Je to Rebel
vydáno 18. 11. 2016, text David M. Bodlák, foto Honda
Slavná věta z ještě slavnější pohádky je momentálně dost aktuální u Hondy. Týden po milánské EICMĚ nám totiž japonský výrobce přichystal ještě jedno překvapení na příští sezonu, ze kterého by mohla mít radost především mladší generace bikerů s řidičáky A2. Představujeme vám novou Hondu Rebel!
Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe a za celým projektem stojí pan Keita Mikura, který vytváří stroje, v nichž se snoubí tradice s průlomovými novými nápady a perspektivami. Asi vás tedy nepřekvapí, že právě Mikura-san byl například vedoucím projektu inovativního modelu NM4 Vultus. A nový Rebel je v podobném duchu – custom motocykl s klasickým vzhledem, z něhož však dýchá moderní a progresivní osobitý styl.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O971906O33O74401985ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O971819O33O74395325ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972109O33O74417525ONO04507O0854.jpg)
Dostupný, použitelný a snadno ovladatelný motocykl, kterým Honda vzkřísila jednu ze svých legend, se vydává vlastní cestou a zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem, a proto bude dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O972254O33O89884111ONO04507O0854.jpg)
Řadový, vodou chlazený twin s osmiventilovou technikou o objemu 471 cm3 se silným záběrem v nízkých otáčkách a lineárním průběhem výkonu pochází ze sportovního stroje CBR500R. Charakter s ohledem na maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách je upraven změnou namapování stříkačky PGM-FI. Výkonové parametry 44,6 Nm@6000 a 46 k@8500 na váhu 190 kg jsou pak podle nás hodně zajímavé na to, aby si jezdec v jeho sedle užil spoustu zábavy.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972805O33O74470805ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972602O33O74455265ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972370O33O74437505ONO04507O0854.jpg)
Kompaktní jednotka je naimplementována do ocelového trubkového rámu. Obnažená záď v „bobber“ stylu a strmě se svažující 11,2litrová nádrž dotváří moderní linie. Moderna je rovněž patrná z kokpitu jezdce, ve kterém dominuje jednodílný ukazatel rychlosti s negativním LCD displejem a modrým podsvícením.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O972863O33O89940412ONO04507O0854.jpg)
Podvozek využívá 41mm vidlice a kyvky z ocelových trubek o průměru 45 mm, jež je odpružená dvěma tumiči s možným nastavením předpětí ve dvou krocích. Kola mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístkový brzdový třmen vpředu spolupracuje se zadním jednopístkovým třmenem, přičemž systém ABS je součástí standardní výbavy.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972399O33O74439725ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972283O33O74430845ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972341O33O74435285ONO04507O0854.jpg)
Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku, alespoň ve verzi Graphite Black. Dostupná bude i matná stříbrná metalíza nebo červená Millennium Red. Pomocí dvou šroubů lze stroj navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný. Navíc bude pro model Rebel k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek či 12V zásuvku.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O972167O33O89876068ONO04507O0854.jpg)
Cena zatím nebyla stanovena, ale pokud budeme vycházet například z naháče CB500F, který používá stejnou pohonnou jednotku, mohlo by to být někde okolo 150 000 Kč. Na druhou stranu, CB má klasickou přístrojovku, kterou Honda používá v dalších X modelech, tak uvidíme. Každopádně první příležitost, vidět tento stroj naživo, bude určitě na březnovém Motosalonu v Praze Letňanech a od dubna by se mohl tento nový model začít prodávat. Kdo se těší?
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972544O33O74450825ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972486O33O74446385ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972515O33O74448605ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972631O33O74457485ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972660O33O74459705ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O972457O33O74444165ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O5994O972747O33O18684356ONO04507O0845.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O5994O972689O33O18683242ONO04507O0845.jpg)