HLASOVÁNÍ: nejlepší maxiskútr do 125 kubíků
vydáno 7. 6. 2016, text Jan Rameš, foto
Kategorie stopětadvacítkových skútrů je od doby, kdy začala platit nová legislativa, umožňující jízdu na těchto strojích i držitelům řidičáků na auto, nejžádanější na českém trhu. Někdo si pořídí levný čínský, jiný sáhne po tchajwanském, italském nebo japonském střední třídy, ale jsou i tací, kdo si mohou dovolit vysypat přes 100 tisíc za špičkový maxiskútr. V ČMN 12, které vycházejí ve čtvrtek 9. června, najdete test jednoho takového: Kawasaki J125, aktuálního držitele titulu Motocykl roku mezi skútry do 125 kubíků. Kterému „maxíku“ byste dali přednost vy?
Honda Forza 125
|
2
Honda Forza 125
Loňský Motocykl roku a technologická špička své kategorie. Systém start-stop, LED osvětlení, spotřeba do 2,5 litru...
hlasuji pro tuto fotografii
|
Kawasaki J125
|
3
Kawasaki J125
Zelená značka vstoupila do skútrového světa loni s třístovkou a letos pokračuje menší objemovou variantou. Inspirace řadou Ninja je nepřehlédnutelná.
hlasuji pro tuto fotografii
|
Yamaha X-Max 125
|
8
Yamaha X-Max 125
Další z klasických zástupců velkých skútrů s malým objemem motoru. X-Max vždycky představoval ideální kompromis mezi sportem a komfortem, podpořený skvělým zpracováním.
hlasuji pro tuto fotografii
|
Aprilia SR Max 125
|
1
Aprilia SR Max 125
S trochou nadsázky veterán své kategorie, který však stále dokazuje, že ještě nepatří do starého železa. Už jste viděli Itala udělat špatný skútr?
hlasuji pro tuto fotografii
|
SYM GTS Joymax 125i Sport
|
7
SYM GTS Joymax 125i Sport
Další tchajwanský zástupce, jenž potěší výkonem přesně na legislativní hranici (10,9 kW), silnými brzdami s ABS a systémem start-stop, jenž doposud nabízela pouze Honda.
hlasuji pro tuto fotografii
|
Piaggio X10 125 Executive ABS/ASR
|
5
Piaggio X10 125 Executive ABS/ASR
Tato značka, nesoucí název celého koncernu, je známější spíše svými městskými střelami, ovšem X10 je příjemnou výjimkou potvrzující pravidlo. Kontrola trakce a multimediální kit u skútru?
hlasuji pro tuto fotografii
|
Kymco Downtown 125i ABS
|
4
Kymco Downtown 125i ABS
Tenhle tchajwanský zástupce má vše, čím se mohou pochlubit slovutnější konkurenti, včetně kvality. Předchozí generace byla fajn, nová je minimálně o další level výš.
hlasuji pro tuto fotografii
|
Suzuki Burgman 125
|
6
Suzuki Burgman 125
Burgman, to už je dnes legenda. Čtyřstovka téhož jména kdysi prolomila tabu, že skútry končí u objemu 250. Stopětadvacítka boduje lehkostí a prostorem.
hlasuji pro tuto fotografii
|
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Vojtech Ďuriš
Je mi cťou, že pozvanie na môj rozhovor prijal Vojtech Ďuriš, tvorca originálnych riešení priemyselného dizajnu, architektúry, výtvarnej maľby, sochárstva a v neposlednom rade, dizajnu automobilov a motocyklov.Ahoj Vojto, vitaj v našom rozhovore. Ty si už od študentských čias mal blízko k dizajnu. Veď od strednej školy si sa venoval oboru sochárstvo, neskôr to bol priemyselný dizajn, architektúra ...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
Aspar Team (poznáme ho aj pod menom Ángel Nieto Team) je španielsky motocyklový tím Grand Prix. V súčasnosti súťaží na majstrovstvách sveta Moto2, Moto3 a MotoE. Nezabudnuteľným písmom sa však objavil aj v MotoGP.Tím zakladá bývalý majster sveta Jorge Martínez, známi tiež pod prezývkou „Aspar“. Založenie závodného programu sa datuje na rok 1992, keď ešte Jorge Martínez sám aktívne pretekal na Hond...
-
Motorbike 4/2021
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo pře...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
Tím Konica Minolta Honda MotoGP bolo zoskupením, ktoré vzniklo pod záštitou v paddocku trochu známejšieho, JiR Racing Teamu. Skratka JiR znamená Japan Italy Racing (v niektorých zdrojoch sa stretneme i so skratkou JIR). V oboch prípadoch ide o jeden a ten istý motocyklový závodný tím z Monte Carla, ktorý súťažil v sérií MotoGP od roku 2005 do roku 2008, a od roku 2010 do roku 2015 v triede Moto2.0...
-
Vychází časopis Drž stopu
Mezi čtenáře míří nové vydání časopisu pro bezpečnou jízdu a umění ovládání stroje Drž stopu. Co najdete ve vydání březen/duben?S Liborem Podmolem jsme bezprostředně po návratu z Dakaru mluvili o jeho pocitech a zkušenostech. Určitě si to přečtěte, teď už to možná vnímá všechno jinak. Na několika stranách řešíme velké téma: airbagové systémy. Zkušenosti z terénu i ze silnice, výhody a nevýhody, ti...