Hyosung GD 250i N EXIV: Jihokorejský mlaďoch

vydáno 21. 8. 2014, text Prochy, foto Hyosung

Pro budoucí velké motorkáře tu máme jednu motorku na naučení, a nestojí moc...

Hyosung, který patří poměrně nově do koncernu KR Motors, má hlavního dealera v Itálii, kde nový EXIV stojí lehce pod 4000 eur, což není až taková paráda. Mnohem lepší zprávu pro nás má ale české zastoupení značky, kde tuto novinku pořídíte za necelých 89 tisíc korun. Za takové peníze jde o celkem zajímavou nabídku a všichni začínající motorkáři a motorkářky by měli GD 250i N zařadit do svého výběru budoucí motorky.

O pohon vpřed se zde stará kapalinou chlazený čtyřventilový DOHC jednoválec s označením X-5 o objemu 249 cm3. Ten nabízí 28 koní při 8500 otáčkách a 26 Nm při 7000 otáčkách za minutu. V kombinaci se 155 kilogramy hmotnosti a rozvorem 1340 mm půjde o hbitou mašinku, která se bude ve městě a na točitých cestách cítit jako doma, parametry jsou lepší než u Hondy CBR250R. O rovnoměrný přesun výkonu na zadní kolo se stará šestistupňová převodovka. Pohodlnou jízdu by měl zajišťovat podvozek, kde se o přední kolo stará USD vidlice s průměrem 37 mm od značky Kayaba, hliníkovou (! ) kyvku potom pruží postranně uložený plynový tlumič s nastavitelným předpětím. Hyosung se pyšní dobrou centralizací hmotnosti, k čemuž určitě přispívá i výfuk, který je umístěn mezi dvojicí sedmnáctipalcových kol. Přední kotouč s průměrem 300 mm brzdí čtyřpístkový třmen, na zadním disku o průměru 230 mm je dvoupístek, pneumatiky nesou sportovní rozměry 110/70 a 150/60.

Motocykl se vyrábí ve čtyřech barevných kombinacích – bílá, černá, modrá a červená. Přitom změna barvy se odehrává na 11litrové nádrži a na bočních plastech. Svým designem se blíží KTM a jejich modelové řadě Duke. Invaze motocyklů z Asie tak dobývá další území a nyní se zdá, že by mohla zabodovat nejen nízkou cenou, ale snad také vyšší kvalitou.





Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife