Polini se pustila do výroby karburátorů
vydáno 25. 3. 2013, text Jan Rameš, foto Polini
Tento krok je v motocyklovém světě dost ojedinělý, i ty největší značky spolupracují se specializovanými firmami a karburátory či vstřikování si nechávají dodávat.
V Polini dlouhá léta spolupracovali s Dell´Ortem, ovšem před časem se pustili do výroby motorů pro závěsné létání, kde se jim pořád nedařilo najít toho správného partnera a karburátory bylo vždy nutné kompletně rozdělat a upravit (když jste ve vzduchu, tak to poslední, co potřebujete, je rozhašené krmení motoru), až se sami vrhli na vývoj a následně výrobu vlastních karbeců. Ty kromě toho, že jsou o značných 40 % lehčí než jiné běžné karburátory a mají samozřejmě určitá specifická, výkon příznivě ovlivňující řešení, mají ještě jednu velkou přednost, a sice vysoce precizní zpracování. Jeden karbec jako druhý, dalo by se říci, což ocení hlavně závodníci. Mimochodem právě racingové oddělení značky si novinku prý náramně pochvaluje. Nové karburátory Polini se právě dostávají na světové trhy, ten český nevyjímaje, nabízejí se v šesti průměrech difuzoru od 15 do 23 mm a ceny začínají na dvou a čtvrt tisících korun včetně daně.
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2022
Prázdniny jsou tady a s nimi i letní vydání Motorbike. A
nijak jsme na něm nešetřili, na téměř 150 stranách najdete samozřejmě testy
(především letošních novinek, od skútru přes cestovní endura až po supersport),
reportáže z domova i za světa, sport a spoustu dalšího. Jako vždy jsme udělali
vše pro to, aby vás Motorbike bavil – a věříme, že vás bavit bude. Přejeme
hezké léto!
Testy
Ducati DesertX
...
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...