Nová Honda CRF250M
vydáno 12. 4. 2013, text Honzis, foto Honda
Dnes ráno vypršelo embargo na další z nových motocyklů od Hondy: mlaďáci drifťáci mohou sáhnout po supermotardu CRF250M.
Zase bylo slyšet vzteklé lámání tužek z kanceláří konkurenčních výrobců – další levná, ale přitom zábavná a kvalitní motorka z produkce Hondy! Když je vám dneska osmnáct a máte papíry A2, můžete sáhnout po dvou verzích NC700, třech verzích CB500 a teď nově i dvou strojích CRF250, a pořád se pohybujete v cenách mezi 100 až 150 tisíc ká-čé. Tyhle motorky jsou jednoduché na údržbu a nic nežerou, takže zákaznická skupina nejsou jen mlaďáci, ale spousta racionálně uvažujících zkušených jezdců. Pak se nedivme, že prodejně jde o bestsellery a u konkurence z nich nemohou spát.
Nové céerefo ve verzi M čili motard se od svého loňského předchůdce, endurka CRF250L, liší jen minimálně. Je určeno jak pro dynamičtěji smýšlející milovníky asfaltových hrátek, tak pro nižší postavy, neboť sedlo šlo dolů o dva cenťáky na 855 mm. Snížení světlé výšky o tři čísla na 22,6 cm vás může nechat klidnými, takhle vysoké obrubníky stejně nikde ve městě nenajdete. Kilo nadváhy určitě nepocítíte (nyní s plnou 7,7litrovou bandaskou 145 kg), co naopak poznáte, je změna geometrie. Instalací 17“ ráfků se skoro o dva stupně zostřil úhel řízení (25° 45’) a hlavně se dramaticky zkrátila stopa ze 113 na 71 mm, takže agilita bude určitě bezkonkurenční. Navíc gumy mají střízlivou šířku 110 a 130 mm, což na 23 koní a 22 newtonmetrů ze čtyřdobého jednoválce je tak akorát. Abyste si mohli zařádit, dostal podvozek tužší pružiny lépe odpovídající plánovanému asfaltování, a pokoušeči driftů ocení velký přední kotouč o průměru 296 mm a v efektním „wave“ designu.
Nové CRF250M bude na českém trhu k dostání od poloviny června a kombinací fun-factoru a nákladů na provoz se zařadí určitě hodně vysoko. Na cenovce totiž najdete krásných 109 900 Kč a ani po pořízení vás motorka nezruinuje. Udávaná spotřeba šla totiž ještě o chlup dolů ze 3,11 na 2,94 litru na sto!