Honda MSX125: Monkey se vrací!

aktualizováno 9. 1. 2013, text Honzis, foto Honda

Od Hondy nám právě přišlo avízo na další zbrusu nový model. A tenhle bude opravdu výjimečný!

Zatímco ostatní japonské značky si moc vyskakovat nemohou a nové modely uvádějí na trh jen po dlouhém a důkladném uvážení, Honda do toho v posledních letech šlape krize-nekrize a každoročně na podzim představí kavalérii zbrusu nových modelů, které ještě v průběhu roku doplňuje o další. A takovým nejnovějším "doplňkem" je dnes odtajněný model MSX125. Ta zkratka znamená Mini Street X-treme a když se na tuhle motorku podíváte, okamžitě vám naběhne jediné - to je nástupce legendární Monkey! A taky že jo, dokonce i Honda to říká.

Tahle Hondice je totiž takový kapesní stroj - pneumatiky sice mají šířku 120 a 130 mm, ovšem ráfky mají pouhých 12 palců průměr, čili jako na skútru. Také rozvor je kratičký, pouhých 1200 mm, a sedlo nizoučkých 765 mm nad zemí. Připočtěte hmotnost srandovních 101,7 kg včetně plné 5,5litrové nádrže a musí vám být jasné, že tohle je pěkný dárek k 50 letům od vzniku Monkey.

Technicky je MSX125 překvapivě dobře vybavena. U tohoto motocyklu bychom nečekali obrácenou přední vidlici, ledkové zadní světlo, atraktivní přední světlomet, kotoučové brzdy na obou kolech ani LCD přístrojovku. Rám je klasický hondí monobackbone z oceli, stejně jako kyvka odpružená centrálou, a co se pohonné jednotky týče, tady byla jediná volba. Nebo si dokážete představit nástupce Monkey s jiným než ležatým jednoválcovým vzducháčem? Tenhle pochází z moderních klonů další legendy, skútromotocyklu Super Cub, má dva ventily, vstřikování a z objemu 124,9 cm3 vydoluje 9,8 koně při 700010,9 newtonmetrů při 5500 otáčkách. Oproti Innově, Wavu a jim podobným ale nemá před čtyřstupňovou převodovkou automatickou spojku, nýbrž tady spojkujete hezky ze řídítka, jako na normální motorce. Spotřebu výrobce neuvádí, říká pouze, že je ještě lepší než u svého dárce nejdůležitějšího orgánu, takže to vypadá, že pod dva litry na sto nebude nic neobvyklého!



Přečtěte si také

Honda MSX125 je už u dealerů  28. 5. 2013  
Honda MSX125 - je to motorka, pitbike, nebo co vlastně?  1. 8. 2014  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 2 dny ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 dny ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 5 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před týdnem v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...