Sherco jde do dvoutaktů
vydáno 18. 7. 2013, text jr, foto Sherco
Oba modely se budou vyrábět ve verzích s příponou R, známou již ze čtyřtaktů, čili s odpružením WP a několika racingovými drobnostmi, a až na objem motoru budou identické.
Ráfky Excel s pneumatikami Michelin, brzdy Brembo, karburátor Keihin, zapalko Kokusan, prostě samé prověřené komponenty. Sedlo je ve výšce 950 mm, rozvor je 1480 mm, světlá výška činí 355 mm, odpružení chodí po 300, resp. 320mm drahách, do nádrže se vejde značných 9,5 litru mixu a hmotnost činí příjemných 105 kilo. Fungl nové dvoudobé motory vlastní konstrukce, vybavené šestistupňovými převodovkami, mají obvyklé vnitřní rozměry, zdvih 72 mm, vrtání 66,4, resp. 72 mm. Elektrické startéry jsou umístěny hodně nízko, schované pod krytem a prý tak spolehlivé, že mohla být vypuštěna nakopávačka. Navíc jsou i hodně lehké. Přívěra řízená vlastní elektronikou se prý též hodně povedla a motory mají mít opravdu širokánské pásmo použitelných otáček. O tom, že tyhle dvoutakty jsou konkurenceschopné hned od začátku, svědčí druhé místo v řecké GP na konci června továrního jezdce Fabiena Planeta na 300 SE-R.
Ale nezahálelo se ani na čtyřtaktech, které se nabízejí ve verzích SEF (přední vidle Sachs) a SEF-R. Výbava je stejná jako u dvoutaktů, akorát do nádrží se vejde o litr méně a 250 i 300 jsou o tři kila lehčí než dvoutakty, což je poněkud překvapivé, když i čtyřtakty mají elektrické startéry. Motory jsou zbrusu nové a Sherco o nich mluví jako o „dlouhozdvihových“, vrtání 76 mm ve dvěstěpadesátce je z konkurenčních strojů nejmenší. Konstruktéři tím sledovali zvýšení výkonu, zátahu a zlepšení trakce. Třístovka se chlubí novým, ve vlastní režii vyvinutým vstřikováním Synerject, v kterém najdeme krokový elektromotor ovládající volnoběh a brždění motorem. Tlakový senzor v sání také sděluje řídicí jednotce, v jakém stavu je vzduchový filtr, a ta podle toho upravuje vstřikování. Podle Sherca má mít Synerject tři hlavní výhody, lepší efektivitu, lepší reakci na plyn a perfektní ovládání brždění motorem, navíc si přes internet majitelé budou moci stáhnout různé vstřikovací mapy.
Pro ty, kterým jsou dvěpade a třístovky příliš slabé, má Sherco také zprávu: na podzim bude představena úplně nová 450.
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...