Nová Honda CRF250M

vydáno 12. 4. 2013, text Honzis, foto Honda

Dnes ráno vypršelo embargo na další z nových motocyklů od Hondy: mlaďáci drifťáci mohou sáhnout po supermotardu CRF250M.

Zase bylo slyšet vzteklé lámání tužek z kanceláří konkurenčních výrobců – další levná, ale přitom zábavná a kvalitní motorka z produkce Hondy! Když je vám dneska osmnáct a máte papíry A2, můžete sáhnout po dvou verzích NC700, třech verzích CB500 a teď nově i dvou strojích CRF250, a pořád se pohybujete v cenách mezi 100 až 150 tisíc ká-čé. Tyhle motorky jsou jednoduché na údržbu a nic nežerou, takže zákaznická skupina nejsou jen mlaďáci, ale spousta racionálně uvažujících zkušených jezdců. Pak se nedivme, že prodejně jde o bestsellery a u konkurence z nich nemohou spát.

Nové céerefo ve verzi M čili motard se od svého loňského předchůdce, endurka CRF250L, liší jen minimálně. Je určeno jak pro dynamičtěji smýšlející milovníky asfaltových hrátek, tak pro nižší postavy, neboť sedlo šlo dolů o dva cenťáky na 855 mm. Snížení světlé výšky o tři čísla na 22,6 cm vás může nechat klidnými, takhle vysoké obrubníky stejně nikde ve městě nenajdete. Kilo nadváhy určitě nepocítíte (nyní s plnou 7,7litrovou bandaskou 145 kg), co naopak poznáte, je změna geometrie. Instalací 17“ ráfků se skoro o dva stupně zostřil úhel řízení (25° 45’) a hlavně se dramaticky zkrátila stopa ze 113 na 71 mm, takže agilita bude určitě bezkonkurenční. Navíc gumy mají střízlivou šířku 110 a 130 mm, což na 23 koní22 newtonmetrů ze čtyřdobého jednoválce je tak akorát. Abyste si mohli zařádit, dostal podvozek tužší pružiny lépe odpovídající plánovanému asfaltování, a pokoušeči driftů ocení velký přední kotouč o průměru 296 mm a v efektním „wave“ designu.

Nové CRF250M bude na českém trhu k dostání od poloviny června a kombinací fun-factoru a nákladů na provoz se zařadí určitě hodně vysoko. Na cenovce totiž najdete krásných 109 900 Kč a ani po pořízení vás motorka nezruinuje. Udávaná spotřeba šla totiž ještě o chlup dolů ze 3,11 na 2,94 litru na sto!




Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife