Honda 2014: Gold Wing F6C a CB 1100/EX

vydáno 23. 11. 2013, text Prochy, foto Honda

Největší japonský výrobce oznámil další nové modely. Po výstavě EICMA sice nastala okurková sezona, ale v Hondě vědí, jak nás mile překvapit. Nebo jste snad někdo očekával nahatého Gold Winga?

Gold Wing F6C

Po výstavě v Itálii se ještě nestihlo pořádně uklidit a na motosalonu v Tokiu odhalila Honda nečekaně další model Gold Winga, verzi s názvem F6C. Po verzi F6B se tak jedná už o třetí typ královny cestovních motocyklů, který však v tomto případě zaujme odlehčenou až cruiserovskou stavbou. Sám výrobce označuje tento model jako Street Muscle Cruiser a my s tím nemáme problém. Samotný nápad vypustit do světa muscle cruiser s šestiválcovým motorem z osmnáctistovky (v 90. letech se prodávala Valkyrie s předchozí patnáctistovkou) vznikl již v roce 2007. Honda však doznala, že čas na jeho prodej dozrál až teď, a tak se od příštího roku můžete s tímto chuligánem setkat i v běžném provozu.

Designový základ vychází z turisticky zaměřeného 1800 Gold Wingu, ale odstraněním trojice kufrů, mohutného plexi a dalších dílů se podařilo uspořit 70 kilogramů. Výsledná provozní hmotnost je tak 341 kilogramů. Celá stavba je nižší, a to nejen díky úpravám zvenčí. Podsedlový rám byl totiž snížen a nainstalovalo se i užší a nižší sedlo, které je nově 734 mm nad zemí. Konstrukce dvojitého kolébkového hliníkového rámu, použitá na základním modelu, zůstala nezměněna, úpravy se však dotkly geometrie podvozku. Stopa se prodloužila na 114 mm a úhel hlavy řízení je nyní 29,5°. Výrobce slibuje lepší jízdní vlastnosti podpořené delším rozvorem, který má hodnotu 1707 mm oproti standardním 1690 mm. Změnou prošlo i rozložení hmotnosti, kde tisková zpráva hovoří o poměru váhy na nápravy 49,9:50,1, ke kterému se dospělo i zvolením většího průměru předního kola s 45 mm širokou vidlicí navrženou speciálně pro tento model. Nově se tak na předku zabydlel devatenáctipalcový ráfek s pneumatikou o rozměru 130/60-19 namísto standardního osmnáctipalce. Vzadu zůstalo vše při starém, tedy letmo uložené sedmnáctipalcové lité kolo s pneumatikou o rozměru 180/55-17, spolupracující s elektronicky řízeným nastavením předpětí pružiny Pro –Link. Na předním kole jsou namontovány rozměrnější kotouče o průměru 315 milimetrů (dříve 296 mm) s novými čtyřpístkovými třmeny. Zadní kotoučová brzda o průměru 316 milimetrů s třípístkovým třmenem zůstala beze změny a dvoukanálové ABS jako volitelné příslušenství také. Objem palivové nádrže je 23,2 litru.

Srdcem tohoto nového křižníku je známý kapalinou chlazený šestiválcový motor o objemu 1832 cm2, který pohání jak Gold Wing, tak model Gold Wing F6B. Vrchol točivého momentu 167 Nm dosahuje motor již na hodnotě 4000 otáček a o patnáct set otáček výše pak máte k dispozici maximální 115 koní (85 kW). Výkon je převáděn na zadní kolo za asistence pětistupňové převodovky a bezúdržbového kardanového hřídele. Zpětný chod, stejně jako u modelu F6B, zde nenajdete. Přepracován byl chladič, který byl zvolen i s ohledem na tvar a úhel umístění tak, aby bylo vyzařované teplo odváděno směrem od jezdce. Použil se i nový kratší a lehčí výfukový systém s dunivým zvukem. Do futuristického designu s originálně tvarovanou kapotáží zapadá i kompletní osvětlení včetně směrovek z LED diod. Minimalistická přístrojová deska využívá služeb LCD displeje. Podle prvních informací se bude na český trh model F6C dovážet pouze v grafitově černém barevném provedení, o ceně nemá smysl špekulovat, vzhledem k nedávné dramatické změně kurzu, ale mohla by být někde v okolí F6B. Americká verze se bude prodávat pod názvem Valkyrie.


CB 1100/EX

Před rokem představný retro model CB1100 se napřesrok dočká faceliftu a přibude k němu ještě vyšperkovaný model označený písmeny EX. Oba modely se můžou pochlubit novou šestistupňovou převodovkou s původními převodovými poměry, která nahrazuje předchozí pětikvalt. Novinkou je pak ukazatel zařazeného stupně, tripmaster a pohlednější blinkry. Použita byla i větší palivová nádrž, která nyní pojme 17,5 litru.

Model EX mimo výše uvedené změny přináší i očekávaná drátěná kola nahrazující loukoťová a dvojici výfuků na obou stranách, jež zvedají hmotnost motorky o 13 kilogramů. Další změnou je pak sedlo s jinou povrchovou úpravou a designem.

Základní verze je nově k dostání v černé barvě a model EX lze rozeznat díky světlému lakování motoru a dalších dílů, navíc bude k dispozici v bílé, červené a stříbrné.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...