Honda MSX125: Monkey se vrací!
aktualizováno 9. 1. 2013, text Honzis, foto Honda
Od Hondy nám právě přišlo avízo na další zbrusu nový model. A tenhle bude opravdu výjimečný!
Zatímco ostatní japonské značky si moc vyskakovat nemohou a nové modely uvádějí na trh jen po dlouhém a důkladném uvážení, Honda do toho v posledních letech šlape krize-nekrize a každoročně na podzim představí kavalérii zbrusu nových modelů, které ještě v průběhu roku doplňuje o další. A takovým nejnovějším "doplňkem" je dnes odtajněný model MSX125. Ta zkratka znamená Mini Street X-treme a když se na tuhle motorku podíváte, okamžitě vám naběhne jediné - to je nástupce legendární Monkey! A taky že jo, dokonce i Honda to říká.


Tahle Hondice je totiž takový kapesní stroj - pneumatiky sice mají šířku 120 a 130 mm, ovšem ráfky mají pouhých 12 palců průměr, čili jako na skútru. Také rozvor je kratičký, pouhých 1200 mm, a sedlo nizoučkých 765 mm nad zemí. Připočtěte hmotnost srandovních 101,7 kg včetně plné 5,5litrové nádrže a musí vám být jasné, že tohle je pěkný dárek k 50 letům od vzniku Monkey.

Technicky je MSX125 překvapivě dobře vybavena. U tohoto motocyklu bychom nečekali obrácenou přední vidlici, ledkové zadní světlo, atraktivní přední světlomet, kotoučové brzdy na obou kolech ani LCD přístrojovku. Rám je klasický hondí monobackbone z oceli, stejně jako kyvka odpružená centrálou, a co se pohonné jednotky týče, tady byla jediná volba. Nebo si dokážete představit nástupce Monkey s jiným než ležatým jednoválcovým vzducháčem? Tenhle pochází z moderních klonů další legendy, skútromotocyklu Super Cub, má dva ventily, vstřikování a z objemu 124,9 cm3 vydoluje 9,8 koně při 7000 a 10,9 newtonmetrů při 5500 otáčkách. Oproti Innově, Wavu a jim podobným ale nemá před čtyřstupňovou převodovkou automatickou spojku, nýbrž tady spojkujete hezky ze řídítka, jako na normální motorce. Spotřebu výrobce neuvádí, říká pouze, že je ještě lepší než u svého dárce nejdůležitějšího orgánu, takže to vypadá, že pod dva litry na sto nebude nic neobvyklého!