Honda MSX125: Monkey se vrací!

aktualizováno 9. 1. 2013, text Honzis, foto Honda

Od Hondy nám právě přišlo avízo na další zbrusu nový model. A tenhle bude opravdu výjimečný!

Zatímco ostatní japonské značky si moc vyskakovat nemohou a nové modely uvádějí na trh jen po dlouhém a důkladném uvážení, Honda do toho v posledních letech šlape krize-nekrize a každoročně na podzim představí kavalérii zbrusu nových modelů, které ještě v průběhu roku doplňuje o další. A takovým nejnovějším "doplňkem" je dnes odtajněný model MSX125. Ta zkratka znamená Mini Street X-treme a když se na tuhle motorku podíváte, okamžitě vám naběhne jediné - to je nástupce legendární Monkey! A taky že jo, dokonce i Honda to říká.

Tahle Hondice je totiž takový kapesní stroj - pneumatiky sice mají šířku 120 a 130 mm, ovšem ráfky mají pouhých 12 palců průměr, čili jako na skútru. Také rozvor je kratičký, pouhých 1200 mm, a sedlo nizoučkých 765 mm nad zemí. Připočtěte hmotnost srandovních 101,7 kg včetně plné 5,5litrové nádrže a musí vám být jasné, že tohle je pěkný dárek k 50 letům od vzniku Monkey.

Technicky je MSX125 překvapivě dobře vybavena. U tohoto motocyklu bychom nečekali obrácenou přední vidlici, ledkové zadní světlo, atraktivní přední světlomet, kotoučové brzdy na obou kolech ani LCD přístrojovku. Rám je klasický hondí monobackbone z oceli, stejně jako kyvka odpružená centrálou, a co se pohonné jednotky týče, tady byla jediná volba. Nebo si dokážete představit nástupce Monkey s jiným než ležatým jednoválcovým vzducháčem? Tenhle pochází z moderních klonů další legendy, skútromotocyklu Super Cub, má dva ventily, vstřikování a z objemu 124,9 cm3 vydoluje 9,8 koně při 700010,9 newtonmetrů při 5500 otáčkách. Oproti Innově, Wavu a jim podobným ale nemá před čtyřstupňovou převodovkou automatickou spojku, nýbrž tady spojkujete hezky ze řídítka, jako na normální motorce. Spotřebu výrobce neuvádí, říká pouze, že je ještě lepší než u svého dárce nejdůležitějšího orgánu, takže to vypadá, že pod dva litry na sto nebude nic neobvyklého!



Přečtěte si také

Honda MSX125 je už u dealerů  28. 5. 2013  
Honda MSX125 - je to motorka, pitbike, nebo co vlastně?  1. 8. 2014  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 3 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 4 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...