Honda MSX125 2016: Mini Streetfighter!
vydáno 19. 2. 2016, text Jan Rameš, foto Honda
Tohle je pokračování jedné legendy, jejíž život začal v roce 1963. Tehdy přišla na trh Honda Monkey, později následovaná modely Dax a Ape, a vždy šlo o miniaturní zábavné motorečky, dodnes vyráběné coby kopie. Rok 2013 znamenal návrat v podobě modelu MSX125. A nyní přichází nová generace.
Čím se liší od té předchozí? To snad ani nemusíme třikrát popisovat, stačí jediný pohled. Staré MSX bylo jistě roztomilé, ale takové kulaté a vlastně nepříliš nápadité. Ovšem teď vypadá, jako by v jeho útrobách bilo nukleární srdce!
Jenže samozřejmě jen na obrázcích. MSX bylo, je a bude maličký stroj. Dvanáctipalcová kolečka, výška sedla pouhých 765 mm nad zemí a hmotnost necelá dvě kila přes metrák. Desetikoňový vzducháč s udávanou spotřebou 1,52 l/100 km a čtyřmi rychlostmi je naprosto dostačující motorizací, jak ukázal už test minulé generace.
Nový model má jinak uspořádané sání a hlavně jinak vedený výfuk - dříve byl pod sedlem, teď je malá koncovka u stupačky. Možná to není tak cool, ale je to praktičtější z hlediska centralizace hmoty. A taky konečně vyzní tvarování zádě.
Tvary, tvary, tvary, to je přesně to, oč u nového MSX běží. Jako by designérům sebrali kružítka a nadělili jenom pravítka. Výsledek je skutečně velmi povedený, přičemž prim hraje samozřejmě přední světlo, které je tvořené LED diodami! Překvapeni?
Vůbec nemusíte být, ani Monkey nebývala levná hračka a MSX se také cenou nepodbízí. Proto si může dovolit nabídnout třeba digitální přístrojový panel, dvojici kotoučových brzd, přední USD vidlici nebo zadní zavěšení s centrálním tlumičem a přepákováním. Malý velký stroj. Mini Streetfighter!