Rok Péráka: Montáž motoru

vydáno 19. 1. 2016, text PtP

Na tuto fázi renovace se zřejmě těší každý. Pominu-li samotné nastartování a první jízdu, je skládání motoru jedním z vrcholů renovace.

Naše renovace se blíží do finále. Plechařina je u mistra lakýrníka Pavla Ptáčníka, prakticky všechny díly (replikové, i původní) už máme posháněné a motorové součásti jsou připraveny na kompletaci. Válec je po výbrusu a nalakován.

Martin Pavlus používá vysokoteplotní černou barvu v několika vrstvách a finální bezbarvý lak pro zvýšení lesku. Klika prošla špičkovou repasí u Josefa Hnátka.

Stejně jako u rozborky, je třeba dodržet správný postup, vhodné nářadí a nepodcenit přípravu. Tou je myšleno především nahřívání, ochlazení a namazání jednotlivých dílů. Vše totiž musí padnout jako zadel na hrnec, žádný bušení kladivem nebo páčení šroubovákem.

Jak tedy postupuje Martin Pavlus z Mates moto servisu, když skládá jawský motor? Ještě než se začne se samotnou kompletací, je třeba protáhnout všechny závity v karterech závitníkem a důkladně vyfoukat od zbytků šponek a nečistot.

Více v ČMN 2/2016 (v prodeji od čtvrtka 21. ledna)



Diskuze k článku

Pompo 22. 1. 2016
Sleduji vaši reportáž o repasi Péraka a v části věnované go motoru se mi zdá že jste opomenuli po výbrusu a následné montáži nového pístu a též nového pouzdra provést zůhlování.Provádí se proto že při výbrusu válce a výrobě pístu a pouzdra pístnra takzvaně provést zůhlování klikové hřídele.Myslím si že pro výkon a životnost motoru jeího čepu dochází k nepřesnostem které pak mojí za následek nerovnoběžný běh pístu ve válci a vlivem toho dochází na jedné straně pístu k velkému otěru na druhé k profukování .Toto je patrné ina pístních kroužcích které jsou na jedné straně více opotřebované než na druhé.Zůhlování se provádí nasazením válce na píst bez pístních krožků a následným ohnutím ojnice .Ohnutí ojnice se provádí vložením kulatiny-šroubováku do pístního čepu samozřemě při vytažených segerovkách.Po této korekci píst nesmí pnout ani k jedné straně.

pear 1. 2. 2016
super video :)

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...