Honda 2012 bude mít eko-motor a Integru

vydáno 29. 9. 2011

V příštím roce se můžeme těšit na zbrusu nový eko-motor a nový model. Inovacemi prošel také Fireblade.

Nový čtyřdobý řadový dvouválec má objem 700 kubíků a jeho prioritami jsou vysoká hodnota točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a špičkové ekologické parametry dané nízkou spotřebou paliva. Dle Hondy je svými rozměry vhodný do motocyklů střední třídy (se zdvihovým objemem od 500 do 750 cm3), které patří v Evropě k nejoblíbenějším. Je tedy dost možné, že nakonec se objeví vícero objemových variant.

Spotřeba se drží na hodnotě 3,7 l/100 km, což je na sedmistovku velmi slušné. Nový motor by měl pracovat “nejen”ekonomicky, nýbrž také ekologicky. Třícestný katalyzátor je umístěn přímo za výfukovými kanály, jeho aktivace probíhá hned po nastartování motoru a plyny jím procházejí ještě horké. Díky tomu a také díky použití elektronicky řízeného vstřikování paliva se podařilo dosáhnout emisí na hodnotě odpovídající přibližně polovině normy Euro 3.

Třešničkou na dortu by pak měly být minimální vibrace dosažené použitím nerovnoměrných intervalů zapalování a posunutím klikového hřídele o 270 stupňů spolu se souosým primárním vyvažovacím hřídelem. Uvidíme při testech.

K motoru lze připojit dvě různé převodovky - buď manuální šestistupňovou, nebo novou kompaktní dvojspojkovou druhé generace.


Integra - skútr nebo motocykl?

Prvním modelem, ve kterém se nový motor objeví, je Integra. Jak už je u Hondy zvykem, také tento model je těžko zařaditelný do konkrétní kategorie. Honda tento krok vysvětluje tak, že vytváří motocykly, které nabízejí ve střední třídě mimořádně nízkou spotřebu při zachování vysokých hodnot točivého momentu pro jízdu po městech i na větší vzdálenosti. Další modely s novým motorem by měly být odhaleny v listopadu během výstavy EICMA v Miláně.


Fároš bez kontroly trakce

Další velkou zprávou z kuchyně Hondy je oficiální představení superbiku Fireblade pro sezonu 2012. Část informací, které jsme přinesli před časem v ČMN (35/2011), teď můžeme potvrdit.

Motocykl byl designově omlazen – viz přední světlomety nebo kapoty. Ty kromě vzdušnějšího designu údajně nabízejí ještě lepší aerodynamické vlastnosti.

Agregát by se měl díky novým nastavením vstřikování lépe chovat při menším otevření plynu.

Na rámu se měnily pružicí komponenty. Poprvé u produkčního motocyklu je na zadním tlumiči použita dvouplášťová konstrukce vyznačující se přesnější odezvou, a tudíž lepší trakcí. Vpředu je dnes moderní BPF (big piston forks) vidlice od Showy. Naopak stále chybí kontrola trakce, podle Hondy je však jejich motocykl natolik „user friendly“, že si jezdec poradí sám. Samozřejmostí je volitelné ABS.

Výraznou změnou prošla palubka - po vzoru závodních speciálů je designově vymodelována a nabízí také řadu okruhových funkcí, např. ukazatel zařazené rychlosti nebo laptimer.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...