Honda v Tokiu: Gold Wing 2018 a další pecky

vydáno 25. 10. 2017, text Jan Rameš, foto Honda

V hlavním městě Země vycházejícího slunce začala již 45. Tokyo Motor Show. Tohle je hlavní výstava pro všechny japonské značky, které se samozřejmě před domácím publikem snaží pořádně vytáhnout. Honda není výjimkou a kromě konceptů si přichystala i pořádnou bombu - nového Gold Winga.

Neo Sports Café Concept

My ale začneme přehled právě těmi koncepty. První z nich je parádní kafáč, který snad konečně bude hondí odpovědí na současnou módu moderních sportovních strojů v retro kabátě.

Chvíli nám to trvalo, ale teď už můžeme zodpovědně říct, že Neo Sports Café oprašuje starou dobrou CB1000R. Čtyřválcový vodou chlazený litr je přesně to, co v motorce tohoto typu chcete. Honda zatím nabízí akorát sice krásné, ale přeci jen hodně rozvážné CB1100 se vzducháčem a právě litr by jí měl pomoci v boji s Yamahou XSR900 a novou Kawou Z900 RS. Samozřejmě těžko říct, co půjde do sériové výroby, nás každopádně zaujala přístrojovka a zadní světýlko.

Honda Riding Assist-e

Motorka, co drží balanc místo vás? Zní to zajímavě, záměrem prý bylo díky omezení rizika pádu poskytnout motocyklistům větší klid a dopřát jim více zábavy. Honda se dost zabývá robotikou a tohle je přesně místo, kde by měla mít praktické využití.

Jak to bude fungovat, to upřímně vůbec netušíme. Ani si to nedokážeme představit. Každopádně na fotce z veletrhu ta motorka skutečně stojí úplně sama. Při běžné jízdě sám stroj asi těžko pádu zabrání, ale třeba při pomalém popojíždění, otáčení a podobných nepříjemných manévrech by to mohlo mít smysl. Pohon je jak jinak než elektrický, ale o to tady asi ani nejde.

PCX Electric & PCX Hybrid

Fenomén českých silnic dostane další dvě verze, v nichž bude figurovat elektromotor! Tohle už není koncept, jak Electric, tak Hybrid se skutečně mají začít příští rok prodávat. Ale nejdřív jen v Asii, samozřejmě včetně Japonska.

První jmenovaný bude jezdit čistě na elektriku. Bohužel logicky přijde o podsedlový prostor, kam se nastěhují dva vyjímatelné battery packy. To hybrid (na obrázku není, protože vypadá stejně jako obyčejné PCX) si trochu toho podsedláku zachoval a výkonný akumulátor bude motoru pomáhat při akceleraci. Kdysi jsme jezdili na hybridním Piaggiu MP3 s pouhou stopětadvacítkou pod kapotou a bylo to fajn, a standardní PCX sice nejede špatně, ale jestli dostane tenhle elektrický boost...

Monkey 125

Velký návrat slavné Opice? Těžko říci, Honda přímo neříká, že jde o sériovku, ale taky chybí obvyklé označení "concept", takže bychom to brali jako hotovou věc. Opice je zpět!

Otázkou je, kde to "zpět" je. Doma v Japonsku určitě, ale jestli se bude vozit i do Evropy, to zatím není jisté. Zástupci značky nás odkázali na začátek listopadu, až proběhne EICMA v Miláně. Každopádně Monkey 125 s typickým ležatým jednoválcem vypadá přesně jako za starých časů a přidává dotek moderny, jakou jsou LED světla a digitální tachometr. Tohle by mohla být prča.

Řada Super Cub

Tahle legenda v minulých dnech oslavila 100 000 000 (slovy: sto milionů) prodaných kusů od roku 1958! Žádný div, že Honda přišla s výroční verzí standardního modelu Super Cub 110, vyvedenou ve zlaté barvě s červeno-stříbrným emblémem pod předním světlem.

Byly představeny také dva úplně nové modely. První se jmenuje Super Cub C125 a svým designem i barevným provedením jednoznačně vychází právě z prvního C100 z padesátého osmého roku. Tehdy se ale nikomu o kotoučových brzdách, LED světlech či bezklíčkovém zapalování ani nesnilo. Druhá novinka nese označení Cross Cub 110, takže to je taková terénní Babetta, haha.

Gold Wing / Gold Wing Tour

Největší bombou na stánku Hondy je ovšem samozřejmě nový Gold Wing, představený ve dvou verzích. Název Gold Wing ukrývá stroj, který bychom označili za bagger, má krátké přední plexi a chybí mu třetí kufr. Gold Wing Tour je potom tím strojem, který si každé představí, když přijde na přetřes legendární Zlaté křídlo. Maximální luxus. Verze Tour se bude dále dělit na dvě verze, standardní s klasicky řazenou šestistupňovou převodovkou a na vrcholné provedení s airbagem a sedmistupňovým automatem DCT!

Co je ještě nového? Úplně všechno! Tohle je největší revoluce v dějinách charismatického plochého motoru, který začínal jako litrový naháč. Novinku i nadále pohání šestiválec, který má objem 1833 kubíků, upravené vrtání a zdvih a premiérově čtyřventilové hlavy. Pokud vás berou technické údaje, tak vězte, že výkon vystoupal na 126 koní při 5500 a krouťák na 170 newtonmetrů při 4500 otáčkách. Všechno je samozřejmě plně elektronické, jsou tady čtyři dynamické módy, zahrnující také nastavení kontroly trakce, ABS a odpružení. Doslova šokem je systém start-stop, o němž jsme si donedávna mysleli, že pro jiné motocykly než malé skútry není.

Obrovskou změnou prošel i podvozek. Rám je pořád hliníkový, ale vzadu je jednoramenné zavěšení Pro-Arm a vpředu potom hliníková paralelogramová vidlice s centrálním tlumičem, podobné řešení, jaké BMW nazývá Duolever. Pro takovýto koráb asi ta nejlepší varianta, ale od Hondy jsme takto revoluční krok nečekali. Tlumiče se ovládají elektricky, což je další velké novum. A přístrojovou desku tvoří dva kulaté přístroje s obrovským TFT displejem s integrovanou navigací. Zkrátka jestli v poslední době platil Gold Wing za solidní stroj, ale vhodný tak pro páprdy, novinka se dere zpátky na trůn krále cestovních korábů. Detailní informace přineseme v ČMN 23, které vyjdou ve čtvrtek 9. listopadu, vy si zatím prohlédněte rozsáhlou fotogalerii a zajímavá videa.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 50 minutami
MotoRoute 5/2024 - vychází 9.října 👈
MotoRoute
2. září
57. výročí legendárního rychlostního rekordu Burta Munroa
Všechny příspěvky ...