Polini se pustila do výroby karburátorů

vydáno 25. 3. 2013, text Jan Rameš, foto Polini

Tento krok je v motocyklovém světě dost ojedinělý, i ty největší značky spolupracují se specializovanými firmami a karburátory či vstřikování si nechávají dodávat.

V Polini dlouhá léta spolupracovali s Dell´Ortem, ovšem před časem se pustili do výroby motorů pro závěsné létání, kde se jim pořád nedařilo najít toho správného partnera a karburátory bylo vždy nutné kompletně rozdělat a upravit (když jste ve vzduchu, tak to poslední, co potřebujete, je rozhašené krmení motoru), až se sami vrhli na vývoj a následně výrobu vlastních karbeců. Ty kromě toho, že jsou o značných 40 % lehčí než jiné běžné karburátory a mají samozřejmě určitá specifická, výkon příznivě ovlivňující řešení, mají ještě jednu velkou přednost, a sice vysoce precizní zpracování. Jeden karbec jako druhý, dalo by se říci, což ocení hlavně závodníci. Mimochodem právě racingové oddělení značky si novinku prý náramně pochvaluje. Nové karburátory Polini se právě dostávají na světové trhy, ten český nevyjímaje, nabízejí se v šesti průměrech difuzoru od 15 do 23 mm a ceny začínají na dvou a čtvrt tisících korun včetně daně.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 7-8/2022
  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Všechny příspěvky ...