INTERMOT 2016: Honda Fireblade a CB1100

aktualizováno 4. 10. 2016, text Jan Rameš, foto Honda

V Kolíně nad Rýnem začal veletrh Intermot a jednou z jeho největších hvězd je bezesporu Honda Fireblade. Zakladatel moderních superbiků konečně zase konkurenceschopný!

Honda CB1100 EX

Nejdříve ale začneme jiným modelem. Musíme říci, že jsme se o jeho osud trochu obávali, přestože nás Honda již nějakou dobu zásobovala koncepty na téma CB1100. Ale že by si japonská jednička nechala ujet vlak s retro motocykly?

Nenechala. Cébéčko, ač pořád přísně vzduchem chlazené, pokračuje v Evropě i nadále, navzdory smrtící normě Euro 4. A pořád s výkonem 90 koní, který sice není na trhání dlažebních kostek, ale na svižnou jízdu bohatě stačí. Nový model jednoznačně poznáme podle ledkového předního světla, pochlubit se ale může také jinými ráfky, odpružením a kombinací sání/výfuk. Dostalo také antihoppingovou spojku.

Honda CB1100 RS

Johohó, tak tohle si necháme líbit! Jindy zdrženlivá Honda vedle klasiky EX do nás napumpuje napřesrok také vyhezkanou verzi RS! Nejde přímo o kafáče, jak by se dalo čekat (třeba podle vzoru Triumphu), ale nízká řídítka si už namontovat může každý sám.

Co je jinak? Tahle motorka působí podstatně sportovnějším dojmem, a to nejen lakováním. Do očí každého praští krásná přední vidlice. Ta nám udělala radost, vypadá rozhodně lépe, než kdyby se Honda nechala zlákat nějakou "apsajdou". Radiální brzdy taky vypadají krutě. Zadní odpružení se může pochlubit vyrovnávacími nádržkami a místo drátěných úzkých osmnáctek jsou tady široké lité sedmnáctky. Paráda!

CBR1000RR Fireblade SP

A tohle už je to, kvůli čemu do Kolína pojede nejeden návštěvník. Honda Fireblade, taková legenda, která v roce 1992 totálně převrátila naruby svět supersportovních velkých motocyklů. V posledních letech pořád skvělá motorka, ale prostě už za zenitem. A novinka? Chachá, takhle má vypadat důstojný návrat!

A nejde jen o absolutní čísla. Ostatně výkon 192 koní při 13 000 otáčkách dneska dech nebere, konkurence má shodně nějakých 200 kobyl. Jenže koně jsou jedna věc a jejich ovladatelnost druhá, a tady právě přichází ke slovu slogan Total Control.

A pak je tady druhé numero - hmotnost. A vězte, že Fároš zhubl neskutečných 15 kg, takže teď i s ABS ukáže na váze 195 kg včetně plné bandasky! Seřezat patnáct kilo, to museli být v Hondě pěkní řezníci...

Kde Fireblade léta ztrácel, byla elektronika. Jasně, jako první superbike se chlubil ABS, ale to bylo takové podivné. Nyní je v téhle oblasti, která je pro motocykly této kategorie dnes klíčová, zase na úrovni.

S čím můžete počítat? Samozřejmě s kontrolou trakce, dynamickými módy, ABS, nastavitelnou úrovní brzdění motorem či obousměrným quickshifterem. A pozor, je tady i semiaktivní elektronický podvozek Öhlins!

Kromě standardního espéčka bude existovat také verze SP2, jež bude základem pro závodění na vyšších úrovních. Dostane lehká kola Marchesini a upravený motor, připravený na montáž závodního kitu.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...