Americké léto – ve znamení flat tracku!
vydáno 10. 8. 2016, text David M. Bodlák, foto H-D, Indian Motorcycle
Na americké půdě se schyluje k pozemnímu boji, a to mezi dvěma legendárními značkami: H-D a Indian. Letos totiž obě představily své závodní speciály!
Už na konci května představil tým Harley-Davidson Screamin’ Eagle nový plošinářský závoďák Harley-Davidson XG750R, postavený na základu urbanistického modelu Street 750. Touto novinkou se v Milwaukee po více než čtyřiceti letech rozhodli nahradit dosavadní a velice úspěšné XR750, které ale zatím stále zůstávají ve hře.
Druhou generaci továrního flattrackového speciálu pohání vodou chlazený motor Revolution X V-Twin, jež je upraven spolu s rámem pro závodní účely od společnosti Vance & Hines Motorsports. Na ostrém závodním nářadí, které je i v tuto chvíli ve stádiu vývoje a s nímž letos bojuje v AMA Pro Flat Track nadějný racer Davis Fisher, najdeme spoustu karbonu, nádherné odlehčené ráfky a například parádní dvojici koncovek Vance & Hines. Na klasické XR se zatím ale mladičký Davis nechytá, drží se zpravidla uprostřed pole a brzy to bude mít pravděpodobně ještě těžší. Závodní Harleye a výjimečně nějaká ta Kawasaki totiž dostanou nového dravého soupeře made in USA.
Právě tento týden v rámci 76. výročí Sturgis Motorcycle Rally představil Indian Motorcycle na speciálním art eventu ve slavném Buffalo Chip zcela nový závodní speciál FTR750 (FTR jako Flat Track Racer). Základem je model Scout a jeho vyladěný V-Twin, usazený do unikátního ocelového rámu. FTR je maximálně odlehčený, krom jiného i proto, že bylo použito hodně karbonových dílů, jediná brzda na motorce nese značku Brembo a celá motorka vypadá hodně dravě, zvláště pak s číslem 51. To patřilo kdysi Billovi Tumanovi, poslednímu jezdci, který vyhrál v sedle Indianu Grand National Championship, a to v roce 1953. Každopádně touto událostí společnost Indian potvrzuje oficiální návrat do flattrackových závodů AMA Pro. Na podrobnější informace o FTR750 si ale budeme muset ještě počkat, stejně jako na první start v samotných závodech. Už se ale nemůžeme dočkat!