Sherco jde do dvoutaktů
vydáno 18. 7. 2013, text jr, foto Sherco
Oba modely se budou vyrábět ve verzích s příponou R, známou již ze čtyřtaktů, čili s odpružením WP a několika racingovými drobnostmi, a až na objem motoru budou identické.
Ráfky Excel s pneumatikami Michelin, brzdy Brembo, karburátor Keihin, zapalko Kokusan, prostě samé prověřené komponenty. Sedlo je ve výšce 950 mm, rozvor je 1480 mm, světlá výška činí 355 mm, odpružení chodí po 300, resp. 320mm drahách, do nádrže se vejde značných 9,5 litru mixu a hmotnost činí příjemných 105 kilo. Fungl nové dvoudobé motory vlastní konstrukce, vybavené šestistupňovými převodovkami, mají obvyklé vnitřní rozměry, zdvih 72 mm, vrtání 66,4, resp. 72 mm. Elektrické startéry jsou umístěny hodně nízko, schované pod krytem a prý tak spolehlivé, že mohla být vypuštěna nakopávačka. Navíc jsou i hodně lehké. Přívěra řízená vlastní elektronikou se prý též hodně povedla a motory mají mít opravdu širokánské pásmo použitelných otáček. O tom, že tyhle dvoutakty jsou konkurenceschopné hned od začátku, svědčí druhé místo v řecké GP na konci června továrního jezdce Fabiena Planeta na 300 SE-R.
Ale nezahálelo se ani na čtyřtaktech, které se nabízejí ve verzích SEF (přední vidle Sachs) a SEF-R. Výbava je stejná jako u dvoutaktů, akorát do nádrží se vejde o litr méně a 250 i 300 jsou o tři kila lehčí než dvoutakty, což je poněkud překvapivé, když i čtyřtakty mají elektrické startéry. Motory jsou zbrusu nové a Sherco o nich mluví jako o „dlouhozdvihových“, vrtání 76 mm ve dvěstěpadesátce je z konkurenčních strojů nejmenší. Konstruktéři tím sledovali zvýšení výkonu, zátahu a zlepšení trakce. Třístovka se chlubí novým, ve vlastní režii vyvinutým vstřikováním Synerject, v kterém najdeme krokový elektromotor ovládající volnoběh a brždění motorem. Tlakový senzor v sání také sděluje řídicí jednotce, v jakém stavu je vzduchový filtr, a ta podle toho upravuje vstřikování. Podle Sherca má mít Synerject tři hlavní výhody, lepší efektivitu, lepší reakci na plyn a perfektní ovládání brždění motorem, navíc si přes internet majitelé budou moci stáhnout různé vstřikovací mapy.
Pro ty, kterým jsou dvěpade a třístovky příliš slabé, má Sherco také zprávu: na podzim bude představena úplně nová 450.
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...