F4 LH44 – klenot s výkonem až 212 koní!

vydáno 29. 9. 2017, text David M. Bodlák, foto MV Agusta

MV Agusta připravila ve spolupráci s trojnásobným mistrem světa F1 Lewisem Hamiltonem další exkluzivní sérii. Tentokrát se však pustili rovnou do F4 a je z toho naprosto ultimativní superbike!

V rámci výjimečné spolupráce – italského exkluzivního motocyklového výrobce a mistra světa F1 – jde o druhý projekt. Tím prvním byl v roce 2015 představený Dragster RR LH, jež zaznamenal úspěch. Právě na něj chce fabrika navázat novou superbikovou F4 LH44.

„Jsem velice nadšen, že naše spolupráce s MV Agustou pokračuje. Miluji práci Giovanniho a jeho lidí, to jejich nadšení, vášen pro inženýrství a smysl pro detail. Rád jsem součástí něčeho tak vzrušujícího, zvláště když se tu kombinuje moje láska k jezdění na motorkách a tvůrčí proces, jehož můžu být součástí,“ řekl mistr světa a podotknul, že měl před několika týdny možnost se na F4 LH44 povozit na jedné z italských tratí a že to byl parádní zážitek.

LH44, která se zrodila v CRC (Castiglioni Research Center), vychází z technicky vyspělé F4 RC, jež je přímo odvozena od MV Agusta Reparto Corse Superbike. Jedná se tedy o vrchol italského čtyřválcového závodního umění s kompletní elektronickou výbavou. Použitý motor Corsa Corta (vrtání x zdvih 79 x 50,9 mm) s centrálním rozvoďákem a radiálními ventily nabídne výkon 205 koní a s dodávaným kitem (titanový výfuk a řídicí jednotka) by měla výkonová křivka vyšplhat až na 212 koní! Špičkový ale nebude jen výkon, nýbrž i komponenty.

Bremba M50 nepotřebují komentář a podvozek je od společnosti Öhlins. Vpředu plně nastavitelná USD vidlice NIX30 s titan-nitridovou keramickou úpravou a odděleným nastavením komprese a odskoku, vzadu pak centrální jednotka TTX36 s rychlou a pomalou kompresí. Barevné pojetí podvozkových dílů, ač je řeč o Öhlinsu, je výjimečně černé, aby ladilo s celkovým exkluzivním pojetím stroje. Černý je totiž například i motor s odlehčenými hořčíkovými díly, který v kontrastu s rudou kapotou a bíle lakovaným chrommolybdenovým trubkovým rámem působí opravdu jedinečně.

Kvůli odlehčení nechybí karbon (řada dílů včetně kapot) a stylově zase působí ručně dělané sedlo, jež zároveň podtrhuje čistě závodní ergonomii. Poprvé také fabrika použila na produkční model kouřové plexi.

Na nádrži najdete závodní víčko, kola, obutá do speciální edice Pirelli DIABLO™ Supercorsa SP (120/70ZR17 a 200/55ZR17) jsou kovaná a unikátní je koneckonců i matice zadního kola, coby předanodizovaný obrobek z CNC mašiny.

Vzhledem k tomu, že jde o omezenou sérii a v hlavní roli je 44, bude vyrobeno přesně 44 kousků tohoto unikátu, na kterém si v Agustě dali opravdu záležet, a to od prvotních návrhů až po finální výrobu. Jediné, co vám zatím s jistotou neřekneme, je cena, za kterou si budete moci tento klenot pořídit. Ale vzhledem k tomu, že RC je za 1 100 000 Kč, řeč bude určitě o sedmimístné cifře!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů