F4 LH44 – klenot s výkonem až 212 koní!
vydáno 29. 9. 2017, text David M. Bodlák, foto MV Agusta
MV Agusta připravila ve spolupráci s trojnásobným mistrem světa F1 Lewisem Hamiltonem další exkluzivní sérii. Tentokrát se však pustili rovnou do F4 a je z toho naprosto ultimativní superbike!
V rámci výjimečné spolupráce – italského exkluzivního motocyklového výrobce a mistra světa F1 – jde o druhý projekt. Tím prvním byl v roce 2015 představený Dragster RR LH, jež zaznamenal úspěch. Právě na něj chce fabrika navázat novou superbikovou F4 LH44.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090545O33O83484005ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090487O33O83479565ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090574O33O83486225ONO04507O0854.jpg)
„Jsem velice nadšen, že naše spolupráce s MV Agustou pokračuje. Miluji práci Giovanniho a jeho lidí, to jejich nadšení, vášen pro inženýrství a smysl pro detail. Rád jsem součástí něčeho tak vzrušujícího, zvláště když se tu kombinuje moje láska k jezdění na motorkách a tvůrčí proces, jehož můžu být součástí,“ řekl mistr světa a podotknul, že měl před několika týdny možnost se na F4 LH44 povozit na jedné z italských tratí a že to byl parádní zážitek.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O1090516O33O100817229ONO04507O0854.jpg)
LH44, která se zrodila v CRC (Castiglioni Research Center), vychází z technicky vyspělé F4 RC, jež je přímo odvozena od MV Agusta Reparto Corse Superbike. Jedná se tedy o vrchol italského čtyřválcového závodního umění s kompletní elektronickou výbavou. Použitý motor Corsa Corta (vrtání x zdvih 79 x 50,9 mm) s centrálním rozvoďákem a radiálními ventily nabídne výkon 205 koní a s dodávaným kitem (titanový výfuk a řídicí jednotka) by měla výkonová křivka vyšplhat až na 212 koní! Špičkový ale nebude jen výkon, nýbrž i komponenty.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090661O33O83492885ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090632O33O83490665ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090603O33O83488445ONO04507O0854.jpg)
Bremba M50 nepotřebují komentář a podvozek je od společnosti Öhlins. Vpředu plně nastavitelná USD vidlice NIX30 s titan-nitridovou keramickou úpravou a odděleným nastavením komprese a odskoku, vzadu pak centrální jednotka TTX36 s rychlou a pomalou kompresí. Barevné pojetí podvozkových dílů, ač je řeč o Öhlinsu, je výjimečně černé, aby ladilo s celkovým exkluzivním pojetím stroje. Černý je totiž například i motor s odlehčenými hořčíkovými díly, který v kontrastu s rudou kapotou a bíle lakovaným chrommolybdenovým trubkovým rámem působí opravdu jedinečně.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O1090690O33O100833315ONO04507O0854.jpg)
Kvůli odlehčení nechybí karbon (řada dílů včetně kapot) a stylově zase působí ručně dělané sedlo, jež zároveň podtrhuje čistě závodní ergonomii. Poprvé také fabrika použila na produkční model kouřové plexi.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090719O33O83497325ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090748O33O83499545ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090777O33O83501765ONO04507O0854.jpg)
Na nádrži najdete závodní víčko, kola, obutá do speciální edice Pirelli DIABLO™ Supercorsa SP (120/70ZR17 a 200/55ZR17) jsou kovaná a unikátní je koneckonců i matice zadního kola, coby předanodizovaný obrobek z CNC mašiny.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O1090806O33O100844039ONO04507O0854.jpg)
Vzhledem k tomu, že jde o omezenou sérii a v hlavní roli je 44, bude vyrobeno přesně 44 kousků tohoto unikátu, na kterém si v Agustě dali opravdu záležet, a to od prvotních návrhů až po finální výrobu. Jediné, co vám zatím s jistotou neřekneme, je cena, za kterou si budete moci tento klenot pořídit. Ale vzhledem k tomu, že RC je za 1 100 000 Kč, řeč bude určitě o sedmimístné cifře!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090893O33O83510645ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090922O33O83512865ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090864O33O83508425ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1091009O33O83519525ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1090951O33O83515085ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1091038O33O83521745ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O1091096O33O13921785ONO04507O0845.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O1091125O33O13922155ONO04507O0845.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O1091067O33O13921415ONO04507O0845.jpg)