Žihadla v Žihli

vydáno 25. 6. 2014, text Standa Smékal

Při závodech na letišti v Žihli nedaleko Plzně se utkalo 44 jezdců v kategoriích motocykl, ostatní vozy a hot rod – vše s rokem výroby do 1961. Na startovní čáře se sešlo krásných třiatřicet motorkářů, a že bylo na co koukat.

Největší zastoupení měly tradičně tuzemské stroje Jawa ČZ, následovaly Harleye, několik krásných Arielů a Besaren, Bawor, Norton a dokonce se objevil i Indian Scout z roku 1927, na kterém dorazil Martin Balcar – a fotoaparáty cvakaly o sto šest. Otta Bureš se svým Esem z roku 1960 zajel čas 10,48 s a stal se tak nejen vítězem v kategorii do 750 cm3 OHV, ale zajel i celkově nejrychlejší čas mezi všemi motocykly.


Pekelných vozů se do Žihle sjelo celkem jedenáct. Čtyři sériovky a sedm hot rodů, z nichž nejstarší Ford upravený na hot rod vyjel na silnici již v roce 1923 a Honza Medved zajel dokonce nejrychlejší čas v celém letošním závodě – 9,34 s. Josef Jindra a jeho Dodge WC 51 z roku 1942 kvůli své váze nemohl konkurovat lehčím vozům, ale i tak neskončil na posledním místě. Holt US Army ví jak na to.


Celá akce začala už v pátek odpoledne bujarým seznamovacím večírkem, závody se pak jely v sobotu. Úderem čtrnácté hodiny startér odmávl první závodní dvojici. První dvě jízdy byly kvalifikační, kde si jezdci určili, s kým pojedou podle podobných časů. Po krátké pauze následoval hlavní závod na čtyři kola. Zvítězil ten, který měl ze všech čtyř jízd nejnižší čas.


Na letošní ročník Hot Rod Dragstrip Contest se přijelo podívat 2000 diváků a pro všechny závodníky bylo startovné i koncert skvělých kapel zdarma. A to se přece vyplatí, spousta srandy zadara se dnes moc nevidí. Na závěrečný rock´n´rollový večírek přijeli do Žihle zahrát Canonballs, Screwballs, The Slapdash a Mordors Gang a pařilo se samozřejmě až do rána. Satanům přeji, ať se tato zajímavá akce zapíše do dějin českého motorismu a do dalších ročníků hodně sil, nadšení a spousty natěšených závodníků a spokojených diváků. Výsledky na www.satanbikers.cz.




Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 hodinami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 7 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...