Žihadla v Žihli

vydáno 25. 6. 2014, text Standa Smékal

Při závodech na letišti v Žihli nedaleko Plzně se utkalo 44 jezdců v kategoriích motocykl, ostatní vozy a hot rod – vše s rokem výroby do 1961. Na startovní čáře se sešlo krásných třiatřicet motorkářů, a že bylo na co koukat.

Největší zastoupení měly tradičně tuzemské stroje Jawa ČZ, následovaly Harleye, několik krásných Arielů a Besaren, Bawor, Norton a dokonce se objevil i Indian Scout z roku 1927, na kterém dorazil Martin Balcar – a fotoaparáty cvakaly o sto šest. Otta Bureš se svým Esem z roku 1960 zajel čas 10,48 s a stal se tak nejen vítězem v kategorii do 750 cm3 OHV, ale zajel i celkově nejrychlejší čas mezi všemi motocykly.


Pekelných vozů se do Žihle sjelo celkem jedenáct. Čtyři sériovky a sedm hot rodů, z nichž nejstarší Ford upravený na hot rod vyjel na silnici již v roce 1923 a Honza Medved zajel dokonce nejrychlejší čas v celém letošním závodě – 9,34 s. Josef Jindra a jeho Dodge WC 51 z roku 1942 kvůli své váze nemohl konkurovat lehčím vozům, ale i tak neskončil na posledním místě. Holt US Army ví jak na to.


Celá akce začala už v pátek odpoledne bujarým seznamovacím večírkem, závody se pak jely v sobotu. Úderem čtrnácté hodiny startér odmávl první závodní dvojici. První dvě jízdy byly kvalifikační, kde si jezdci určili, s kým pojedou podle podobných časů. Po krátké pauze následoval hlavní závod na čtyři kola. Zvítězil ten, který měl ze všech čtyř jízd nejnižší čas.


Na letošní ročník Hot Rod Dragstrip Contest se přijelo podívat 2000 diváků a pro všechny závodníky bylo startovné i koncert skvělých kapel zdarma. A to se přece vyplatí, spousta srandy zadara se dnes moc nevidí. Na závěrečný rock´n´rollový večírek přijeli do Žihle zahrát Canonballs, Screwballs, The Slapdash a Mordors Gang a pařilo se samozřejmě až do rána. Satanům přeji, ať se tato zajímavá akce zapíše do dějin českého motorismu a do dalších ročníků hodně sil, nadšení a spousty natěšených závodníků a spokojených diváků. Výsledky na www.satanbikers.cz.




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...