Husaberg představil modely 2014 – a končí!

vydáno 6. 7. 2013, text Jan Rameš, foto Husaberg

Oficiální verze říká „spojujeme to, co patří dohromady“. Pro později narozené nebo ve světě endura se neorientující, Husqvarna bývala švédská, ovšem před čtvrt stoletím ji koupili Italové (starý známý signore Claudio Castiglioni) a původní švédští inženýři si založili „truc-značku“, kterou nazvali Husaberg. Když letos v lednu koupil od BMW Husqvarnu Stefan Pierer, kterému patří většina v KTM, potažmo Husabergu, mluvilo se o tom, že se budou hledat „synergické body“.

 V exkluzivním rozhovoru na začátku března pan Pierer našemu spolupracovníkovi Alanovi Cathcartovi již naznačil, že dojde ke sloučení těchto dvou značek, a to se na konci května potvrdilo. Řečeno PR slovy, „bylo rozhodnuto znovu spojit to, co vychází ze stejných kořenů“ a že „Husqvarna vstoupí do pozitivní nové éry kombinováním vlastního bohatého dědictví a nejmodernějších technologií Husabergu“. Zbrusu nové Husqvarny mají být představeny v říjnu, ve stejné době začne jejich výroba a prodej z centrály KTM v rakouském Mattighofenu. Díly na motocykly do modelového ročníku 2013 bude zajišťovat současná továrna v italském Biandronnu.


Nová dvěstěpadesátka

A jaké ty poslední Husabergy budou, kromě toho, že zřejmě velice rychle vyprodané? Vývojáři nezaháleli, přeci jen pro ně nic nekončí, a pro všech sedm modelů ve dvou (TE 125, 250 a 300) i čtyřech dobách (TE 250, 350, 450 a 501) přichystali nová vylepšení.

Největší novinkou je FE 250, čtyřdobý čtvrtlitr s kompletně novým motorem (to samé jsme v minulém čísle psali o KTM 250 EXC-F, modří už vědí, že…). Mnohem většího krouťáku než u předchůdce bylo docíleno kratším zdvihem, novou klikou i hlavou, o 5 % těžším setrvákem, jiným výfukem a samozřejmě upravenou elektronikou. Také rám, který dvěstěpadesátka sdílí s FE 350, je nový, lehčí a ovladatelnější.

Všechny modely vstupují do poslední sezóny s novým nastavením odpružení, a to jak zadních tlumičů, tak předních čtyřkomorových vidlic WP 4CS, které patří k hlavním typickým znakům novodobých Husabergů. Přední vidle by navíc měly jít snadněji nastavit i servisovat, pružiny mají jít vyměnit bez nutnosti použít speciální vercajk. A když už jsme u toho předku, nesmíme zapomenout na jiné spodní brýle frézované na CNC, nový tachometr Trail Tech či optimalizovaný uzávěr nádrže. Dvoudobé modely dostaly jiné jazýčkové ventily, dvěpade a tříkilo navíc disponují novou hlavou s jiným spalovacím prostorem. Samozřejmostí pro všechny jsou nové polepy, tentokráte s tématem 25. výročí založení značky, která snad jako jediná na světě vyrábí pouze endura a o které se od příštího roku bude psát v minulém čase.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife