou vyrobit nové =D

Trebeach 9. 11. 2011
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=116760&fid=3&pgr=1

waltyr 30. 11. 2011
Více by se mi líbila dvěstěpade kolem šedesátého udělaná jako kafáč...Široká řidítka s hrazdou,18 kola.Měl jsem Jawičku r.v 1961,tenkrát to vrátili z vývozu prý kvůli nějaké poruše ale já s ní nikdy žádný problém neměl.Jezdila jak čert.Tedy do doby než jsem s ni vletěl ve 110 do příkopy.

Vitezslav 14. 11. 2013
Ale jo,snaha se cení,ale je to jasnej slepenec.Cesta je směrem retro,o to se i Jawa snaží,ale bohužel,tohle je slátané na první pohled.To už se mi líbí předělávky od Matesmoto.Ten Calif z 634-640 je docela slušnej.

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...