Honda 2014: Gold Wing F6C a CB 1100/EX

vydáno 23. 11. 2013, text Prochy, foto Honda

Největší japonský výrobce oznámil další nové modely. Po výstavě EICMA sice nastala okurková sezona, ale v Hondě vědí, jak nás mile překvapit. Nebo jste snad někdo očekával nahatého Gold Winga?

Gold Wing F6C

Po výstavě v Itálii se ještě nestihlo pořádně uklidit a na motosalonu v Tokiu odhalila Honda nečekaně další model Gold Winga, verzi s názvem F6C. Po verzi F6B se tak jedná už o třetí typ královny cestovních motocyklů, který však v tomto případě zaujme odlehčenou až cruiserovskou stavbou. Sám výrobce označuje tento model jako Street Muscle Cruiser a my s tím nemáme problém. Samotný nápad vypustit do světa muscle cruiser s šestiválcovým motorem z osmnáctistovky (v 90. letech se prodávala Valkyrie s předchozí patnáctistovkou) vznikl již v roce 2007. Honda však doznala, že čas na jeho prodej dozrál až teď, a tak se od příštího roku můžete s tímto chuligánem setkat i v běžném provozu.

Designový základ vychází z turisticky zaměřeného 1800 Gold Wingu, ale odstraněním trojice kufrů, mohutného plexi a dalších dílů se podařilo uspořit 70 kilogramů. Výsledná provozní hmotnost je tak 341 kilogramů. Celá stavba je nižší, a to nejen díky úpravám zvenčí. Podsedlový rám byl totiž snížen a nainstalovalo se i užší a nižší sedlo, které je nově 734 mm nad zemí. Konstrukce dvojitého kolébkového hliníkového rámu, použitá na základním modelu, zůstala nezměněna, úpravy se však dotkly geometrie podvozku. Stopa se prodloužila na 114 mm a úhel hlavy řízení je nyní 29,5°. Výrobce slibuje lepší jízdní vlastnosti podpořené delším rozvorem, který má hodnotu 1707 mm oproti standardním 1690 mm. Změnou prošlo i rozložení hmotnosti, kde tisková zpráva hovoří o poměru váhy na nápravy 49,9:50,1, ke kterému se dospělo i zvolením většího průměru předního kola s 45 mm širokou vidlicí navrženou speciálně pro tento model. Nově se tak na předku zabydlel devatenáctipalcový ráfek s pneumatikou o rozměru 130/60-19 namísto standardního osmnáctipalce. Vzadu zůstalo vše při starém, tedy letmo uložené sedmnáctipalcové lité kolo s pneumatikou o rozměru 180/55-17, spolupracující s elektronicky řízeným nastavením předpětí pružiny Pro –Link. Na předním kole jsou namontovány rozměrnější kotouče o průměru 315 milimetrů (dříve 296 mm) s novými čtyřpístkovými třmeny. Zadní kotoučová brzda o průměru 316 milimetrů s třípístkovým třmenem zůstala beze změny a dvoukanálové ABS jako volitelné příslušenství také. Objem palivové nádrže je 23,2 litru.

Srdcem tohoto nového křižníku je známý kapalinou chlazený šestiválcový motor o objemu 1832 cm2, který pohání jak Gold Wing, tak model Gold Wing F6B. Vrchol točivého momentu 167 Nm dosahuje motor již na hodnotě 4000 otáček a o patnáct set otáček výše pak máte k dispozici maximální 115 koní (85 kW). Výkon je převáděn na zadní kolo za asistence pětistupňové převodovky a bezúdržbového kardanového hřídele. Zpětný chod, stejně jako u modelu F6B, zde nenajdete. Přepracován byl chladič, který byl zvolen i s ohledem na tvar a úhel umístění tak, aby bylo vyzařované teplo odváděno směrem od jezdce. Použil se i nový kratší a lehčí výfukový systém s dunivým zvukem. Do futuristického designu s originálně tvarovanou kapotáží zapadá i kompletní osvětlení včetně směrovek z LED diod. Minimalistická přístrojová deska využívá služeb LCD displeje. Podle prvních informací se bude na český trh model F6C dovážet pouze v grafitově černém barevném provedení, o ceně nemá smysl špekulovat, vzhledem k nedávné dramatické změně kurzu, ale mohla by být někde v okolí F6B. Americká verze se bude prodávat pod názvem Valkyrie.


CB 1100/EX

Před rokem představný retro model CB1100 se napřesrok dočká faceliftu a přibude k němu ještě vyšperkovaný model označený písmeny EX. Oba modely se můžou pochlubit novou šestistupňovou převodovkou s původními převodovými poměry, která nahrazuje předchozí pětikvalt. Novinkou je pak ukazatel zařazeného stupně, tripmaster a pohlednější blinkry. Použita byla i větší palivová nádrž, která nyní pojme 17,5 litru.

Model EX mimo výše uvedené změny přináší i očekávaná drátěná kola nahrazující loukoťová a dvojici výfuků na obou stranách, jež zvedají hmotnost motorky o 13 kilogramů. Další změnou je pak sedlo s jinou povrchovou úpravou a designem.

Základní verze je nově k dostání v černé barvě a model EX lze rozeznat díky světlému lakování motoru a dalších dílů, navíc bude k dispozici v bílé, červené a stříbrné.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife