Harley-Davidson XG750R: nový závoďák z Milwaukee
vydáno 1. 6. 2016, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson
Tahle motorka se určitě nestane nejprodávanějším Harleyem všech dob - už kvůli tomu, že si jej vlastně ani koupit nemůžete. Jde o závodní speciál, který má velmi nelehký úkol: nahradit legendární XR750 na hliněných oválech.
U nás tenhle sport provozuje akorát pár nadšenců, ale v Americe je to masová záležitost. Flattrack je tam mega populární po dlouhá desetiletí, a jestli existuje jedna značka a jeden stroj, které by měly být brány za archetypální, je to určitě Harley-Davidson a jeho XR750. Teď si sedněte na zadek: tenhle model lítá v táhlých driftech po nesčetných amerických drahách již neuvěřitelných 44 let!
Jenže nic netrvá věčně, konkurence je čím dál protivnější, a tak se v H-D museli chtě-nechtě pustit do nástupce. Ten se představil tuto neděli při AMA Pro Springfield Mile, závodě, který je označován za nejadrenalinovější na nezpevněné flattrackové dráze v USA a osmnáctiletý David Fisher, jezdec továrního týmu H-D, v jeho sedle získal první body. Co je jinak proti starému dobrému XR? Především motor - sbohem vzduchem chlazené óhávéčko, v útrobách nového XG bije upravený Revolution X ze silničního modelu Street 750! Čtyři ventily na válec, rozvod DOHC a vysoké otáčky. Že se sériovým Streetem nebude mít závodní speciál XG750R moc společného, je asi jasné...