Sherco jde do dvoutaktů
vydáno 18. 7. 2013, text jr, foto Sherco
Oba modely se budou vyrábět ve verzích s příponou R, známou již ze čtyřtaktů, čili s odpružením WP a několika racingovými drobnostmi, a až na objem motoru budou identické.
Ráfky Excel s pneumatikami Michelin, brzdy Brembo, karburátor Keihin, zapalko Kokusan, prostě samé prověřené komponenty. Sedlo je ve výšce 950 mm, rozvor je 1480 mm, světlá výška činí 355 mm, odpružení chodí po 300, resp. 320mm drahách, do nádrže se vejde značných 9,5 litru mixu a hmotnost činí příjemných 105 kilo. Fungl nové dvoudobé motory vlastní konstrukce, vybavené šestistupňovými převodovkami, mají obvyklé vnitřní rozměry, zdvih 72 mm, vrtání 66,4, resp. 72 mm. Elektrické startéry jsou umístěny hodně nízko, schované pod krytem a prý tak spolehlivé, že mohla být vypuštěna nakopávačka. Navíc jsou i hodně lehké. Přívěra řízená vlastní elektronikou se prý též hodně povedla a motory mají mít opravdu širokánské pásmo použitelných otáček. O tom, že tyhle dvoutakty jsou konkurenceschopné hned od začátku, svědčí druhé místo v řecké GP na konci června továrního jezdce Fabiena Planeta na 300 SE-R.
Ale nezahálelo se ani na čtyřtaktech, které se nabízejí ve verzích SEF (přední vidle Sachs) a SEF-R. Výbava je stejná jako u dvoutaktů, akorát do nádrží se vejde o litr méně a 250 i 300 jsou o tři kila lehčí než dvoutakty, což je poněkud překvapivé, když i čtyřtakty mají elektrické startéry. Motory jsou zbrusu nové a Sherco o nich mluví jako o „dlouhozdvihových“, vrtání 76 mm ve dvěstěpadesátce je z konkurenčních strojů nejmenší. Konstruktéři tím sledovali zvýšení výkonu, zátahu a zlepšení trakce. Třístovka se chlubí novým, ve vlastní režii vyvinutým vstřikováním Synerject, v kterém najdeme krokový elektromotor ovládající volnoběh a brždění motorem. Tlakový senzor v sání také sděluje řídicí jednotce, v jakém stavu je vzduchový filtr, a ta podle toho upravuje vstřikování. Podle Sherca má mít Synerject tři hlavní výhody, lepší efektivitu, lepší reakci na plyn a perfektní ovládání brždění motorem, navíc si přes internet majitelé budou moci stáhnout různé vstřikovací mapy.
Pro ty, kterým jsou dvěpade a třístovky příliš slabé, má Sherco také zprávu: na podzim bude představena úplně nová 450.
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2023
Závěr každého roku sebou nese několik tradičních momentů:
vánoční svátky, Silvestr a posledních jedenáct let i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek, tedy strojů, které budou dostupné na našem trhu
v příští sezóně. I tentokrát jsme Katalog rozdělili do několika kategorií
(Sport, Naked, Classic a custom, Adventure a touring, Enduro, cross a motard,
Skútry, Elektro a Quad) a jako vždy najd...
-
Motorbike 12/2022
Přestože do svátků zbývá ještě nějaký ten čas,
předvánoční shon už propukl naplno. Všude mraky lidí, nervozita stoupá...a
přitom by mělo jít přece o svátky klidu. A my vám pomůžeme se do toho klidu
„hodit“, je tu totiž zbrusu nové vydání Motorbike, které vám jistě zpestří
večer po hektickém dni. A pokud jste vůči okolnímu šílenství imunní (což vám
naprosto schvalujeme), tím lépe, o to více si posl...
-
Motorbike 11/2022
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě
předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike.
Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek,
ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících
benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se
vám i listopadový Motorbike (opět rozšíře...
-
Výměna olejového filtru motorky
Olejový filtr pomáhá čistit
motor, odstraňuje nečistoty z oleje motoru, jako například částečky kovů nebo
prach. Takto filtrovaný motorový olej je
velmi důležitý pro správné fungování motoru, jelikož znečištěný olej by mohl
poškodit součásti olejového čerpadla a zároveň dosedací plochy v motoru.
Podle všeobecných doporučení by
se měl olej v motorce měnit po ujetí každých 5-tisíc kilometrů, ne...
-
Motorbike 10/2022
Podzim? Že by konec sezóny? Ale kdepak, ještě se letos
určitě svezeme, jen jsou ty dny už o něco kratší. A abyste se večer nenudili,
máme pro vás nové vydání Motorbike. Jako obvykle plné nejen původních českých
testů jedno i dvoustopých strojů, ale i sportovních reportáží a aktuálních
informací z motocyklového světa. A opět jde o rozšířené vydání, tedy o 124
stran!
Testy
CFMOTO 700CL-X Adventure v...