Americké léto – ve znamení flat tracku!

vydáno 10. 8. 2016, text David M. Bodlák, foto H-D, Indian Motorcycle

Na americké půdě se schyluje k pozemnímu boji, a to mezi dvěma legendárními značkami: H-D a Indian. Letos totiž obě představily své závodní speciály!

Už na konci května představil tým Harley-Davidson Screamin’ Eagle nový plošinářský závoďák Harley-Davidson XG750R, postavený na základu urbanistického modelu Street 750. Touto novinkou se v Milwaukee po více než čtyřiceti letech rozhodli nahradit dosavadní a velice úspěšné XR750, které ale zatím stále zůstávají ve hře.

Druhou generaci továrního flattrackového speciálu pohání vodou chlazený motor Revolution X V-Twin, jež je upraven spolu s rámem pro závodní účely od společnosti Vance & Hines Motorsports. Na ostrém závodním nářadí, které je i v tuto chvíli ve stádiu vývoje a s nímž letos bojuje v AMA Pro Flat Track nadějný racer Davis Fisher, najdeme spoustu karbonu, nádherné odlehčené ráfky a například parádní dvojici koncovek Vance & Hines. Na klasické XR se zatím ale mladičký Davis nechytá, drží se zpravidla uprostřed pole a brzy to bude mít pravděpodobně ještě těžší. Závodní Harleye a výjimečně nějaká ta Kawasaki totiž dostanou nového dravého soupeře made in USA.

Právě tento týden v rámci 76. výročí Sturgis Motorcycle Rally představil Indian Motorcycle na speciálním art eventu ve slavném Buffalo Chip zcela nový závodní speciál FTR750 (FTR jako Flat Track Racer). Základem je model Scout a jeho vyladěný V-Twin, usazený do unikátního ocelového rámu. FTR je maximálně odlehčený, krom jiného i proto, že bylo použito hodně karbonových dílů, jediná brzda na motorce nese značku Brembo a celá motorka vypadá hodně dravě, zvláště pak s číslem 51. To patřilo kdysi Billovi Tumanovi, poslednímu jezdci, který vyhrál v sedle Indianu Grand National Championship, a to v roce 1953. Každopádně touto událostí společnost Indian potvrzuje oficiální návrat do flattrackových závodů AMA Pro. Na podrobnější informace o FTR750 si ale budeme muset ještě počkat, stejně jako na první start v samotných závodech. Už se ale nemůžeme dočkat!



Diskuze k článku

Lubo 10. 8. 2016
Krasný bajky,kéž by to bylo k vidění taky u nás na ft závodech...

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 4 hodinami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 8 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...