Americké léto – ve znamení flat tracku!

vydáno 10. 8. 2016, text David M. Bodlák, foto H-D, Indian Motorcycle

Na americké půdě se schyluje k pozemnímu boji, a to mezi dvěma legendárními značkami: H-D a Indian. Letos totiž obě představily své závodní speciály!

Už na konci května představil tým Harley-Davidson Screamin’ Eagle nový plošinářský závoďák Harley-Davidson XG750R, postavený na základu urbanistického modelu Street 750. Touto novinkou se v Milwaukee po více než čtyřiceti letech rozhodli nahradit dosavadní a velice úspěšné XR750, které ale zatím stále zůstávají ve hře.

Druhou generaci továrního flattrackového speciálu pohání vodou chlazený motor Revolution X V-Twin, jež je upraven spolu s rámem pro závodní účely od společnosti Vance & Hines Motorsports. Na ostrém závodním nářadí, které je i v tuto chvíli ve stádiu vývoje a s nímž letos bojuje v AMA Pro Flat Track nadějný racer Davis Fisher, najdeme spoustu karbonu, nádherné odlehčené ráfky a například parádní dvojici koncovek Vance & Hines. Na klasické XR se zatím ale mladičký Davis nechytá, drží se zpravidla uprostřed pole a brzy to bude mít pravděpodobně ještě těžší. Závodní Harleye a výjimečně nějaká ta Kawasaki totiž dostanou nového dravého soupeře made in USA.

Právě tento týden v rámci 76. výročí Sturgis Motorcycle Rally představil Indian Motorcycle na speciálním art eventu ve slavném Buffalo Chip zcela nový závodní speciál FTR750 (FTR jako Flat Track Racer). Základem je model Scout a jeho vyladěný V-Twin, usazený do unikátního ocelového rámu. FTR je maximálně odlehčený, krom jiného i proto, že bylo použito hodně karbonových dílů, jediná brzda na motorce nese značku Brembo a celá motorka vypadá hodně dravě, zvláště pak s číslem 51. To patřilo kdysi Billovi Tumanovi, poslednímu jezdci, který vyhrál v sedle Indianu Grand National Championship, a to v roce 1953. Každopádně touto událostí společnost Indian potvrzuje oficiální návrat do flattrackových závodů AMA Pro. Na podrobnější informace o FTR750 si ale budeme muset ještě počkat, stejně jako na první start v samotných závodech. Už se ale nemůžeme dočkat!



Diskuze k článku

Lubo 10. 8. 2016
Krasný bajky,kéž by to bylo k vidění taky u nás na ft závodech...

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 5 dny ve 12:15
MotoRoute 6/2022 vychází 9. 12. 2022
Magazín Motoroute
26. listopadu v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...