H-D oslaví 110 let řadou novinek

vydáno 3. 9. 2012, text Petr Pour, foto Harley-Davidson

Tradiční americká značka Harley-Davidson oslaví v příštím roce 110 let od svého založení. Tato velká událost nemůže projít bez povšimnutí, a tak se fandové motocyklů z Milwaukee mohou těšit na řadu inovací, limitovaných sérií nebo úplně nový model.

Tím úplně novým modelem 2013 je CVO Breakout. Až doposud byly v kategorii CVO (Custom Vehicle Operations) standardní modely, jež dostaly výkonnější motor, kvalitnější lak a řadu doplňků. Tentokrát jde o model, který jinde než v sekci CVO nenajdete. Stylingový manažer značky Kirk Rasmussen o něm říká: „Breakout má představovat rebelský postoj. Začali jsme naprostým očesáním motocyklu až na kost. Blatníky jsme osekali tak, aby byla více odhalena pneumatika.“
Základem však je motor Twin Cam 110B o objemu 1802 kubíků. Ten dává točivý moment úctyhodných 162 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Podle výrobce nabízí nejlepší poměr mezi výkonem a hmotností ze všech současných strojů CVO. Ač jde o klasiku, nechybí zde elektronické ovládání plynu a šestistupňová převodovka. Zajímavé a neobvyklé informace se týkají nové hydraulické spojky. Ve specifikacích k modelu CVO Breakout je uvedeno, že maximální požadovaná síla nutná pro řazení se snížila o deset procent. O sedmnáct procent pak byla redukována síla potřebná k držení spojky. Každopádně, díky nové konstrukci má mít spojka dvojnásobnou životnost.
Stejně jako na tuning motorové časti je kladen důraz na vzhled. Tři barevné varianty se vyznačují velkým poměrem ruční práce. Při jedné z nich je dokonce barva nanášena ručně přes krajkovou textilii. V neposlední řadě je potřeba upozornit na ráfky. Turbínová kola, jak je označuje výrobce, jsou prostě nepřehlédnutelná. Dostatečně pyšný je na ně i Kirk Rasmussen: „Přední kolo má 21 paprsků. Myslím, že paprsky na předním kole vypadají až trochu strašidelně. Dramatický vzhled 21palcového předního kola se 130 mm širokou pneumatikou a 18palcové zadní kolo s 240 mm širokou pneumatikou jsou silným základem tohoto stroje.”
Kategorie CVO je charakteristická také limitovanými počty vyrobených kusů, na Breakout si může dělat zálusk jen 1900 zájemců po celém světě.

Limitovky ke sto letům
Ještě chvilku se zdržme v oddělení CVO. Kromě nového Breakoutu zde máme několik novinek u dalších modelů. Nově do téhle řady přibyl Road King, jenž bude mít nový odnímatelný čelní štít s větráním a z fabriky vyjede s nainstalovaným audiosystémem. No a Ultra Classic Electra Glide a Road Glide Custom si pro rok 2013 projdou faceliftem.
Novinky se ale netýkají jen tuningů CVO. Základní Street Bob se v nové sezoně bude moci pochlubit nově ztmavenými brýlemi a hnací jednotkou, zkráceným zadním blatníkem i novými zadními světly. Mezi nové barevné varianty patří lak Hard Candy Custom (takové ty velké flitry, jaké letos premiérově představil Sportster Seventy Two), jenž bude v základu i u dalších modelů.
V úvodu byly avizovány speciální edice ke 110. výročí založení značky Harley-Davidson. Ty se dotknou hned devíti modelů. Od každého bude vyroben určitý počet kusů s unikátním číslováním, charakteristickým bronzovo-černým vintage lakem a pamětním bronzovým znakem na palivové nádrži.
České ceny novinek pro rok 2013 zatím nejsou známy, už teď ale víme, že na přelomu letošního září a října proběhne u českých dealerů H-D akce Open House, během které budou představeny na živo. Objednávat ale můžete již teď.


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife