Honda NM4 Vultus

vydáno 23. 3. 2014, text Prochy, foto Honda

Překvapující horká novinka od Hondy není žádný koncept. NM4 Vultus je téměř hotový motocykl a první kusy se na trh dostanou ještě letos!

Po nepříliš úspěšném modelu DN-01, který je s novým modelem hodně podobný, se Honda opět rozhodla posunout budoucnost nadosah. Designově, ale i technicky výjimečný model Vultus má být strojem pro každý den. Něco mezi skútrem a silničním motocyklem. Výrobce se vrací zpět ke kořenům s odkazem na moderní japonskou kulturu.


Slovo Vultus je latinského původu a znamená tvář nebo výraz. A výraz Vulta je opravdu nepřehlédnutelný. Honda si od nového modelu hodně slibuje. První futuristický stroj DN-01 představený před lety příliš nezaujal a zřejmě bylo pro takový stroj ještě brzy. Napodruhé by to mohlo vyjít. Mladý designerský tým, který pracoval na DN-01 a který u tohoto stroje vycházel z kreslených seriálů Anime a Magna, měl zde za úkol nakreslit zcela novou koncepci, a to pro mladé nekonvenční zákazníky vyrůstající na sociálních sítích. Výrobce chce Vultus prodávat po celém světě, avšak jak moc úspěšný bude, ukáže až čas. Má se však jednat o technicky výjimečný motocykl, který však bude výjimečný i cenou, proto se nepředpokládá výrazný zájem v menších zemích, například i v České republice. Náš dovozce tedy nebude tento model oficiálně nabízet. Prioritou bude japonský a americký trh.


Futuristický vzhled stroje nevybrala Honda náhodně, důvodem pro takový design je i použitá technika. Začněme ale popořadě. Pozice sedla je jako na cruiseru, motocykl je dvoumístný a zadní sedlo lze sklopit do polohy pro spolujezdce nebo nastavit jako opěrku řidičových zad. Samozřejmostí je pak nastavení obou sedel do několika poloh, kdy základní výška sedla řidiče je 650 mm.


Výrazná přední kapotáž s nastavitelným předním štítem společně se zpětnými zrcátky zabírají na šířku úctyhodných 933 mm. Toto číslo je však opodstatněné, neboť po obou stranách kapotáže najdeme velké úložné prostory, a to pro 1 a 3 litry. Všudypřítomné kapoty mají v sobě zabudované blinkry, které stejně jako ostatní osvětlení stroje mají technologii LED diod. Navíc samotný přístrojový panel obsahuje až 25 barevných odstínů podbarvení, které se mění dle jízdního režimu. Velikost nádrže je 11,6 litru, ale při udávané spotřebě od 2,5 litru na 100 km lze najet na jedno natankování téměř 500 kilometrů.


Srdcem tohoto stroje je řadový osmiventilový dvouválec o objemu 745 cm3 s dvojspojkovou automatickou převodovkou DCT s šesti rychlostmi. Ani tady nechybí plně automatický režim D a sportovněji střižený mód S, který se drží jednotlivých převodových stupňů o kousek déle a neřadí v nízkých otáčkách. Maximální výkon je 41 kW v 6250 a krouťák 68 Nm v 4750 otáčkách. Nosnou částí je ocelový rám společně s přední vidlicí o průměru 43 mm a zadním odpružením Pro-Link, velkými kotoučovými brzdami a netradiční kombinací ráfků - vpředu 18palcové kolo s pneumatikou 120/70, vzadu 17palcové kolo s pneumatikou o rozměru 200/50. Provozní hmotnost je pak 245 kg. V základu je motocykl vybaven systémem ABS. Zájemce o tento motocykl bude moci dokoupit boční kufry a na výběr bude pouze barevná varianta matná černá nebo bílá.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife